Επιστολή με κοινές θέσεις καταθέτουν το απόγευμα στον Υπ. Παιδείας οι φορείς στην εκπαίδευση

Με κοινές θέσεις μεταβαίνουν στις 3 σήμερα το απόγευμα, στο Υπουργείο Παιδείας, οι εκπαιδευτικές οργανώσεις, οι Συνομοσπονδίες Γονέων και εκπρόσωποι μαθητών σε σχέση με τα θέματα αποκλίνουσας ή/και βίαιης συμπεριφοράς στα σχολεία.

Οι κοινές θέσεις αποφασίστηκαν την περασμένη Πέμπτη, 14 Μαρτίου, σε διευρυμένη σύσκεψη με την συμμετοχή των εκπαιδευτικών οργανώσεων ΠΟΕΔ, ΟΕΛΜΕΚ, ΟΛΤΕΚ, οργανωμένων γονέων Μέσης, Δημοτικής και Ειδικής Εκπαίδευσης, καθώς και εκπροσώπων της Π.Σ.Ε.Μ. και της Παιδοβουλής.

Σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ, ο Πρόεδρος της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Δημόσιων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης Κυριάκος Νικηφόρου είπε ότι το κοινό πλαίσιο είναι θέσεις, τις οποίες θα ζητούν να υλοποιηθούν κυρίως στην πλειονότητα τους τη νέα σχολική χρονιά.

Όπως είπε, γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές ενώνουν δυνάμεις κατά της βίας και παραβατικότητας.

Ο Πρόεδρος της ΠΟΕΔ Φίλιος Φυλακτού, σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ είπε ότι από την περασμένη Πέμπτη έγινε μια συντονισμένη και μεθοδική δουλειά όλων των φορέων προκειμένου να υπάρξει πλέον ουσιαστικό αποτέλεσμα στο θέμα της αποκλίνουσας ή/και βίαιης συμπεριφοράς στα σχολεία.

Ερωτηθείς για την κατάθεση στη σημερινή συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού, κοινών θέσεων για το θέμα της βίας, ο κ. Φυλακτού είπε ότι αναμένουν να τύχουν θετικής ανταπόκρισης από πλευράς Υπουργείου.

Σημείωσε ότι οι φορείς παρουσιάζονται αποφασισμένοι για να ληφθούν τα μέτρα που θα συμβάλουν στη διαχείριση του προβλήματος, τουλάχιστον με ορίζοντα τη νέα σχολική χρονιά .

Στην κοινή επιστολή τους που θα καταθέσουν σήμερα στον Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού, όπως πληροφορείται το ΚΥΠΕ, οι εκπαιδευτικές οργανώσεις ΠΟΕΔ – ΟΕΛΜΕΚ – ΟΛΤΕΚ, οι οργανωμένοι γονείς Μέσης, Δημοτικής και Ειδικής Εκπαίδευσης, καθώς και οι εκπρόσωποι της Π.Σ.Ε.Μ. και της Παιδοβουλής, αναφέρουν, μεταξύ άλλων, ότι την περασμένη Πέμπτη συζήτησαν το θέμα της αποκλίνουσας ή/και βίαιης συμπεριφοράς στα σχολεία, το οποίο, όπως τονίζουν, χρήζει άμεσης διαχείρισης με τη λήψη απτών και συγκεκριμένων μέτρων, που θα συμβάλουν ουσιαστικά στην απάμβλυνσή του, προς όφελος πρωτίστως των παιδιών και του Δημόσιου Σχολείου.

Προσθέτουν ότι η όλη προσπάθεια θα πρέπει να επικεντρώνεται, κυρίως, σε τρία επίπεδα, στην πρόληψη, στην αντιμετώπιση και στην καταστολή εκεί και όπου παρουσιάζονται σοβαρά περιστατικά αποκλίνουσας ή/και βίαιης συμπεριφοράς.

Αναφέρουν ότι στην κοινή συνάντηση της Πέμπτης αποφάσισαν όπως καταθέσουν σειρά βραχυπρόθεσμων και άμεσα υλοποιήσιμων μέτρων που επιβάλλεται να ληφθούν στο αμέσως επόμενο διάστημα, για να μπορέσουν από κοινού να διαχειριστούν αποτελεσματικά τα φαινόμενα αποκλίνουσας ή/και βίαιης συμπεριφοράς που παρουσιάζονται σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, από το Νηπιαγωγείο μέχρι το Λύκειο.

