26.1 C
Nicosia
Τρίτη 7 Μάιος 2024 | 19:08

Οικονομικό Φόρουμ Δελφών: Η Ναυτιλία σε μία νέα πραγματικότητα

Για την εξέχουσα θέση που έχει η ελληνική ναυτιλία παγκοσμίως μίλησαν στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, κατά την πρώτη ημέρα των εργασιών, η Αλεξία Ιγγλέση, Director Alberta Shipmanagement Ltd Greece, ο Χρήστος Μάγκος, διευθύνων σύμβουλος, Interunity Management Corporation και η Αμαλία Μήλιου – Θεοχαράκη, εμπορική διευθύντρια, Teo Shipping Corporation Greece και ο Ρομπέρτο Κούστας, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος, DEEP SEA TECHNOLOGIES Greece).

«Η ελληνική ναυτιλία έχει ιστορία πάνω από 200 χρόνια και η τεχνογνωσία πέρασε μέσα στα χρόνια από γενιά σε γενιά. Η ελληνική ναυτιλία είχε το προνόμιο να προσαρμόζεται σε κάθε είδους συνθήκη» τόνισε η Αλεξία Ιγγλέση. Όπως σημείωσε η κ. Ιγγλέση, σύμφωνα με ανακοίνωση των διοργανωτών του Φόρουμ, η ελληνική ναυτιλία βρίσκεται στην κορυφή για πολλούς και διαφορετικούς λόγους, όπως το know how των Ελλήνων που «ταξίδεψαν» τις γνώσεις τους από γενιά σε γενιά, τη γεωγραφική θέση της χώρας που οδήγησε τους Έλληνες προς τη θάλασσα αλλά και την προσαρμοστικότητα που παρουσιάζει η ελληνική ναυτιλία σε κάθε είδους συνθήκη. Στη συνέχεια αναφέρθηκε στις σημαντικότερες ημερομηνίες της ελληνικής ναυτιλίας από το 1774 και τη Συνθήκη του Κιουτσούκ Καϊναρτζή, μέχρι τη σπουδαία επιρροή που άσκησε η ελληνική ναυτιλία κατά τη διάρκεια των παγκόσμιων πολέμων και την κορυφαία θέση που κατέχει ακόμα και σήμερα.

Με τη σειρά της, όπως σημειώνεται, η Αμαλία Μήλιου – Θεοχαράκη υπερθεμάτισε τη σημασία του ανθρώπινου παράγοντα στην εξέλιξη της ελληνικής ναυτιλίας, τονίζοντας πως η «ναυτιλία εξαρτάται από την ικανότητα, τις δράσεις και τον επαγγελματισμό όσων ασχολούνται με αυτήν». Σε άλλο σημείο της ομιλίας της αναφέρθηκε στις δυσκολίες που αντιμετώπισε η ναυτιλία την εποχή του κορονοϊού και στάθηκε στους «ήρωες» που δούλεψαν υπό αντίξοες συνθήκες για να κρατήσουν τη ναυτιλία όρθια, ενώ προέβλεψε ότι τα cargo θα γνωρίσουν ανάπτυξη 6-7% το 2021. «Η τεχνολογία βοηθάει τη ναυτιλία με δεδομένα σε πραγματικό χρόνο (real time data) και μπορεί να αποτρέψει ανθρώπινα λάθη, ωστόσο να μην ξεχνάμε ότι η τεχνολογία ελέγχεται από ανθρώπους. Όσο η σχέση τεχνολογίας – ανθρώπων περιπλέκεται τόσο θα χρειάζεται ακόμα περισσότερες ικανότητες για να είναι διαχειρίσιμη. Από την άλλη, δεν μπορούμε να βασιζόμαστε μόνο σε αυτή» τόνισε η κα Μήλιου – Θεοχαράκη.

Ο κ. Κούστας, με τη σειρά του, τόνισε τη σημασία της τεχνολογίας στην εποχή του κορονοϊού και πόσο κρίσιμο είναι να υπάρχουν τα κατάλληλα εργαλεία, ώστε «να αντεπεξέλθεις στις προκλήσεις της εποχής», ενώ υπογράμμισε πως η πανδημία έφερε πιο κοντά την τεχνολογία στη ναυτιλία. «Ο κορονοϊός δημιούργησε την ανάγκη των εταιρειών να επικοινωνούν με τα πληρώματα που είναι απομακρυσμένα με το “δώρο” της τεχνολογίας» είπε ο κ. Κούστας. Ολοκληρώνοντας την ομιλία του, εξήρε τη σημασία των έξυπνων τεχνολογιών για τη ναυτιλία λέγοντας πως «οι έξυπνες τεχνολογίες πρέπει να οδηγήσουν σε έξυπνες αποφάσεις και έξυπνες δράσεις».

