23.4 C
Nicosia
Πέμπτη 19 Σεπτέμβριος 2024 | 4:01

Ολλανδία: Σε ανάφλεξη ηλεκτρικού οχήματος η πυρκαγιά στο πλοίο που μετέφερε 3.000 αυτοκίνητα

Επί μέρες φαίνεται ότι θα μαίνεται η πυρκαγιά που ξέσπασε χθες το βράδυ σε φορτηγό πλοίο που μετέφερε περίπου 3.000 αυτοκίνητα, ανοικτά των Ολλανδικών ακτών, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αρχών.

Το φορτηγό σκάφος Fremantle Highway με σημαία Παναμά, είχε αποπλεύσει από το λιμάνι της Βρέμης, στη Γερμανία και κατευθυνόταν στο Πόρτ Σάιντ, στην Αίγυπτο με 23μελές πλήρωμα Ινδών. Τυλίχθηκε στις φλόγες κοντά στο νησί Αμελαντ, με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του ένας ναυτικός, ενώ οι υπόλοιποι  πήδηξαν στη θάλασσα για να σωθούν, με αποτέλεσμα  αρκετοί να τραυματιστούν.

Το μήκους 200 μέτρων πλοίο μετέφερε 2.857 αυτοκίνητα, μεταξύ των οποίων και 25 ηλεκτρικά. Το Ολλανδικό Λιμενικό υποπτεύεται μάλιστα ότι η φωτιά ξεκίνησε από ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Το γεγονός αυτό καθιστά ιδιαίτερα δύσκολη την κατάσβεση της φωτιάς από παραπλέοντα πυροσβεστικά σκάφη, καθώς είναι πρακτικά αδύνατο να τεθούν υπό έλεγχο οι φλόγες στις μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων. «Η πυρκαγιά σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι δύσκολο να σβήσει και, στη χειρότερη περίπτωση, μπορεί ακόμη και να φουντώσει ακόμη περισσότερο. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε απειλητικές για τη ζωή  των ναυτικών καταστάσεις στη μέση της θάλασσας, επειδή συχνά είναι δύσκολο για την πυροσβεστική υπηρεσία να ενεργήσει με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα», γράφει η ολλανδική εφημερίδα De Telegraaf.

«Εάν το πλοίο βυθιστεί, θα είναι περιβαλλοντική καταστροφή για τη Βόρεια Θάλασσα» προειδοποιεί εκπρόσωπος της οικολογικής οργάνωσης «North Sea Foundation».

Κίνδυνος μεταφοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Στον κόσμο των ναυτιλιακών εταιρειών, εδώ και αρκετό καιρό υπάρχουν σοβαρές ανησυχίες για τη μεταφορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με φορτηγά πλοία. Η Βασιλική Ένωση Ολλανδών Εφοπλιστών (KVNR)  αξιώνει μάλιστα πιο αυστηρούς κανόνες μεταφοράς, λόγω του κινδύνου ανεξέλεγκτων πυρκαγιών, αν ξεσπάσε φωτιά σε ηλεκτρική μπαταρία. «Προς το παρόν δεν υπάρχουν οδηγίες ή κανονισμοί με τους οποίους πρέπει να συμμορφώνονται τα φορτηγά πλοία όταν πρόκειται για τη μεταφορά ηλεκτρικών οχημάτων. «Είναι σαφές ότι κάτι πρέπει να γίνει. Αυτό είναι πραγματικά πονοκέφαλος για εμάς», δήλωσε εκπρόσωπος της KVNR.

Η συζήτηση σχετικά με τον υψηλό κίνδυνο μεταφοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στα πλοία έχει ξεκινήσει εδώ και αρκετό καιρό. Η κατάσταση έγινε ακόμη πιο εκρηκτική όταν πέρυσι έπιασε φωτιά το φορτηγό Felicity Ace, μεταφέροντας εκατοντάδες πανάκριβα αυτοκίνητα  Bentley, Lamborghini , αλλά και πολλά ηλεκτρικά οχήματα. Όπως αποδείχθηκε, η φωτιά ξεκίνησε από ανάφλεξη μπαταρίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Για το λόγο αυτό, ορισμένες ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ήδη αποφασίσει να μην μεταφέρουν πλέον  αυτά τα οχήματα. «Μια πυρκαγιά σε ηλεκτρικά, υβριδικά ή αυτοκίνητα με υδρογόνο απαιτεί εξωτερικές ενέργειες διάσωσης και μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τους επιβαίνοντες και τα πλοία. Λαμβάνουμε σοβαρά υπόψη την ασφάλεια και αυτός είναι ένας κίνδυνος που δεν θέλουμε να αναλάβουμε σε καμία περίπτωση», δήλωσε ο Χάβιλα Κίστρουτεν, διευθυντής της  ομώνυμης νορβηγικής ναυτιλιακής εταιρείας Havila.

