Η τηλεόραση αποτελεί την κύρια πηγή ειδήσεων στην Κύπρο και στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με τις ηλεκτρονικές ειδησεογραφικές πλατφόρμες και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να ακολουθούν, αν και σε μεγαλύτερο βαθμό από ότι στην υπόλοιπη ΕΕ, σύμφωνα με ειδικό Ευρωβαρόμετρο που δημοσίευσε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο την Τρίτη.
Ειδικότερα, σε ερώτηση ποια μέσα έχουν χρησιμοποιήσει περισσότερο τις τελευταίες επτά ημέρες για να ενημερωθούν (με δυνατότητα πολλαπλών απαντήσεων), οι ερωτηθέντες στην Κύπρο απάντησαν την τηλεόραση κατά 63% (75% στην ΕΕ), 59% τις ηλεκτρονικές ειδησεογραφικές πλατφόρμες (43% στην ΕΕ), 57% τις πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης και blog (26% στην ΕΕ) και 25% το ραδιόφωνο (39% στην ΕΕ).
Μόλις 9% στην Κύπρο απάντησαν πως στρέφονται στα έντυπα ΜΜΕ για ενημέρωση, σε σύγκριση με 21% στο μέσο όρο της ΕΕ.
Οι μεγαλύτερες ηλικίες άνω των 55 ετών, τόσο στην Κύπρο (70%) όσο και κατά μέσο όρο στην ΕΕ (85%), έδωσαν ως πρώτη επιλογή τους την τηλεόραση.
Η τηλεόραση ήταν η πρώτη επιλογή για τον μέσο όρο της ΕΕ και στις ηλικιακές ομάδες των 40 – 54 (75%) και των 25 – 39 (64%). Ωστόσο στην Κύπρο, πρώτη επιλογή για αυτές τις ομάδες ήταν οι ηλεκτρονικές ειδησεογραφικές πλατφόρμες για τους 40 – 54 (72%) και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και blog για τους 25 – 39 (62%).
Ωστόσο όσον αφορά την ηλικιακή ομάδα των 15 – 24 ετών, η τηλεόραση είναι η πρώτη επιλογή και για την Κύπρο (60%) και για τον μέσο όρο της ΕΕ (58%).
Απαντώντας σε ερώτηση ποια θεωρούν την πιο αξιόπιστη πηγή ειδήσεων (με μάξιμουμ τριών απαντήσεων), το 45% των ερωτηθέντων στην Κύπρο επέλεξε τους δημόσιους τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς (49% στην ΕΕ) και το 36% τους ιδιωτικούς σταθμούς (27% στην ΕΕ). Το 34% επέλεξε τα έντυπα ΜΜΕ (39%).
Το 22% απάντησε πως εμπιστεύεται ανθρώπους, ομάδες ή φίλους που ακολουθούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και άλλες πλατφόρμες (14% στην ΕΕ), 21% απάντησε άλλες ηλεκτρονικές ειδησεογραφικές πλατφόρμες όπως blog και podcast (11% στην ΕΕ), 16% επέλεξε το YouTube ή άλλες πλατφόρμες βίντεο (10% στην ΕΕ) και μόλις το 5% επέλεξε influencer σε κανάλια μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Εν τω μεταξύ το 72% στην ΕΕ, και το 83% στην Κύπρο, θυμάται να έχει πρόσφατα διαβάσει, δει ή ακούσει κάτι σχετικά την Ευρωπαϊκή Ένωση, στον Τύπο, το διαδίκτυο, την τηλεόραση ή το ραδιόφωνο.
Επίσης, όσον αφορά τα θέματα που τραβούν περισσότερο την προσοχή των πολιτών, στην πρώτη θέση στην Κύπρο έρχονται τα τοπικά νέα (66%) και ακολουθούν τα ευρωπαϊκά και διεθνή θέματα (47%), τα εγκλήματα και τα ατυχήματα (46%), τα αθλητικά (37%), η εθνική πολιτική ατζέντα (35%), η επιστήμη και η τεχνολογία (32%) και τα οικονομικά θέματα (31%).
Στη πρώτη θέση στην ΕΕ βρίσκονται τα ζητήματα που αφορούν την εθνική πολιτική ατζέντα των κρατών μελών (50%), και ακολουθούν οι τοπικές ειδήσεις (47%), τα ευρωπαϊκά και διεθνή θέματα (46%), τα αθλητικά (34%) και τα οικονομικά νέα (34%).
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε μέσω διαδικτυακών συνεντεύξεων με τη βοήθεια υπολογιστή από την Ipsos European Public Affairs με δείγμα 52.347 άτομα σε όλη την ΕΕ, και 552 άτομα στην Κύπρο.