Tην κατασκευή της έκτης γενιάς μαχητικών αεροσκαφών, που θα ονομαστούν F-47 ανακοίνωσε ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, γνωστοποιώντας ότι η σχετική σύμβαση ανετέθη στη Boeing.
Αυτά τα νέα, εξελιγμένα αεροσκάφη, θα αντικαταστήσουν την προηγούμενη γενιά, τα F-22 που χρησιμοποιούνται από την αμερικανική πολεμική αεροπορία εδώ και περίπου μια εικοσαετία.
Μιλώντας σε δημοσιογράφους στο Οβάλ Γραφείο ο Τραμπ είπε ότι δεν μπορεί να αποκαλύψει το ύψος της σύμβασης, για λόγους ασφαλείας. Μιλώντας σε δημοσιογράφους στο Οβάλ Γραφείο ο Τραμπ είπε ότι δεν μπορεί να αποκαλύψει το ύψος της σύμβασης, για λόγους ασφαλείας. «Τίποτα στον κόσμο δεν μπορεί να ανταγωνιστεί» αυτή τη νέα γενιά μαχητικών, διαβεβαίωσε.
«Οι στρατηγοί επέλεξαν αυτήν την ονομασία, είναι ένας ωραίος αριθμός, το F-47», υπογράμμισε ο 47ος πρόεδρος των ΗΠΑ.
Η σύμβαση αυτή δίνει μια βαθιά ανάσα στην Boeing, η οποία διανύει μια περίοδο βαθιάς κρίσης εδώ και περίπου έναν χρόνο, λόγω των τεχνικών προβλημάτων που αντιμετώπισε η νέα γενιά εμπορικών αεροσκαφών της αλλά και μιας απεργίας που κράτησε 50 ημέρες και παρέλυσε τα δύο μεγαλύτερα εργοστάσιά της.
Ανοδος για Boeing, πτώση για τη Lockheed Martin
Γύρω στις 18.25 (ώρα Ελλάδας), η μετοχή της Boeing στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης κατέγραφε αύξηση περίπου 5%. Αντιθέτως, η μετοχή της Lockheed Martin, της ανταγωνίστριας εταιρείας που διεκδικούσε τη σύμβαση αυτή, υποχωρούσε κατά 6%.
Το πρόγραμμα αντικατάστασης των F-22 Raptor της Lockheed Martin διακόπηκε το 2024, επί προεδρίας Τζο Μπάιντεν, λόγω του υψηλούς κόστους του. Το Γραφείο Προϋπολογισμού του Κογκρέσου υπολόγιζε το 2018 ότι τα αεροσκάφη νέας γενιάς μπορεί να στοιχίσουν έως και 300 εκατομμύρια δολάρια το καθένα, δηλαδή ποσό πολλαπλάσιο του κόστους των αεροσκαφών που χρησιμοποιούνται σήμερα.
Το νέο αεροσκάφος θα είναι επανδρωμένο και ικανό να μάχεται δίπλα σε μη επανδρωμένα αεροσκάφη. Το σχέδιό του παραμένει επτασφράγιστο μυστικό, όμως είναι πιθανόν να χρησιμοποιεί τεχνολογία στελθ, προηγμένους αισθητήρες και μηχανές τελευταίας τεχνολογίας.