21.8 C
Nicosia
Παρασκευή 24 Μάιος 2024 | 2:19

Απογοητευμένοι καταναλωτές προτιμούν το φυσικό κατάστημα για τις αγορές τους

Το 41% των καταναλωτών, προτιμούν να αγοράσουν μια έξυπνη οικιακή συσκευή από φυσικό κατάστημα, σύμφωνα με έρευνα της ΕΥ, παρά την αυξανόμενη ψηφιοποίηση, ενώ το παραδοσιακό τηλεφωνικό κέντρο παραμένει το προτιμώμενο κανάλι υποστήριξης πελατών, για ζητήματα ευρυζωνικής σύνδεσης και κινητής τηλεφωνίας.

Ειδικότερα, παρότι η υιοθέτηση της ψηφιακής τεχνολογίας προχωρά με ιλιγγιώδεις ρυθμούς – ιδιαίτερα μετά τα εθνικά lockdowns – η έρευνα της EY, Decoding the digital home, αποκαλύπτει ότι το φυσικό κατάστημα παραμένει ένα κρίσιμο στοιχείο της καταναλωτικής εμπειρίας των χρηστών ψηφιακών οικιακών συσκευών. Το 39% όσων συμμετείχαν στην έρευνα θα προτιμούσαν να επισκεφτούν ένα κατάστημα λιανικής όταν αγοράζουν μια κινητή συσκευή ή ένα πακέτο ψηφιακών υπηρεσιών, ποσοστό που φτάνει το 41% ​​για τις αγορές έξυπνων οικιακών συσκευών.

Η έρευνα – που καταγράφει τις απόψεις περισσότερων από 18.000 νοικοκυριών στον Καναδά, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ – διαπιστώνει, επίσης, ότι το παραδοσιακό τηλεφωνικό κέντρο κυριαρχεί στις προτιμήσεις μεταξύ των εναλλακτικών καναλιών υποστήριξης πελατών, παρά τη συστηματική προβολή των πλεονεκτημάτων των ψηφιακών εργαλείων, όπως τα chatbots.

Η τηλεφωνική επικοινωνία με έναν εκπρόσωπο, παραμένει η προτιμώμενη επιλογή για ερωτήσεις πελατών σχετικά με ζητήματα που αφορούν ευρυζωνικές υπηρεσίες (54%) και κινητές συσκευές (52%). Το 42% των καταναλωτών προτιμούν τα τηλεφωνικά κέντρα, επειδή πιστεύουν ότι δεν μπορούν να περιγράψουν με σαφήνεια το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν χωρίς να επικοινωνήσουν τηλεφωνικά με έναν εκπρόσωπο, ενώ το 45% πιστεύουν ότι οι ψηφιακές πλατφόρμες ανταλλαγής άμεσων μηνυμάτων δεν ενδείκνυνται για τη διαχείριση πολύπλοκων ερωτημάτων.

Περιορισμένη κατανόηση των ψηφιακών υπηρεσιών στο σπίτι

Το επίπεδο ενημέρωσης των καταναλωτών σχετικά με τα τελευταία προϊόντα και υπηρεσίες είναι εντυπωσιακά χαμηλό, σύμφωνα με την έρευνα. Λιγότερα από τα μισά (42%) μέλη νοικοκυριών κατανοούν τα χαρακτηριστικά των προϊόντων έξυπνου σπιτιού, ενώ μόνο το 37% αντιλαμβάνονται τα οφέλη των κινητών συσκευών με δυνατότητες 5G. Σχεδόν το ένα τρίτο (32%) βρίσκουν, επίσης, πολύ δύσκολο να κατανοήσουν τις υπηρεσίες επικοινωνίας, ενώ το 36% δυσκολεύονται να αντιληφθούν τις διαφορές μεταξύ των υπηρεσιών που προσφέρουν διάφοροι πάροχοι ευρυζωνικών υπηρεσιών. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι χρήστες ηλικίας 45-54 ετών αντιμετωπίζουν λιγότερα προβλήματα ως προς την κατανόηση των υπηρεσιών αυτών (29%), σε σύγκριση με το 36% των ατόμων ηλικίας 18-24 ετών.

Οι διάφορες απογοητεύσεις υπονομεύουν τη θετική εμπειρία καταναλωτή

Το εύρος διαφορετικών συσκευών, υπηρεσιών και πλατφορμών δημιουργεί στους καταναλωτές σύγχυση σχετικά με τις επιλογές περιεχομένου – και πάλι, ιδιαίτερα μεταξύ των νεότερων ηλιακών ομάδων. Το 39% των ατόμων ηλικίας 18-24 ετών δυσκολεύονται να εντοπίσουν το αγαπημένο τους περιεχόμενο, όπως ταινίες και τηλεοπτικά προγράμματα.

