23.8 C
Nicosia
Σάββατο 25 Μάιος 2024 | 9:20

Αναμένουν κέρδη ρεκόρ το 2024 οι αεροπορικές εταιρείες – Πού θα πάνε τα εισιτήρια

Μετά την πανδημία τα αεροπορικά ταξίδια γνώρισαν ένδοξες μέρες. Η ζήτηση εκτοξεύτηκε σε ύψη πρωτόγνωρα για τον κλάδο, ο οποίος, μάλιστα, φάνηκε συχνά να μην έχει τη δυνατότητα να ανταποκριθεί με επάρκεια.

Είναι, όμως, αυτή η εκρηκτική άνοδος μια τάση που θα διαρκέσει σε βάθος χρόνου; Οι ειδικοί απαντούν αρνητικά.

Μια σειρά από εκτιμήσεις δείχνουν σταθεροποίηση, καθώς φαίνεται να τελειώνει η ταχεία ανάπτυξη και ξεκινά μια νέα εποχή κανονικότητας, σύμφωνα με το CNBC.

«Το 2024 αναμένεται να σηματοδοτήσει το τέλος των δραματικών αυξήσεων που ήταν χαρακτηριστικές της ανάκαμψης το 2021-2023», αναφέρεται σε πρόσφατη έκθεση της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών.

Η παγκόσμια χωρητικότητα αναμένεται να διαμορφωθεί σε περίπου 40 εκατομμύρια πτήσεις (από 38,9 εκατομμύρια το 2019), με 4,7 δισεκατομμύρια επιβάτες (από 4,5 δισεκατομμύρια ανθρώπους το 2019), σύμφωνα με την IATA.

Καθώς η ζήτηση για ταξίδια αναψυχής μειώνεται και τα «ταξίδια εκδίκησης» των ανθρώπων απέναντι στον κορονοϊό φτάνουν στο τέλος τους, η προσφορά και η ζήτηση στον κλάδο των εμπορικών αεροπορικών εταιρειών βρίσκονται σε ισορροπία, κάτι που θα βοηθήσει στη σταθεροποίηση των αεροπορικών ναύλων το 2024, σύμφωνα με την AMEX GBT Consulting.

Αεροπορικά εισιτήρια

Οι παγκόσμιοι αεροπορικοί ναύλοι αναμένεται να αυξηθούν μεταξύ 3% και 7% το επόμενο έτος, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες αντιμετωπίζουν υψηλό κόστος καυσίμων, αλλαγές στους όρους βιωσιμότητας και αναβαθμίσεις στόλων, αναφέρεται στην «Παγκόσμια Έκθεση Τάσεων» της FCM Consulting για το τρίτο τρίμηνο του 2023.

Ωστόσο, μια σειρά από άλλες εκθέσεις δείχνουν προοπτικά μείωση των τιμών των πτήσεων.

Η εταιρεία BCD Travel αναμένει ότι οι παγκόσμιοι ναύλοι θα μειωθούν οριακά το 2024, λιγότερο από 1%, με πιο έντονη πτώση των αεροπορικών ναύλων από και προς την Ασία – 3% για την business class, σχεδόν 4% για την οικονομική.

«Μετά τις πρόσφατες αυξήσεις των ναύλων, θα πρέπει να περιμένουμε μια μέτρια διόρθωση τιμών σε ορισμένες αγορές το 2024, αν και οι υποκείμενες τιμές θα πρέπει γενικά να παραμείνουν ισχυρές», επισημαίνεται στη σχετική έκθεση.

Ωστόσο, το «Air Monitor 2024» της AMEX αναμένει πτώση μόνο των διεθνών ναύλων το 2024 — ιδίως για πτήσεις μεταξύ Βόρειας Αμερικής και Ασίας. Η έκθεση αναφέρει ότι οι περιφερειακοί ναύλοι θα παραμείνουν σταθεροί ή θα αυξηθούν ελαφρά.

Οι ταξιδιώτες στις ΗΠΑ ενδέχεται να δουν κάποιες μειώσεις, όπου η ταξιδιωτική εταιρεία Hopper αναμένει πτώση των ναύλων τουλάχιστον για τους πρώτους έξι μήνες, σύμφωνα με την έκθεσή της «2024 Travel Outlook».

