26.8 C
Nicosia
Παρασκευή 3 Μάιος 2024 | 13:10

Απαντά στον Χριστοδουλίδη για τα τετράμηνα ο Πρόδρομος – “Θετικά αποτελέσματα”

Το έργο της αναθεώρησης/επικαιροποίησης των αναλυτικών προγραμμάτων πρέπει να ξεκινήσει αμέσως αναφέρει ο τέως Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, Πρόδρομος Προδρόμου, απαντώντας σε δηλώσεις του Προέδρου της Δημοκρατίας, Νίκου Χριστοδουλίδη, για την παιδεία και την αξιολόγηση. Προσθέτει ακόμη ότι η κυβέρνηση οφείλει να προχωρήσει σε αποτίμηση του νέου Σχεδίου Αξιολόγησης με την ολοκλήρωση της εφαρμογής του, στο τέλος αυτής της σχολικής χρονιάς, όπως προβλέπει και ο Νόμος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πρόεδρος Χριστοδουλίδης: Τα τετράμηνα δεν πέτυχαν τους στόχους τους

Σε γραπτή του δήλωση, ο κ. Προδρόμου αναφερει ότι το ουσιαστικό ζήτημα δεν είναι αυτή καθαυτή η αξιολόγηση, αλλά τα ίδια τα μαθησιακά αποτελέσματα. Η απόφαση, συνεχίζει, για να εφαρμοστεί ένα αξιόπιστο σύστημα αξιολόγησης προήλθε από τη διαπίστωση ότι στο τέλος του λυκείου, κάθε χρόνο, σημαντικό ποσοστό αποφοίτων και υποψηφίων για τα πανεπιστήμια, περίπου ένα τέταρτο, είχαν τόσο στα Ελληνικά όσο και στα Μαθηματικά γνώσεις απελπιστικά φτωχές, 1-5/20.

Σημειώνεται ότι η αξιολόγηση ανά τετράμηνο και η διοργάνωση για πρώτη φορά αξιόπιστων ενιαίων διαγνώσεων, παρά τις όποιες αδυναμίες είχε θετικά αποτελέσματα. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι για πρώτη φορά υπάρχει ένα ενιαίο, ίδιο για όλους, σύστημα αξιολόγησης, για πρώτη φορά παρακολουθείται και υπάρχει μια σχετική βεβαιότητα ως προς το ρυθμό διδασκαλίας σε όλα τα σχολεία, σε όλα τα τμήματα για πρώτη φορά εξασφαλίζεται ιδιαίτερα φέτος στα Γυμνάσια ότι πραγματικά διδάσκεται ό,τι προβλέπεται.

Προστίθεται ακόμη ότι για πρώτη φορά υπάρχει ένας αξιόπιστος έλεγχος των «πλαισίων μάθησης» και επιδιώκονται συγκεκριμένοι δείκτες «επάρκειας/επιτυχίας», σε συνάρτηση με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα και ότι για πρώτη φορά όλοι, μαθητές, εκπαιδευτικοί, σχολείο, γονείς/κηδεμόνες, μπορούν να έχουν έγκαιρα μια καθαρή εικόνα για τις επιδόσεις και τυχόν προηγούμενα μαθησιακά κενά, την αποδοτικότητα της διδασκαλίας και την κλίση και το ταλέντο κάθε μαθητή/τριας σε συγκεκριμένα μαθήματα.

Παράλληλα, εξηγείται ότι έχουν προκύψει σημαντικά ευρήματα από τις διαδικασίες του νέου σχεδίου αξιολόγησης που δείχνουν ότι μια σημαντική μερίδα μαθητών δεν είναι καθόλου σε θέση να παρακολουθήσουν τα προγράμματα στα οποία είναι ενταγμένοι.

Σημειώνεται ακόμη ότι μπορεί να υπάρχει «άγχος» σε σχέση με την αξιολόγηση, περισσότερο όμως θα πρέπει να υπάρχει ανησυχία μπροστά σε αποτελέσματα που δείχνουν ότι από το δημοτικό σχολείο ποσοστό 10-15% των μαθητών/τριών προωθούνται στη Μέση Εκπαίδευση σε κατάσταση αναλφαβητισμού (όπως και μια πρόσθετη μερίδα στα «όρια» του αναλφαβητισμού).

Υπογραμμίζεται ακόμη ότι ουσιαστικά ζητήματα και διλήμματα θα πρέπει να αντιμετωπισθούν με το σχεδιασμό νέων προγραμμάτων σπουδών, προσαρμοσμένων στις αντικειμενικές ανάγκες και δυνατότητες, έργο που βρίσκεται σε εξέλιξη στο Υπουργείο.

