«Τον Νοέμβριο θα έχουμε παραδώσει σε λειτουργία το Μετρό Θεσσαλονίκης. Αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό στοίχημα για την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Δεν είναι ένα στοίχημα που αφορά μόνο τη βελτίωση της ζωής της πόλης. Θα είναι μία μεγάλη καμπή για την αυτοπεποίθηση της πόλης ώστε να μπορέσει να δει το μέλλον της διαφορετικά», τόνισε σχετικά ο κ. Ταχιάος και πρόσθεσε ότι η Θεσσαλονίκη είναι μία πόλη που μπορεί να ατενίζει το μέλλον με πολλή αισιοδοξία.
Στο ίδιο μήκος κύματος, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Άκτωρ και αντιπρόεδρος του δ.σ. & διευθύνων σύμβουλος της Intrakat, Αλέξανδρος Εξάρχου, δήλωσε: «Έχουμε δεσμευθεί ότι το Μετρό θα ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κανένα εμπόδιο στο έργο και βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη από τη δική μας πλευρά. Δώσαμε μία υπόσχεση ότι μόλις αναλάβουμε την διοίκηση της Άκτωρ, θα επιταχύνουμε τις εργασίες στο μετρό με απόλυτη προτεραιότητα. Και εγώ προσωπικά όσο και η ομάδα μου παρακολουθούμε καθημερινά την εξέλιξη του έργου ώστε να διασφαλίσουμε ότι αυτό θα ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο του 2024. Δεν βλέπουμε κάποιο κώλυμα αυτή τη στιγμή και έχουμε την ισχυρή πεποίθηση ότι η ολοκλήρωση του έργου θα γίνει εντός του χρονοδιαγράμματός του».
Σημειώνεται ότι για να καταστεί η ολοκλήρωση του έργου πραγματικότητα εγκαίρως, έπρεπε να προηγηθεί εκτεταμένη και ταχεία κινητοποίηση υλικών και ανθρώπινων πόρων σε συνέχεια της εξαγοράς της Άκτωρ από τον Όμιλο Intrakat τον περασμένο Νοέμβριο, προκειμένου να επιταχυνθεί ο βηματισμός των εργασιών και να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματά του.
Ο κ. Ταχιάος γνωστοποίησε, επίσης, ότι ο σταθμός Βενιζέλου της βασικής διαδρομής θα ολοκληρωθεί μέχρι τον φετινό Ιούλιο – έχουν εγκατασταθεί οι κυλιόμενες σκάλες και τοποθετούνται οι γρανιτένιες επενδύσεις – ενώ ερωτηθείς για τη γραμμή της Καλαμαριάς εκτίμησε ότι θα είναι δυνατή η λειτουργία της μετά από έξι έως οκτώ μήνες μετά τη λειτουργία της βασικής γραμμής. Σύντομα, επίσης, θα γίνουν ανακοινώσεις, όπως σημείωσε ο ίδιος, για τη Δυτική Επέκταση, η οποία όπως υπογράμμισε αποτελεί προτεραιότητα.
Το Μετρό Θεσσαλονίκης
Η διάρκεια της βασικής διαδρομής του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι 17 λεπτά της ώρας και εκτιμάται ότι με τους συρμούς του θα μετακινούνται περί τους 18.000 πολίτες ανά ώρα και περί τους 315.000 πολίτες ημερησίως, ενώ με τη λειτουργία του υπολογίζεται ότι θα περιορίσει την κυκλοφορία των Ι.Χ. κατά 60.000 και θα οδηγήσει σε μείωση των ρύπων CO2 κατά 212 τόνους, αντίστοιχα ημερησίως, αλλά και σε σημαντικά οφέλη στο ισοζύγιο πληρωμών της χώρας, λόγω της μείωσης της κατανάλωσης υγρών καυσίμων.
Το Μετρό Θεσσαλονίκης (βασική γραμμή) έχει μήκος γραμμής 9,6 χλμ., 13 σύγχρονους σταθμούς και ένα Αμαξοστάσιο, συνολικής έκτασης 55 στρεμμάτων, στην περιοχή της Πυλαίας. Το έργο της Επέκτασης προς Καλαμαριά θα περιλαμβάνει 5 νέους Σταθμούς («Νομαρχία», «Καλαμαριά», «Αρετσού», «Νέα Κρήνη» και «Μίκρα») με μήκος υπόγειας γραμμής 4,78 χλμ.
Της σημερινής δοκιμαστικής διαδρομής προηγήθηκε σύσκεψη του κ. Ταχιάου με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Ελληνικό Μετρό Α.Ε., Νικόλαο Κουρέτα, και τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Άκτωρ, Αλέξανδρο Εξάρχου, στο Αμαξοστάσιο για την πορεία των εργασιών της κατασκευής.