27.7 C
Nicosia
Πέμπτη 2 Μάιος 2024 | 13:03

Στο μικροσκόπιο των Βρυξελλών οι αυξήσεις στα αεροπορικά εισιτήρια

Οι Βρυξέλλες διερευνούν τις αυξήσεις στις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων έως και 30% σε όλη την Ευρώπη και η αρμόδια Επίτροπος Μεταφορών λέει ότι χρειάζονται λεπτομερείς εξηγήσεις.
Η Adina Vălean, Επίτροπος Μεταφορών της ΕΕ, δήλωσε στους Financial Times ότι οι αξιωματούχοι της ΕΕ «εξετάζουν λεπτομερώς. . . για το τι ακριβώς συμβαίνει στην αγορά».

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν έχει την εξουσία να ρυθμίζει τους αεροπορικούς ναύλους, αλλά η παρέμβαση της Vălean εντείνει την πίεση στις αεροπορικές εταιρείες για τις πρόσφατες αυξήσεις των τιμών που προκλήθηκαν από την έκρηξη των ταξιδιών και τα ζητήματα της αλυσίδας εφοδιασμού. Είπε ότι αναζητούσε εξηγήσεις από τις αεροπορικές εταιρείες σχετικά με την αύξηση των ναύλων και τα πιθανά εμπόδια που δημιουργούνται για τις μεταφορές σε ολη την Ευρωπαική Ενωση.
Οι μέσες τιμές αεροπορικών εισιτηρίων σε όλη την Ευρώπη ήταν κατα 20 έως 30 % εκατό υψηλότερες το καλοκαίρι του 2023 σε σύγκριση με το 2019, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΕ που δημοσιεύθηκαν τον Οκτώβριο σε απάντηση σχετικής ερώτησης στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Η Vălean είπε ότι δεν είχε πρόθεση να παρέμβει στη «λειτουργούσα» αεροπορική αγορά, αλλά η Επιτροπή χρειαζόταν περισσότερες λεπτομέρειες για τους λόγους που  οδηγήσαν σε υψηλότερες τιμές.«Δεν μπορούμε να πάμε ως ρυθμιστής για τις τιμές ή στην επιβολή τιμών και αυτο δεν νομίζω ότι είναι εφικτό ή επιθυμητό», είπε . «Από την άλλη πλευρά, αυτό που ανησυχεί είναι ότι οι τιμές θα μπορουσαν να γίνουν εμπόδιο για τις μεταφορές. «Είμαστε σε μια μόνιμη συνομιλία με τον κλάδο πρόσθεσε «για να καταλάβουμε ποια είναι η αιτία αυτής της εξέλιξης».
Βέβαια, η παρέμβαση της Ευρωπαίας Επιτρόπου για τις Μεταφορές ενισχύει την πολιτική πίεση στις αεροπορικές εταιρείες για την αύξηση των ναύλων. 

Η ιταλική κυβέρνηση πρότεινε περιορισμό των τιμών σε δρομολόγια προς ορισμένα νησιά, αν και εν μέρει υπαναχώρησε τον Σεπτέμβριο και αντ ‘αυτού έδωσε στην αρχή ανταγωνισμού της χώρας νέες εξουσίες για έλεγχο των τιμών των εισιτηρίων.

Οι αεροπορικές εταιρείες είναι ελεύθερες να ορίζουν τους δικούς τους ναύλους σύμφωνα με τους νόμους της ΕΕ και η απελευθερωμένη αγορά αεροπορικών μεταφορών μείωσε ιστορικά τις τιμές και άνοιξε νέα δρομολόγια. Ωστόσο, η αύξηση της ζήτησης για πτήσεις φέτος, εν μέσω έλλειψης αεροσκαφών, οδήγησε σε άνοδο τις τιμές των εισιτηρίων. Πολλές αεροπορικές εταιρείες απέσυραν αεροπλάνα κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού, ενώ τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας έπληξαν τις παραδόσεις και οι πληθωριστικές πιέσεις στα καύσιμα και την εργασία αύξησαν επίσης συνολικά το κόστος.