Συνολικά, οι επιβάτες δεν θα πρέπει να περιμένουν μεγάλη αλλαγή το 2024, λέει ο John Grant, επικεφαλής αναλυτής στην εταιρεία ταξιδιωτικών δεδομένων OAG.

«Θα διατηρηθεί η υπάρχουσα κατάσταση, με μικρές μόνο διακυμάνσεις στις τιμές των ναύλων», ανέφερε ο ίδιος. «Αν και μπορεί να δούμε μια ελαφρά μείωση των ναύλων καθώς η ζήτηση μειώνεται στην πολύ χαμηλή σεζόν, τα θεμελιώδη στοιχεία μιας βάσης υψηλού λειτουργικού κόστους παραμένουν, σε συνδυασμό με αυξημένους μισθούς, υψηλές τιμές καυσίμων, που υποδηλώνουν ότι δεν θα δούμε μεγάλη μετατόπιση».

Οι κερδισμένοι

Οι αεροπορικές εταιρείες σε Βόρεια Αμερική, Μέση Ανατολή και Ευρώπη εμφανίζουν τη μεγαλύτερη δυναμική ανάπτυξης, σύμφωνα με την ΙΑΤΑ.

Συγκεκριμένα, η Βόρεια Αμερική παραμένει η «περιοχή που ξεχωρίζει» και η πρώτη που επέστρεψε στην κερδοφορία το 2022.

Στη Μέση Ανατολή αναμένονται ισχυρές οικονομικές επιδόσεις το 2023 και το 2024, ενώ στην Ευρώπη ένα ισχυρό κλείσιμο αναμένεται να ανακοινωθεί για το 2023 παρά τον συνεχιζόμενο πόλεμο και τις συγκρούσεις στην Ουκρανία και στη Γάζα.

Η IATA προβλέπει, ακόμη, ότι μια ακόμη περιοχή Ασίας – Ειρηνικού θα καταστεί κερδοφόρα το 202 και αυτό δεδομένου ότι η πλήρης επιστροφή των διεθνών κινέζων ταξιδιωτών, τα εσωτερικά ταξίδια στην περιοχή, ειδικά στην Ινδία και στην Κίνα, παραμένουν ισχυρά.

Στα «κόκκινα», όμως, προβλέπεται ότι θα βρεθούν στο τέλος του 2024 η Λατινική Αμερική και η Αφρική. Η μεν πρώτη συγκρατείται από την οικονομική και κοινωνική αναταραχή, παρά την ισχυρή κίνηση από το Μεξικό, ενώ η Αφρική αντιμετωπίζει έντονες προκλήσεις επίπεδο οικονομίας, υποδομών και συνδεσιμότητας.

Προοπτικές για το 2024

Πολλές αεροπορικές εταιρείες ανέφεραν κέρδη ρεκόρ το 2023, αλλά «το τοπίο φαίνεται λιγότερο ευνοϊκό το 2024», σύμφωνα με το Air Monitor 2024 της AMEX.

Η παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη πέρυσι, ενόψει του υψηλού πληθωρισμού και των υψηλών επιτοκίων, μπορεί να οφείλεται σε καθυστέρηση και όχι σε έλλειψη αντίδρασης της αγοράς, σύμφωνα με την έκθεση της BCD Travel.

«Η μετάδοση στην ευρύτερη οικονομία των υποτονικών επιπτώσεων της σύσφιγξης των πολιτικών απλώς κράτησε περισσότερο από όσο περίμεναν οι οικονομολόγοι», εξηγεί.

Η έκθεση σκιαγράφησε άλλες πιέσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος, όπως είναι οι γεωπολιτικές εντάσεις και οι πόλεμοι, τα ζητήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, οι ελλείψεις προσωπικού και η αύξηση του κόστους καυσίμων και εργασίας.

Σε αντιστάθμισα, διαφαίνονται και ούριοι άνεμοι που θα παράσχουν στήριξη στον αεροπορικό κλάδο φέτος, όπως είναι η πολυαναμενόμενη επιστροφή των επαγγελματικών ταξιδιών, η οποία, όπως προβλέπουν οι αναλυτές, θα ενισχυθεί το 2024.