Επιπλέον, αναφέρεται ότι μια ενδελεχής και τεκμηριωμένη ανάλυση των μαθησιακών αποτελεσμάτων και των προγραμμάτων έχει τεθεί στη διάθεση της Υπουργού Παιδείας και μπορεί, ενδεχομένως να τεθεί στη διάθεση και του Προέδρου της Δημοκρατίας εφόσον φαίνεται, προς τιμήν του, να δείχνει προσωπικό ενδιαφέρον.

Επισημαίνεται ακόμη ότι διαμαρτυρίες που ακούγονται συχνά αφορούν το τι διδάσκεται και τι εξετάζεται και ότι το ζήτημα αυτό έχει να κάνει με την επανεξέταση και αξιολόγηση των Αναλυτικών Προγραμμάτων και όχι με την αξιολόγηση μαθητών.

«Κατά γενική ομολογία το έργο αναθεώρησης/επικαιροποίησης των Αναλυτικών Προγραμμάτων πρέπει να ξεκινήσει αμέσως. Αυτό το δημιουργικό όσο και απαιτητικό έργο, πρέπει να γίνει για την Παιδεία», σημειώνει η ανακοίνωση του κ. Προδρόμου.

Ο τέως Υπουργός αναφέρει ακόμη ότι επειδή αλλαγές, τροποποιήσεις και βελτιωτικές προσαρμογές μπορεί και πρέπει να γίνουν και στη διαδικασία αξιολόγησης, το Υπουργείο Παιδείας είχε προτείνει από τον προηγούμενο χρόνο σειρά απλοποιήσεων και «αποφόρτωση», με μείωση των εξεταζόμενων μαθημάτων στο Γυμνάσιο και ταυτόχρονη μείωση των γραπτών ασκήσεων («διαγωνισμάτων»).

Όπως δηλώνεται δεν κατέστη δυνατό να τις εγκρίνει η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας. «Με δεδομένο πάντως ότι ο ΔΗΣΥ ήταν θετικά διακείμενος, ίσως μια νέα απόπειρα με διαφορετική στάση των πολιτικών δυνάμεων που στηρίζουν την προεδρία να φέρει τώρα αποτελέσματα», καταλήγει η γραπτή δήλωση του τέως Υπουργού.

Πηγή: ΚΥΠΕ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

«Ζωντανοί» για πρόκριση στους “4” της Ευρωλίγκα έμειναν Παναθηναϊκός, Ολυμπιακός

«Ζωντανοί» στην διεκδίκηση της πρόκρισης στο Final Four της Euroleague που θα διεξαχθεί στο Βερολίνο έμειναν Παναθηναϊκός και Ολυμπιακός μετά τις νίκες που πέτυχαν...

Ολυμπιακός: Όταν άδειασε τις εκκλησίες και στενοχώρησε τον διάδοχο του βρετανικού θρόνου – Τι γράφουν τα Βρετανικά ΜΜΕ

Η Μεγάλη Πέμπτη που άδειασαν οι εκκλησίες. Η ημέρα που ο διάδοχος του βρετανικού θρόνου, Πρίγκιπας της Ουαλίας Ουίλιαμ, προτίμησε να δει το σημαντικότερο...

Όλη η Ευρώπη μιλά για τον θρίαμβο του Ολυμπιακού στην Αγγλία – Κέρδισε 4-2 την ‘Αστoν Βίλα

Η εντυπωσιακή πορεία του Ολυμπιακού στην Ευρώπη συνεχίζεται και δεν χωρά αμφιβολία πως ο Αγιούμπ Ελ Κααμπί είναι εκ των μεγάλων πρωταγωνιστών της ομάδας...

Χαμάς: Υπό εξέταση με «θετικό πνεύμα» η πρόταση για κατάπαυση του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας

Συνεχίζει η Χαμάς να μελετά, με «θετικό πνεύμα», την πιο πρόσφατη πρόταση κατάπαυσης του πυρός με το Ισραήλ στη Λωρίδα της Γάζας, που θα...

Η Apple επιστρέφει 110 δισ. δολάρια στους μετόχους – Και κάνει ράλι

Τι και εάν βλέπει τις πωλήσεις της στην Κίνα να κατεβάζουν ταχύτητα; Τι και εάν δέχεται οξύτατο ανταγωνισμό από κατασκευάστριες έξυπνων κινητών χαμηλότερου κόστους;...

Αυξημένο δημοσιονομικό πλεόνασμα το τρίμηνο του 2024 – Ανήλθε στα 523 εκατ. ευρώ

Αυξημένο δημοσιονομικό πλεόνασμα καταγράφηκε το τρίμηνο του 2024 στους λογαριασμούς της κυβέρνησης, σε σχέση με το 2023. Τα προκαταρκτικά δημοσιονομικά αποτελέσματα που ετοιμάστηκαν από τη...

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!