25 C
Nicosia
Τρίτη 20 Απριλίου 2021 | 10:44

Η μπαταρία που εφευρέθηκε 120 χρόνια πριν από την εποχή της

Στις αρχές του 20ου αιώνα, ο Thomas Edison εφηύρε μια μπαταρία που είχε την ιδιομορφία να παράγει υδρογόνο. Τώρα, 120 χρόνια αργότερα, η μπαταρία αυτή βρίσκεται στο μικροσκόπιο, με τους ειδικούς να εξετάζουν αν αποτελεί την απάντηση στη διαρκή πρόκληση των μεταβλητών ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, όπως η ηλιακή και η αιολική.

Στους χωματόδρομους του Νιού Τζέρσι πριν από περίπου 120 χρόνια, ο Τόμας Έντισον δοκίμαζε ένα όχημα που δεν διέθετε βαριά μπαταρία μολύβδου – οξέος, όπως συνηθιζόταν ως τότε, αλλά «φορούσε» μια μπαταρία νικελίου – σιδήρου.

Αυτός ο τύπος μπαταρίας είχε κατοχυρωθεί αρχικά από τον Σουηδό εφευρέτη Ερνστ Βάλντεμαρ Γιούνγκνερ το 1899, στο έργο του οποίου βασίστηκε ο Έντισον για να εξελίξει περαιτέρω τη μπαταρία και να την ενσωματώσει στο αυτοκίνητό του.

Ο Έντισον ισχυριζόταν ότι η μπαταρία νικελίου – σιδήρου ήταν απίστευτα ανθεκτική και θα μπορούσε να φορτιστεί δύο φορές πιο γρήγορα από τις μπαταρίες μολύβδου – οξέος. Ήταν μάλιστα κοντά σε συμφωνία με τη Ford Motors για την παραγωγή αυτού του φερόμενου πιο αποδοτικού ηλεκτρικού οχήματος.

Ωστόσο, η μπαταρία νικελίου – σιδήρου ήταν μεγαλύτερη από τις πιο διαδεδομένες μπαταρίες μολύβδου – οξέος και παράλληλα πιο ακριβή. Επίσης, όταν φορτιζόταν, απελευθέρωνε ενοχλητικό και δυνητικά επικίνδυνο υδρογόνο.

Ενώ ο Έντισον προετοίμαζε ένα βελτιωμένο πρωτότυπο, άρχισαν να κερδίζουν έδαφος τα οχήματα με ορυκτά καύσιμα που θα μπορούσαν να διανύσουν μεγάλες αποστάσεις προτού χρειαστούν ανεφοδιασμό.

Η συμφωνία του Έντισον με τη Ford «πάγωσε», αν και η μπαταρία του συνέχισε να χρησιμοποιείται στη σιδηροδρομική σηματοδότηση, όπου το ογκώδες μέγεθός της δεν συνιστούσε εμπόδιο.

Πολλά χρόνια αργότερα, στα μέσα της δεκαετίας του 2010, ερευνητική ομάδα στο Πανεπιστήμιο Τεχνολογίας του Ντελφτ στην Ολλανδία παρατήρησε πως, καθώς η ηλεκτρική ενέργεια περνά μέσα από τη μπαταρία κατά τη διάρκεια της φόρτισης, υφίσταται χημική αντίδραση που απελευθερώνει υδρογόνο και οξυγόνο. Η ομάδα συνέδεσε την αντίδραση με την ηλεκτρόλυση, που χρησιμοποιείται για τη διάσπαση του νερού στα βασικά του στοιχεία, υδρογόνο και οξυγόνο.

«Μου φάνηκε ότι η χημεία ήταν η ίδια», ανέφερε ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας, Φόκο Μούλντερ. Η ηλεκτρόλυση αποτελεί έναν τρόπο για να παραχθεί υδρογόνο προς χρήση ως καύσιμο – ένα εντελώς καθαρό καύσιμο, υπό την προϋπόθεση ότι η ενέργεια που χρησιμοποιείται για την προώθηση της αντίδρασης προέρχεται από ανανεώσιμη πηγή.

Πηγή: BBC

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

ΗΠΑ: Προειδοποιήσεις στις αμερικανικές αεροπορικές για τις πτήσεις στα σύνορα Ουκρανίας-Ρωσίας

Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) παρότρυνε χθες, Δευτέρα, τις αεροπορικές εταιρείες να επιδείξουν «ουσιαστική προσοχή» όταν πετούν κοντά στα σύνορα της Ουκρανίας με...

Το πρώτο βίντεο της πτήσης του drone στον Άρη

Η NASA έδωσε στην δημοσιότητα το πρώτο βίντεο της ιστορικής πτήσης του αυτόνομου ιπτάμενου οχήματος της στον Κόκκινο Πλανήτη. Για πρώτη φορά επιτυγχάνεται η...

Το σχίσμα στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο

Του Παναγιώτη Κουμάνταρου [email protected] Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο και δεν θα ήταν υπερβολικό να λεχθεί πως τις τελευταίες δύο ημέρες συντελείται κοσμογονία στο...

Στο 100% της πληρότητας το νοσοκομείο Αμμοχώστου

Στο 100% της πληρότητάς του έφτασε σήμερα, Τρίτη το Γενικό Νοσοκομείο Αμμοχώστου, το οποίο λειτουργεί ως Νοσοκομείο Αναφοράς, αφού νοσηλεύονται 75 ασθενείς με κορωνοϊό. Από...

Αναστασιάδης: Ελπίζω η Τουρκία να πάει στη Γενεύη με δημιουργικές προτάσεις

Όπως ο Μεβλούτ Τσαβούσογλου ηχογράφησε τα όσα λέχθησαν έτσι πράξαμε κι εμείς, λέει σε συνέντευξή του στο κεντρικό δελτίο του alpha ο Πρόεδρος Αναστασιάδης,...

Μας έπνιξε η σκόνη και απρόβλεπτες ψηλές θερμοκρασίες

Ψηλές συγκεντρώσεις σκόνης παρατηρούνται σήμερα, 20 Απριλίου 2021, στην ατμόσφαιρα σύμφωνα με τις μετρήσεις των επίγειων Σταθμών του Δικτύου Παρακολούθησης της Ποιότητας Αέρα του...

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!