Η νορβηγική ναυτιλιακή εταιρεία βασίστηκε σε ανάλυση κινδύνου που εκπονήθηκε από την εταιρεία συμβούλων Proactima AS. Πέρυσι, η ασφαλιστική Allianz προειδοποίησε με έκθεσή της τη ναυτιλιακή βιομηχανία για τον αυξημένο κίνδυνο πυρκαγιάς κατά την μεταφορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Ειδική μέθοδος κατάσβεσης

Σύμφωνα με τους ειδικούς, η κατάσβεση ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι δύσκολη δουλειά και απαιτεί συγκεκριμένη μέθοδο. Αυτό συμβαίνει επειδή αυτά τα αυτοκίνητα είναι κατασκευασμένα με τέτοιο τρόπο ώστε το νερό να μην μπορεί να φτάσει στην μπαταρία. «Αν οδηγείτε μέσα από μια λακκούβα με νερό, δεν θέλετε να μπει νερό στην μπαταρία. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η ψύξη των στοιχείων της μπαταρίας από το εξωτερικό είναι πολύ δύσκολη», είπε στο ολλανδικό πρακτορείο ειδήσεων ANP ο Τομ Χέσελς, σύμβουλος ασφάλειας μεταφορών στο Ολλανδικό Ινστιτούτο Δημόσιας Ασφάλειας .
«Ο κόσμος των ναυτιλιακών εταιρειών δηλώνει πώς εξακολουθεί να έχει ανεπαρκείς γνώσεις για το πώς να ενεργήσει το πλήρωμα μετά από μια τέτοια πυρκαγιά», τονίζει η ένωση των Ολλανδών εφοπλιστών. «Δεν υπάρχουν γνώσεις για το πώς απομονώνουμε μια πυρκαγιά σε ηλεκτρικά οχήματα, ενώ ελάχιστα είναι τα ειδικά εκπαιδευτικά μαθήματα». Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) θα πρέπει να αναλάβει άμεσα σημαντικό ρόλο για το θέμα αυτό, αναφέρει η  KVNR. Οι Ολλανδοί εφοπλιστές πιστεύουν επίσης  ότι ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA) θα πρέπει επίσης να εστιάσει την προσοχή του στο θέμα της μεταφοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Έντεκα τόνοι νερού για να σβήσει κάθε όχημα

Σύμφωνα με τον ειδικό σε θέματα ασφάλειας Τομ Χέσελς, η καύση των μπαταριών των ηλεκτρικών οχημάτων καθιστά «δύσκολη» την καταπολέμηση της φωτιάς. Αυτό συμβαίνει επειδή μια μπαταρία που καίγεται μπορεί να αναφλεγεί ξανά. «Αυτή η εκ νέου ανάφλεξη οφείλεται στη λεγόμενη θερμική διαφυγή, μια χημική διαδικασία κατά την οποία θερμαίνονται οι μπαταρίες», εξηγεί ο Χέσελς. «Ως αποτέλεσμα, και άλλες κυψέλες θερμαίνονται, με αποτέλεσμα η θερμική διαφυγή να επεκτείνεται μέσω της μπαταρίας.»

Επιπλέον, απαιτείται πολύ μεγαλύτερη ποσότητα νερού πυρόσβεσης για την κατάσβεση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου που καίγεται. Ενώ ένα όχημα βενζίνης ή ντίζελ που καίγεται μπορεί να σβήσει με 1600 έως 2000 λίτρα νερού, μια φωτιά σε ένα ηλεκτρονικό αυτοκίνητο απαιτεί συχνά έως και 11  τόνους ανά αυτοκίνητο, κυρίως για να κρυώσει η καιόμενη μπαταρία. Σε ακραίες περιπτώσεις, το φλεγόμενο ηλεκτρικό αυτοκίνητο βυθίζεται μέχρι το πάνω άκρο σε νερό για παράδειγμα σε μια δεξαμενή. Μια προσπάθεια που δύσκολα γίνεται σε ένα πλοίο.