Παράλληλα, το 36% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι δεν αισθάνονται σιγουριά όταν θέτουν σε λειτουργία μια έξυπνη συσκευή, ενώ το 27% συμφωνούν ότι η λειτουργία και η διαχείριση τηλεοπτικών εφαρμογών είναι περίπλοκη. Η περιήγηση στους ιστότοπους των παρόχων ψηφιακών υπηρεσιών αποτελεί, επίσης, ένα προβληματικό σημείο για πολλούς χρήστες: το 20% θεωρούν ότι η πλοήγηση στον ιστότοπο ή την εφαρμογή του παρόχου κινητής τηλεφωνίας είναι δύσκολη, ενώ το 23% δυσκολεύονται να περιηγηθούν στον ιστότοπο ή στην εφαρμογή του παρόχου ευρυζωνικής σύνδεσης. Για τους νέους 18-24 ετών, το ποσοστό αυτό αυξάνεται στο 31% και 30% αντίστοιχα.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας, ο Γιώργος Αποστολάκης, Εταίρος στο Τμήμα Συμβουλευτικών Υπηρεσιών και Επικεφαλής του κλάδου Τεχνολογίας, Media και Τηλεπικοινωνιών της ΕΥ Ελλάδος, δήλωσε: «Η ταχύτητα με την οποία προχωρά η ψηφιακή τεχνολογία έχει δημιουργήσει σημαντικά κενά ενημέρωσης και κατανόησης μεταξύ των χρηστών, τόσο ως προς τις έξυπνες οικιακές συσκευές, αλλά και τις ευρυζωνικές συνδέσεις.

Την ίδια ώρα, και παρά την αυξημένη διείσδυση των διαδικτυακών αγορών, πολλοί καταναλωτές εξακολουθούν να αναγνωρίζουν σημαντικά πλεονεκτήματα στα φυσικά καταστήματα και στην εξυπηρέτηση μέσω των παραδοσιακών τηλεφωνικών κέντρων, για ζητήματα που αφορούν την κινητή τηλεφωνία ή τις ευρυζωνικές συνδέσεις. Προκειμένου να αναπτυχθούν δυναμικά, οι επιχειρήσεις του κλάδου και οι διάφοροι πάροχοι, θα πρέπει να καταστήσουν τα νέα αυτά εργαλεία και προϊόντα πιο εύχρηστα, πιο διαφοροποιημένα και πιο κατανοητά, για να κερδίσουν την εμπιστοσύνη και την πιστότητα των καταναλωτών».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Παύση της διαδικασίας δίωξης ζητούν εκ νέου οι δικηγόροι των μοναχών

Δίκαιη δίκη είναι αυτή που διεξάγεται κατ’ εφαρμογήν των διατάξεων του Καταστατικού Χάρτη και όχι αυτή που διεξάγεται κατά παράβασιν αυτών, αναφέρουν οι δικηγόροι...

Απειλές Ζαχάροβα κατά Λονδίνου: Θα πλήξουμε βρετανικούς στόχους, εάν ρωσικό έδαφος χτυπηθεί από βρετανικά όπλα

Η Μόσχα θα απαντήσει πλήττοντας βρετανικούς στόχους, εάν βρετανικά όπλα χρησιμοποιηθούν από την Ουκρανία για να πληγεί ρωσικό έδαφος, δήλωσε σήμερα η εκπρόσωπος του...

Ευρωεκλογές 2024: Κυρίαρχη η -απούσα- ακροδεξιά στο debate – Άνοιγμα φον ντερ Λάιεν στη Μελόνι

Ελίζα Καραγιώργη • [email protected] Μιάμιση ώρα διήρκησε το τελευταίο πριν τις κάλπες της 9ης Ιουνίου, debate των υποψήφιων για την προεδρία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η ευρωπαϊκή άμυνα και η...

ΗΠΑ: Σαρωτικός ανεμοστρόβιλος πέρασε από το κεντρικό τμήμα της χώρας- Τουλάχιστον πέντε νεκροί

Σοβαρές ζημιές, αλλά και πέντε θάνατοι είναι ο τραγικός απολογισμός από το πέρασμα ενός ανεμοστρόβιλου από την Αϊόβα την Τρίτη, στις κεντρικές ΗΠΑ. Σπίτια ισοπεδώθηκαν και...

Κοινή επιστολή Μητσοτάκη – Τουσκ σε Φον ντερ Λάιεν για ευρωπαϊκή αεράμυνα «Iron dome»

Τη δημιουργία μίας κοινής ασπίδας για την αεράμυνα της Ευρώπης, με κοινοτική χρηματοδότηση, ζητούν ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο ομόλογός του της Πολωνίας Ντόναλντ Τουσκ, με...

Εγκαινιάστηκε από Υφυπουργό Τουρισμού το Limassol Boat Show στη μαρίνα Λεμεσού

Τη ναυτική έκθεση Limassol Boat Show, εγκαινίασε, το απόγευμα της Πέμπτης, στη μαρίνα Λεμεσού, ο Υφυπουργός Τουρισμού, Κώστας Κουμής. Σε σύντομο χαιρετισμό του, ο κ.Κουμής...

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!