18.8 C
Nicosia
Πέμπτη 23 Μαρτίου 2023 | 17:26

Είναι τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα πιο επικίνδυνα σε περίπτωση σύγκρουσης;

Το αυξημένο βάρος των ηλεκτροκίνητων οχημάτων αυξάνει τον κίνδυνο για τα ελαφρύτερα οχήματα σε περίπτωση σύγκρουσης, ένα θέμα που απασχολεί τις αμερικανικές αρχές.

Η επικεφαλής της Εθνικής Υπηρεσίας Ασφάλειας Μεταφορών δήλωσε ανήσυχη σε ομιλία της στην Ουάσιγκτον την Τετάρτη, επισημαίνοντας ότι οι μπαταρίες προσθέτουν εκατοντάδες κιλά στο βάρος των οχημάτων.

Η αξιωματούχος, Τζένιφερ, Χόμεντι, ανέφερε ως παράδειγμα ότι ένα GMC Hummer ζυγίζει περίπου 4 τόνους, με τις μπαταρίες να αντιστοιχούν σε 1.300 κιλά, σχεδόν όσο το βάρος ενός ολόκληρου συμβατικού Honda Civic.

«Ανησυχώ για τον αυξημένο κίνδυνο σοβαρού τραυματισμού και θανάτου από τα μεγαλύτερα βάρη και το αυξανόμενο μέγεθος, την ισχύ και την απόδοση των οχημάτων στους δρόμους μας, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών οχημάτων» δήλωσε η Χόμεντι σύμφωνα με το Associated Press.

Στο μέλλον η λύση θα μπορούσε να έρθει από μπαταρίες νέας τεχνολογίας, προς το παρόν όμως ένα αυτοκίνητο με αυτονομία περίπου 500 χιλιομέτρων χρειάζεται μπαταρίες βάρους εκατοντάδων κιλών.

Επιπλέον, τα ηλεκτρικά οχήματα προσφέρουν σχεδόν ακαριαία ισχύ και επιταχύνουν πολύ ταχύτερα από τα περισσότερα συμβατικά οχήματα, ιδιαιτερότητες με τις οποίες πολλοί οδηγοί δεν είναι εξοικειωμένοι.

«Απροσδόκητες συνέπειες»

Η Χόμεντι χαιρέτισε τα σχέδια της κυβέρνησης Μπάιντεν για μείωση της χρήσης ορυκτών καυσίμων, δήλωσε όμως ότι ανησυχεί για τους κινδύνους που προκύπτουν από τη διάδοση των ηλεκτροκίνητων.

«Πρέπει να προσέξουμε να μην δημιουργήσουμε απροσδόκητες συνέπειες. Περισσότερους θανάτους στους δρόμους μας […] Η ασφάλεια, ειδικά όταν πρόκειται για νέες πολιτικές μεταφορών και νέες τεχνολογίες, δεν μπορεί να παραβλέπεται».

Η Χόμεντι σημείωσε ότι ένα ηλεκτρικό ημιφορτηγό Ford F-150 Lighning είναι 900 έως 1.350 κιλά βαρύτερο από τη συμβατική βερσιόν του ίδιου μοντέλου. Δύο άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το Mustang Mach E και το Volvo XC40, είναι περίπου 33% βαρύτερα από ό,τι τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα.

«Αυτό έχει σημαντική επίπτωση της ασφάλειας για όλους τους χρήστες των δρόμων» είπε η επικεφαλής της Εθνικής Υπηρεσίας Ασφάλειας Μεταφορών.

Ανήσυχος δήλωσε επίσης ο Μάικλ Μπρουκς, εκτελεστικός διευθυντής της ΜΚΟ Center for Auto Safety, ο οποίος θεωρεί ότι το βάρος και η αυτονομία θα έπρεπε να περιοριστούν για χάρη της ασφάλειας.

«Είναι θέμα μάζας και ταχύτητας» είπε.

Αν και οι μελέτες για το θέμα είναι λιγοστές, ανέφερε ο Μπρουκς, έρευνα του Εθνικού Γραφείου Οικονομικής Έρευνας το 2001 εκτιμούσε ότι, σε περίπτωση σύγκρουσης, η αύξηση της μάζας ενός οχήματος κατά 500 κιλά αυξάνει τον κίνδυνο θανάτου κατά 47%.

Ο Μπρουκς επισήμανε ακόμα ότι τα ηλεκτρικά οχήματα επιταχύνουν εξαιρετικά γρήγορα, ακόμα και σε αστικές περιοχές.

«Ο κόσμος δεν είναι εκπαιδευμένος να αντιμετωπίζει τέτοια επιτάχυνση. Είναι κάτι που δεν έχουν συνηθίσει οι οδηγοί» είπε.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Τα είπαν «στο πόδι» Χριστοδουλίδης – Γκουτέρες

Για την προσέγγιση του στο Κυπριακό για το πώς μπορεί να αρθεί το αδιέξοδο θα ενημερώσει τους ομολόγους του, ανέφερε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας...

Η καυτή πατΑΤΑ στα χέρια του Γιάννη Παναγιώτου- Κοινή συνάντηση κοινωνικών εταίρων με Υπ. Εργασίας

Την πρώτη τους κοινή συνάντηση με το νέο Υπουργό Εργασίας θα έχουν αύριο οι κοινωνικοί εταίροι. Όπως γνωστοποίησε μιλώντας στο Σίγμα ο Γιάννης Παναγιώτου,  έχει συγκαλέσει...

Εκατομμυριούχος πρόσφερε 100.000 δολάρια σε γυναίκα αν…αφαιρούσε την μάσκα της

Ένας εκατομμυριούχος της Silicon Valley δημοσίευσε μια προσφορά περίπου 100.000 δολαρίων (94.297 €) που έκανε σε μια γυναίκα που καθόταν δίπλα του σε ένα...

Το μεγαλύτερο «νεκροταφείο» πλοίων του κόσμου κρύβει ένα μυστικό

Από τη δυτική ακτή της Αφρικής εκτείνεται το Ras Nouadhibou, μια μικρή χερσόνησος που μοιράζονται η Μαυριτανία και η Δυτική Σαχάρα. Η ανατολική πλευρά...

Απέρριψε το αίτημα για ιδιωτική δίωξη του Κατσουνωτού ο Γεν.Εισαγγελέας – Αντίδραση από Χρ. Τριανταφυλλίδη

Την εκ νέου καταχώριση ιδιωτικής υπόθεσης κατά του αξιωματικού της Αστυνομίας, Μιχάλη Κατσουνωτού, ζητεί ο Χρίστος Τριανταφυλλίδης, ο δικηγόρος της Διευθύντριας των Κεντρικών Φυλακών Άννας Αριστοτέλους και της...

ΕΕ: Προς υποχρεωτική ενεργειακή αναβάθμιση στα κτίρια- Αντιδράσεις από τους ιδιοκτήτες

Είναι απαραίτητη η προστασία του περιβάλλοντος. Επί της αρχής συμφωνούμε όλοι. Τί γίνεται όμως όταν και το κόστος επιμερίζεται σε όλους; Σε αυτό το...

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!

Nomisma Test

FREE
VIEW