Όπως σημειώνουν, τα μέτρα αυτά, θα πρέπει να τύχουν υλοποίησης και εφαρμογής μέχρι τον ερχόμενο Σεπτέμβριο και σε κάθε περίπτωση πριν από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς (2019-2020).

Τα μέτρα που εισηγούνται, και αναφέρονται στην επιστολή, αφορούν την ολοκλήρωση των υψηλών περιφράξεων και των θυροτηλεφώνων σε όλα τα σχολεία Προδημοτικής, Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης, σύμφωνα με την απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου τον Οκτώβριο του 2018 (για το μέτρο αυτό η ΠΣΕΜ εξέφρασε τη διαφωνία της), την αύξηση του αριθμού των εκπαιδευτικών ψυχολόγων στην Υπηρεσία Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας, πρόσληψη Κοινωνικών Λειτουργών και τοποθέτηση αριθμού αυτών σε σχολικές μονάδες στις οποίες φοιτούν μαθητές με ιδιαίτερα σοβαρά προβλήματα, με αξιοποίηση συναφών υπηρεσιών, όπως Σχολιατρική Υπηρεσία, την ουσιαστική στελεχιακή ενίσχυση υποστηρικτικών δομών, όπως της Ομάδας Άμεσης Παρέμβασης για να μπορεί να ανταποκριθεί στα αυξημένα αιτήματα των σχολικών μονάδων και του αριθμού των ΣΕΑ σε κάθε σχολική μονάδα.

Επίσης, ζητούν όπως δοθεί περισσότερη έμφαση στον τομέα της πρόληψης, να ενισχυθούν οι μηχανισμοί πρώιμου εντοπισμού και πρώιμης παρέμβασης τόσο στο επίπεδο του κάθε παιδιού όσο και στο επίπεδο του οικογενειακού του περιβάλλοντός του, όπως δοθεί συναισθηματική, μαθησιακή και κοινωνική στήριξη των παιδιών με αποκλίνουσα ή/και βίαιη συμπεριφορά μέσα από την επέκταση και εφαρμογή Εναλλακτικών Ατομικών ή/και Ομαδικών Προγραμμάτων Φοίτησης στις σχολικές μονάδες, συμπεριλαμβανομένων και προγραμμάτων στήριξης των παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία σε τάξεις υποδοχής, όπως γίνει εισαγωγή του θεσμού «Μεντορισμός - Υιοθεσία» στις σχολικές μονάδες, στο πλαίσιο του οποίου τα παιδιά με αποκλίνουσα συμπεριφορά θα επιλέγουν και θα έχουν ένα/μια εκπαιδευτικό στο σχολείο με τον/την οποίο/α θα έχουν την ευκαιρία να συζητούν, να εκφράζουν τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς τους.

Εισηγούνται, επίσης, όπως κατά τη στελέχωση των σχολείων να συνυπολογίζονται οι περιπτώσεις παιδιών με αποκλίνουσα ή/και βίαιη συμπεριφορά, ώστε αυτά να στηρίζονται ανάλογα με την περίπτωση, όπως επιχορηγηθούν από το Υπουργείο Παιδείας και εφαρμοστούν διάφορα διεθνώς αναγνωρισμένα προγράμματα στήριξης και συναισθηματικής ενίσχυσης παιδιών, όπως γίνουν ενδεχόμενες τροποποιήσεις της νομοθεσίας με τις οποίες θα διασφαλίζεται η σωστή στήριξη παιδιών από υπηρεσίες και ειδικούς, όταν αυτό υποστηρίζουν οι ειδικοί και οι αρμόδιες επιτροπές, ακόμα και στις περιπτώσεις που οι γονείς, για διάφορους λόγους, δεν συμμερίζονται και δεν συναινούν στις αποφάσεις των ειδικών, όπως θεσμοθετηθεί συγκεκριμένη διαδικασία βάσει της οποίας θα διασφαλίζεται η εσωτερική υπηρεσιακή ενημέρωση σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, των προβλημάτων/ιδιαιτεροτήτων που αντιμετωπίζουν οι μαθητές.

TAGS:
Print Friendly and PDF

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