Η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία Jaguar Land Rover (JLR) θα καταργήσει σχεδόν 2.000 θέσεις εργασίας παγκοσμίως, το επόμενο έτος, αναφέρει σε ανακοίνωσή της που εκδόθηκε αργά απόψε.
Δύο ημέρες μετά την ανακοίνωση μιας στρατηγικής με στόχο την επίτευξη της ουδετερότητας του άνθρακα έως το 2039 και το πέρασμα της μάρκας Jaguar κατά 100% στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο από το 2025, ο όμιλος που ανήκει στον ινδικό Tata επικαλέστηκε την ανάγκη μείωσης του κόστους του προκειμένου να μετασχηματιστεί σε έναν “πιο ευέλικτο οργανισμό”.
“Προβλέπουμε μια καθαρή μείωση σχεδόν 2.000 ατόμων από τη μισθοδοσία μας παγκοσμίως κατά το επόμενο οικονομικό έτος”, αναφέρει η ανακοίνωση του ομίλου που διευκρινίζει ότι το προσωπικό των εργοστασίων δεν θα επηρεαστεί από το μέτρο αυτό.
Όταν ανακοίνωσε τη στρατηγική του τη Δευτέρα, ο όμιλος του οποίου ηγείται ο Τιερί Μπολορέ, είχε αναφέρει ότι ο μετασχηματισμός του θα οδηγήσει σε αισθητή μείωση των μη παραγωγικών δραστηριοτήτων του στη Βρετανία, χωρίς να διευκρινίζει σε ποιο βαθμό.
Αλλά η αυτοκινητοβιομηχανία είχε διαβεβαιώσει ότι δεν ήθελε να κλείσει εργοστάσια, εξηγώντας ότι σε εκείνο στο Σόλιχαλ (κεντρική Αγγλία), όπου κατασκευάζεται επίσης το Land Rover, θα στεγαστεί η 100% ηλεκτρική πλατφόρμα της Jaguar.
Στις ερωτήσεις σχετικά με το εργοστάσιο στο Καστλ Μπρόμγουιτς — στην ίδια περιφέρεια των Μίντλαντς — όπου παράγονται ορισμένα μοντέλα της Jaguar, ο Τιερί Μπολορέ είχε διαβεβαιώσει ότι ο όμιλος έχει “πολλές ιδέες” για τη συγκεκριμένη μονάδα παραγωγής.
Η Jaguar Land Rover υποσχέθηκε να επενδύει 2,5 δισεκατομμύρια στερλίνες (2,8 δισεκ. ευρώ) ετησίως, σε μεγάλο βαθμό στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Ο όμιλος θέλει να εργαστεί για την ανάπτυξη του υδρογόνου για να ανταποκριθεί στη μελλοντική ζήτηση και σκοπεύει εξάλλου να συνεργαστεί με τον όμιλο Tata για την καθαρή ενέργεια και το λογισμικό υπολογιστών.
Ο στόχος για την Jaguar Land Rover είναι να γίνει ένας όμιλος με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα για την αλυσίδα εφοδιασμού του, τα προϊόντα του και τις επιχειρήσεις του έως το 2039.
Από οικονομικής πλευράς, ο στόχος της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι να μπορεί να ξαναβρεί διψήφιο λειτουργικό περιθώριο και θετική καθαρή ταμειακή ροή έως το 2025.