Ο Χέσελς λέει ότι δεν  μπορεί να σχολιάσει τη συγκεκριμένη πυρκαγιά στο πλοίο «Fremantle Highway» , αλλά προσθέτει  ότι σε αυτούς τους τύπους πυρκαγιών, το πλήρωμα και η πυροσβεστική πρέπει να είναι σε θέση να ενεργούν «με αστραπιαία ταχύτητα», επειδή η φωτιά μπορεί να εξαπλωθεί γρήγορα. Πρέπει επίσης να διαθέτουν ειδικές δεξιότητες και εργαλεία. «Μόλις το περιστατικό επεκταθεί, ουσιαστικά δεν υπάρχουν δυνατότητες καταστολής της φωτιάς στην ανοιχτή θάλασσα», λέει ο Ολλανδός ειδικός.

Ανάκληση ηλεκτρικών φορτηγών

Ο κίνδυνος πυρκαγιάς είναι ένα πολύ γνωστό πρόβλημα με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η αυτοκινητοβιομηχανία Stellantis, γνωστή για μάρκες αυτοκινήτων όπως η Jeep και η Chrysler, ανακάλεσε σχεδόν 20.000 μερικώς ηλεκτρικά μίνι βαν πέρυσι, λόγω κινδύνου εκδήλωσης πυρκαγιάς. Η εσωτερική έρευνα έδειξε ότι είχαν προκληθεί 12 φωτιές σε ισάριθμα ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία ήταν  όλα σταθμευμένα , με σβηστή τη μηχανή.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Πρόγραμμα Cyprus League από την 6η μέχρι τη 15η αγωνιστική

Το πρόγραμμα της Cyprus League by Stoiximan από την 6η μέχρι τη 15η αγωνιστική ανακοίνωσε σήμερα η ΚΟΠ. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, το πρόγραμμα έχει...

Συσκευές επικοινωνίας της Χεζμπολάχ εξερράγησαν στον Λίβανο -3 νεκροί και εκατοντάδες τραυματίες (φωτό)

Συσκευές επικοινωνίας που χρησιμοποιούνταν από την Χεζμπολάχ εξερράγησαν αργά σήμερα το απόγευμα στο νότιο τμήμα της χώρας και στα νότια προάστια της πρωτεύουσας Βηρυτού,...

Ο Σερ Στέλιος απένειμε για δεύτερη χρονιά βραβεία νεανικής επιχειρηματικότητας

Για δεύτερη χρονιά, ο Σερ Στέλιος Χατζηιωάννου, δημιουργός και ιδιοκτήτης της easy family of brands και ιδρυτής και πρόεδρος του Stelios Philanthropic Foundation βράβευσε τη...

Ακυρώνει πρόστιμο της Κομισιόν κατά της Google για την υπηρεσία AdSense το ΓΔΕΕ

Στην ακύρωση της απόφασης της Κομισιόν με την οποία είχε επιβληθεί πρόστιμο 1,5 δισ. ευρώ στην Google για τον τρόπο λειτουργίας της διαφημιστικής πλατφόρμας AdSense, επικυρώνοντας...

Μικρό αεροσκάφος με τρεις επιβάτες χάθηκε, ενώ πετούσε από Ιταλία προς Γαλλία

Ένα μικρό αεροσκάφος στο οποίο επέβαιναν τρεις Γάλλοι χάθηκε από το πρωί της Τρίτης στη βορειοκεντρική Ιταλία, ανακοίνωσε σήμερα η υπηρεσία ορεινών διασώσεων της...

Πτώση σημείωσε το ΧΑΚ

Σε πτωτική πορεία επανήλθε την Τετάρτη το Χρηματιστήριο Αξιών Κύπρου μετά τα κέρδη της Τρίτης. Ο Γενικός Δείκτης υποχώρησε στις 182,71 μονάδες, σημειώνοντας απώλειες...

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!