25.7 C
Nicosia
Τρίτη 23 Απρίλιος 2024 | 22:13

Η μπαταρία που εφευρέθηκε 120 χρόνια πριν από την εποχή της

Στις αρχές του 20ου αιώνα, ο Thomas Edison εφηύρε μια μπαταρία που είχε την ιδιομορφία να παράγει υδρογόνο. Τώρα, 120 χρόνια αργότερα, η μπαταρία αυτή βρίσκεται στο μικροσκόπιο, με τους ειδικούς να εξετάζουν αν αποτελεί την απάντηση στη διαρκή πρόκληση των μεταβλητών ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, όπως η ηλιακή και η αιολική.

Στους χωματόδρομους του Νιού Τζέρσι πριν από περίπου 120 χρόνια, ο Τόμας Έντισον δοκίμαζε ένα όχημα που δεν διέθετε βαριά μπαταρία μολύβδου – οξέος, όπως συνηθιζόταν ως τότε, αλλά «φορούσε» μια μπαταρία νικελίου – σιδήρου.

Αυτός ο τύπος μπαταρίας είχε κατοχυρωθεί αρχικά από τον Σουηδό εφευρέτη Ερνστ Βάλντεμαρ Γιούνγκνερ το 1899, στο έργο του οποίου βασίστηκε ο Έντισον για να εξελίξει περαιτέρω τη μπαταρία και να την ενσωματώσει στο αυτοκίνητό του.

Ο Έντισον ισχυριζόταν ότι η μπαταρία νικελίου – σιδήρου ήταν απίστευτα ανθεκτική και θα μπορούσε να φορτιστεί δύο φορές πιο γρήγορα από τις μπαταρίες μολύβδου – οξέος. Ήταν μάλιστα κοντά σε συμφωνία με τη Ford Motors για την παραγωγή αυτού του φερόμενου πιο αποδοτικού ηλεκτρικού οχήματος.

Ωστόσο, η μπαταρία νικελίου – σιδήρου ήταν μεγαλύτερη από τις πιο διαδεδομένες μπαταρίες μολύβδου – οξέος και παράλληλα πιο ακριβή. Επίσης, όταν φορτιζόταν, απελευθέρωνε ενοχλητικό και δυνητικά επικίνδυνο υδρογόνο.

Ενώ ο Έντισον προετοίμαζε ένα βελτιωμένο πρωτότυπο, άρχισαν να κερδίζουν έδαφος τα οχήματα με ορυκτά καύσιμα που θα μπορούσαν να διανύσουν μεγάλες αποστάσεις προτού χρειαστούν ανεφοδιασμό.

Η συμφωνία του Έντισον με τη Ford «πάγωσε», αν και η μπαταρία του συνέχισε να χρησιμοποιείται στη σιδηροδρομική σηματοδότηση, όπου το ογκώδες μέγεθός της δεν συνιστούσε εμπόδιο.

Πολλά χρόνια αργότερα, στα μέσα της δεκαετίας του 2010, ερευνητική ομάδα στο Πανεπιστήμιο Τεχνολογίας του Ντελφτ στην Ολλανδία παρατήρησε πως, καθώς η ηλεκτρική ενέργεια περνά μέσα από τη μπαταρία κατά τη διάρκεια της φόρτισης, υφίσταται χημική αντίδραση που απελευθερώνει υδρογόνο και οξυγόνο. Η ομάδα συνέδεσε την αντίδραση με την ηλεκτρόλυση, που χρησιμοποιείται για τη διάσπαση του νερού στα βασικά του στοιχεία, υδρογόνο και οξυγόνο.

«Μου φάνηκε ότι η χημεία ήταν η ίδια», ανέφερε ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας, Φόκο Μούλντερ. Η ηλεκτρόλυση αποτελεί έναν τρόπο για να παραχθεί υδρογόνο προς χρήση ως καύσιμο – ένα εντελώς καθαρό καύσιμο, υπό την προϋπόθεση ότι η ενέργεια που χρησιμοποιείται για την προώθηση της αντίδρασης προέρχεται από ανανεώσιμη πηγή.

Πηγή: BBC

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Αυστραλία: Kαρχαρίας επιτέθηκε και δάγκωσε 16χρονο που τον ψάρεψε, όταν πήγε να τον βγάλει φωτογραφία (βίντεο,φωτό)

Ένα σοκαριστικό περιστατικό συνέβη στην Αυστραλία καθώς την ώρα που μία οικογένεια ψάρευε στη Δυτική Παραλία της Αδελαΐδας, ο μικρός γιος έπιασε έναν καρχαρία,...

Τυνησία: 22 νεκροί μετανάστες σε ναυάγια

Τις σορούς 22 μεταναστών, οι οποίοι έχασαν τη ζωή τους ανοικτά των ακτών της Τυνησίας, ανέσυραν από το Σάββατο οι τοπικές αρχές. Οι σοροί εντοπίστηκαν στις...

Πάνω από 130 συλλήψεις στη Νέα Υόρκη μετά από διαδηλώσεις υπέρ της Παλαιστίνης

Σε 130 συλλήψεις προχώρησαν οι Αρχές, κατά τη διάρκεια της νύχτας μπροστά από τις εγκαταστάσεις του διεθνούς κύρους πανεπιστημίου NYU στη Νέα Υόρκη, μετά...

Αφρικανική σκόνη έπνιξε περιοχές της Ελλάδας – Απόκοσμες εικόνες

Εικόνες που παραπέμπουν στην έρημο… Σαχάρα έφεραν σε περιοχές της χώρας οι υψηλές συγκεντρώσεις σκόνης στην ατμόσφαιρα. Η αφρικανική σκόνη σκέπασε κυρίως τα νότια ηπειρωτικά, ενώ κατά...

Προκόπης Παυλόπουλος: «Η προκλητική ατιμωρησία της Τουρκίας ύστερα από 50 χρόνια παράνομης εισβολής και κατοχής στην Κύπρο»

Στην ομιλία του, στο πλαίσιο του ως άνω Συνεδρίου, με θέμα «Η προκλητική ατιμωρησία της Τουρκίας ύστερα από 50 χρόνια παράνομης εισβολής και κατοχής...

Γαλλία: Δήμαρχος καθιερώνει μέτρο απαγόρευσης κυκλοφορίας για τους κάτω των 13 ετών

Μέτρο απαγόρευσης της κυκλοφορίας για τους κάτω των 13 ετών, θα καθιερώσει ο δήμαρχος του Μπεζιέρ, στη νότια Γαλλία, ένα μέτρο που έχει ήδη...

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!