Οι προβλέψεις της IATA δείχνουν ότι τα έσοδα και τα κέρδη του κλάδου θα κινηθούν ανοδικά φέτος.

Κέρδη ρεκόρ

Υπολογίζει ότι τα παγκόσμια έσοδα θα φτάσουν φέτος στο ρεκόρ των 964 δισεκατομμυρίων δολαρίων, με καθαρά κέρδη 25,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Αυτό ισοδυναμεί με περιθώριο καθαρού κέρδους 2,7% — μια οριακή αύξηση από το περιθώριο κέρδους 2,6% που αναμένεται για το 2023.

Ωστόσο, η IATA επισημαίνει, επίσης, ότι ο κλάδος αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις, από τον ανταγωνισμό και το υψηλό λειτουργικό κόστος έως τα κανονιστικά πλαίσια που διαμορφώνονται από τις κυβερνήσεις.

Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της ΙΑΤΑ, Willie Walsh, ο οποίος μίλησε στο CNBC, η αγάπη των ανθρώπων για τα ταξίδια συνέβαλε στην επιστροφή του κλάδου στα προ πανδημίας επίπεδα», όμως, όσον αφορά τα κέρδη επισημαίνει από τη σκοπιά του ότι «πρέπει να τεθούν σε σωστή προοπτική. Ενώ η ανάκαμψη είναι εντυπωσιακή, ένα καθαρό περιθώριο κέρδους 2,7% είναι πολύ χαμηλότερο από αυτό που θα δεχόντουσαν οι επενδυτές σχεδόν σε οποιονδήποτε άλλο κλάδο».

Πηγή: ΟΤ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Κοινή γραμμή για αντιμετώπιση σειρά θεμάτων από Οργανώσεις δημόσιου τομέα

Κοινή γραμμή για αντιμετώπιση σειρά θεμάτων, χάραξαν οι οργανώσεις του κρατικού τομέα, σύμφωνα με τον ΓΓ της ΠΑΣΥΔΥ Στράτη Ματθαίου, ενόψει της συνεδρίας της...

«Κατάληψη στη Ράφα είναι η απάντηση στο ΔΠΔ» – Ο Νετανιάχου συγκαλεί έκτακτη σύσκεψη

Εντολή για έκτακτη σύσκεψη έδωσε ο ισραηλινός πρωθυπουργός  Μπενιαμίν Νετανιάχου, με αφορμή την απόφαση του Διεθνούς Δικαστηρίου που διέταξε τη χώρα του να σταματήσει τη...

Νέα κέρδη (+1.55%) από το ΧΑΚ – Σημαντική άνοδος για μετοχή Ελληνικής

Νέα κέρδη κατέγραψε το ΧΑΚ κατά την τελευταία χρηματιστηριακή συνάντηση της εβδομάδας, φθάνοντας σε νέο υψηλό, με τη μετοχή της Ελληνικής να κλείνει επίσης...

Μεγάλη φωτιά στο Παραμάλι κινητοποίησε τις πυροσβεστικές μονάδες

Στη μάχη με τις φλόγες ρίχθηκαν ισχυρές πυροσβεστικές δυνάμεις, για την κατάσβεση νέας πυρκαγιάς, που αυτή τη φορά ξέσπασε παρά το Παραμάλι. Σύμφωνα με τον...

Αυξημένα κατά 20% τα παράπονα στον Χρηματοοικονομικό Επίτροπο το 2023

Κατά το 2023 υπήρξε αύξηση στα παράπονα που υποβλήθηκαν στον Χρηματοοικονομικό Επίτροπο, που ξεπέρασε κάθε προηγούμενο, δήλωσε η Χρηματοοικονομικός Επίτροπος Βαλεντίνα Γεωργιάδου σε διάσκεψη...

Σταθεροποίηση σε τριμηνιαία βάση στις τιμές των ακινήτων

Τάσεις σταθεροποίησης σε τριμηνιαία βάση, αλλά και σημαντικές ετήσιες αυξήσεις παρουσίασαν οι τιμές αγοράς και ενοικίασης ακινήτων το πρώτο τρίμηνο του 2024, με βάση...

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!