Τέλος, ο κ. Μάγκος έθεσε ως ύψιστη προτεραιότητα για τη ναυτιλία το περιβάλλον, την άποψη του οποίου ενστερνίστηκε η κα Ιγγλέση, η οποία τόνισε ότι η μεγαλύτερη πρόκληση είναι οι νέες πηγές καυσίμων. «Η ναυτιλία πρέπει να βρει τα επόμενα χρόνια ένα καινούριο καύσιμο που θα μας φέρει πιο κοντά σε μηδενικές εκπομπές ρύπων» προσέθεσε.

Λίγο αργότερα σε συζήτηση για το πώς η Κίνα έγινε τα τελευταία 20 χρόνια «γίγαντας» στη ναυπήγηση πλοίων, η Μυρτώ Καλουπτσίδη, επίκουρος καθηγήτρια του Τμήματος Οικονομικών στο Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ, ανέφερε πως η «Κίνα τα τελευταία 20 χρόνια έχει προσπεράσει στον τομέα αυτό τη Νότια Κορέα και την Ιαπωνία». Πώς έγινε αυτό; Όπως ανέφερε η κα Καλουπτσίδη, η Κίνα το έβαλε στο κέντρο των προτεραιοτήτων της και πήρε μέτρα γι’ αυτό, όπως π.χ. οι επενδύσεις και ο εύκολος και φθηνός δανεισμός από τράπεζες. Παράλληλα, επένδυσαν και στην παραγωγή πλοίων, συμπλήρωσε. «Το πιο σοκαριστικό από όλα είναι όχι ότι έγινε υπερδύναμη, αλλά το πόσο σύντομα το κατάφερε» σημείωσε, ενώ αναφέρθηκε και στον σχεδιασμό της Κίνας για τα επόμενα 20 χρόνια. «Η Κίνα θα συνεχίσει να επενδύει στη ναυπήγηση ενώ βάζει στο τραπέζι και άλλους τομείς, όπως η ρομποτική».

Πηγή: ΑΜΠΕ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Τέξας: «Πες αντίο στον μπαμπά στην κάμερα», είπε στον 3χρονο γιο της, τον σκότωσε και αυτοκτόνησε

Οι αρχές συνέταξαν ένα χρονοδιάγραμμα των τελευταίων ωρών της ζωής μιας γυναίκας από το Τέξας προτού πυροβολήσει τον 3χρονος γιο της και στη συνέχεια...

Ρωσία: Ορκίστηκε για την 5η θητεία του ο Πούτιν

Για μία νέα εξαετή θητεία στην προεδρία της Ρωσίας ορκίστηκε ο Βλαντίμιρ Πούτιν. Την τελετή της ορκωμοσίας μποϊκόταραν οι ΗΠΑ και πολλές χώρες της Ευρωπαϊκής...

Λάρισα: 41χρονος σε αμόκ μαχαίρωσε τον αδερφό του, τραυμάτισε φίλο του και ένα βρέφος 10 μηνών

Προφυλακιστέος κρίθηκε ένας 41χρονος άνδρας που το βράδυ της Μεγάλης Παρασκευής μαχαίρωσε τον αδερφό του και τραυμάτισε έναν 43χρονο, καθώς και ένα βρέφος 10...

Ισραηλινή επιχείρηση στη Ράφα: Τι συμβαίνει και τι σημαίνει σε 5 ερωτήσεις – απαντήσεις

Δραματικές είναι οι εξελίξεις στη Λωρίδα της Γάζας. Ο ισραηλινός στρατός ανέλαβε τον «επιχειρησιακό έλεγχο» του περάσματος της Ράφα, στο νότιο άκρο του παλαιστινιακού...

Νότια Αφρική: Τέσσερις νεκροί, δεκάδες παγιδευμένοι εξαιτίας κατάρρευσης κτιρίου

Τέσσερις άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους όταν κατέρρευσε χθες Δευτέρα κτίριο υπό ανέγερση στην Τζορτζ, στις ακτές της Νότιας Αφρικής, ενώ άλλοι κάπου πενήντα...

Ισραήλ: Ο στρατός ελέγχει το πέρασμα της Ράφα – Στον «αέρα» η ανθρωπιστική βοήθεια στη Γάζα

Οι Ισραηλινές Ένοπλες Δυνάμεις (IDF) έχουν θέσει υπό τον έλεγχό τους την παλαιστινιακή πλευρά του περάσματος της Ράφα μεταξύ της Γάζας και της Αιγύπτου,...

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!