Ανισορροπία λογω της έλλειψης αεροσκαφών

Οι χαμηλού κόστους αερομεταφορείς Ryanair και Wizz Air πετούν περισσότερο από το 2019 ενω αυτο δεν συμβαίνει με τις περισσότερες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες.
Αερομεταφορείς όπως οι British Airways, IAG, Air France-KLM και Lufthansa συνέχισαν να ανακοινώνουν κέρδη ρεκόρ το καλοκαίρι, βοηθούμενες από την αύξηση των ναύλων αποκαθιστώντας εν μέρει τη ζημιά στους ισολογισμούς τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Η παγκόσμια βιομηχανία έχει υπερδιπλασιάσει τις προβλέψεις για τα κέρδη της για το έτος και αυτο ως αποτέλεσμα της αυξανόμενης ζήτησης για ταξίδια μετά την πανδημία.

Η Vălean είπε ότι φοβάται ότι οι υψηλότερες τιμές θα συνεχιστούν λόγω της ανισορροπίας μεταξύ της ζήτησης για ταξίδια και της περιορισμένης προσφοράς νέων αεροσκαφών, λέγοντας χαρακτηριστικά : «Αναμένουμε ότι η χωρητικότητα δεν πρόκειται να αυξηθεί στο ίδιο επίπεδο με τη ζήτηση».
Οι αεροπορικές εταιρείες αντιμετωπίζουν επίσης υψηλότερο τίμημα για τη ρύπανση, αφού τα κράτη μέλη και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο συμφώνησαν τον περασμένο Δεκέμβριο κανόνες που θα επιταχύνουν τη σταδιακή κατάργηση των δωρεάν πιστώσεων άνθρακα που δίνονται στις αεροπορικές εταιρείες στο πλαίσιο του ευρωπαικού συστήματος εμπορίας εκπομπών ρύπων.

Οι επικεφαλείς των αεροπορικών εταιρειών έχουν δηλώσει ότι υποστηρίζουν σε γενικές γραμμές τους φιλόδοξους στόχους της ΕΕ για το κλίμα, αλλά επέμειναν ότι χρειάζονται περισσότερη υποστήριξη εάν θέλουν να μειώσουν τις εκπομπές, ιδιαίτερα με την ανάπτυξη βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Κυρώσεις της Τεχεράνης σε ΗΠΑ και Βρετανία

Το Ιράν ανακοίνωσε κυρώσεις σε βάρος προσώπων και οντοτήτων σε ΗΠΑ και Βρετανία για την υποστήριξή τους προς το Ισραήλ στον πόλεμο με τη...

Οι δυνατότητες που έχουν τα σκυλιά Κ-9 παρουσιάστηκαν στις Κεντρικές Φυλακές

Με αφορμή την αποφοίτηση των νέων δεσμοφυλάκων-χειριστών ειδικά εκπαιδευμένων σκυλιών (Κ-9), παρουσιάστηκε το προηγούμενο Σάββατο η δράση και οι δυνατότητες που έχουν τα συγκεκριμένα...

Θεσσαλονίκη: Διαπληκτίστηκαν και τον χτύπησε με σιδηρολοστό στο κεφάλι

Άγριος καυγάς μεταξύ δύο ατόμων συνέβη στην περιοχή των Σαράντα Εκκλησιών, στην Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με πληροφορίες του thestival.gr, το περιστατικό συνέβη το απόγευμα της Μεγάλης Τρίτης και συγκεκριμένα...

Ανακοίνωσε πακέτο στήριξης 1 δισ. στον Λίβανο η Πρόεδρος της Κομισιόν

«Ο Λίβανος και ο λαός του μπορούν να υπολογίζουν στη διαρκή στήριξη της ΕΕ. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είμαι στην ευχάριστη...

Moneyval: Πρόοδος από Κύπρο στην καταπολέμηση ξεπλύματος και χρηματοδότησης τρομοκρατίας

Περαιτέρω πρόοδο στην αντιμετώπιση του ξεπλύματος παράνομου χρήματος και στην καταπολέμηση της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας από την Κύπρο, διαπιστώνει η Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων αξιολόγησης των μέτρων...

Εντείνει την προεκλογική του ο ΔΗΣΥ με συμμετοχή πρώην Υπουργών και ιστορικών στελεχών

Σε σημερινή του συνεδρίαση το Εκτελεστικό Γραφείο του ΔΗΣΥ, με τη συμμετοχή των Επαρχιακών Γραμματειών, εξέτασε την πορεία της Παράταξης προς τις επερχόμενες ευρωεκλογές...

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!