19.9 C
Nicosia
Πέμπτη 15 Μαΐου 2025 | 22:06

Κομισιόν: Παραβίαση νομοθεσίας ΕΕ για διαφάνεια στη διαφήμιση από TikTok

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διαπίστωσε πως το αρχείο διαφημίσεων του TikTok παραβιάζει την Πράξη περί Ψηφιακών Υπηρεσιών (Digital Services Act – DSA) καθώς δεν καταταγράφει τις απαραίτητες πληροφορίες, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει η απαραίτητη διαφάνεια για εντοπισμό περιστατικών απάτης αλλά και οργανωμένων προσπαθειών παραπληροφόρησης μεταξύ άλλων και σε προεκλογικές περιόδους, σύμφωνα με προκαταρκτική απόφαση που δημοσιεύθηκε την Πέμπτη.

«Η διαφάνεια στη διαδικτυακή διαφήμιση – το ποιος πληρώνει και το πώς γίνεται η στόχευση στο κοινό – είναι απαραίτητη για τη διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος» τόνισε η Αντιπρόεδρος της Κομισιόν για θέματα τεχνολογικής κυριαρχίας, ασφάλειας και δημοκρατίας, Χένα Βίρκουνεν.

«Οι πολίτες έχουν δικαίωμα να γνωρίζουν ποιος βρίσκεται πίσω από τα μηνύματα που βλέπουν» τόνισε η κ. Βίρκουνεν, επισημαίνοντας πως αυτό ισχύει είτε αφορά την ακεραιότητα των εκλογών, τη δημόσια υγεία ή την προστασία των καταναλωτών.

«Κατά την προκαταρκτική μας άποψη, η TikTok δεν συμμορφώνεται με την DSA σε βασικούς τομείς όσον αφορά το αρχείο διαφημίσεών της, εμποδίζοντας την πλήρη εποπτεία των κινδύνων που επιφέρουν τα συστήματα διαφήμισης και στόχευσης» επεσήμανε.

Το επίμαχο μέρος της DSA αφορά την υποχρέωση των ψηφιακών πλατφόρμων να τηρούν και να δημοσιοποιούν αρχείο διαφημίσεων, μέσω του οποίου ερευνητές και η κοινωνία των πολιτών θα μπορούν να εντοπίζουν περιστατικά απάτης, υβριδικών επιχειρήσεων παραπληρόφησης και ψευδείς ειδήσεις, πρακτικές που μπορούν να επηρεάσουν και τη διεξαγωγή εκλογών.

Εφόσον διαπιστωθεί πως η πλατφόρμα παραβιάζει τη DSA θα μπορούσαν να της επιβληθούν πρόστιμα ύψους μέχρι και 6% του παγκόσμιου ετήσιου κύκλου εργασιών, με την εταιρία να τίθεται υπό ενισχυμένη εποπτεία. Σε αυτό το στάδιο, η TikTok θα πρέπει να εξετάσει τα προκαταρκτικά ευρήματα της έρευνας και ν ααπαντήσει γραπτώς.

Σύμφωνα με την Κομισιόν, η πλατφόρμα δεν περιλαμβάνει στο αρχείο διαφημίσεων τις απαραίτητες πληροφορίες σχετικά με το περιεχόμενο των διαφημίσεων, τους χρήστες στους οποίους απευθύνονται και το ποιος πλήρωσε για αυγές. Επίσης, σημειώνεται, το αρχείο δεν επιτρέπει στον χρήση να προχωρήσει σε διεξοδική αναζήτηση, κάτι που περιορίζει τη χρησιμότητα του εργαλείου.

Τα προκαταρκτικά πορίσματα έρχονται σε συνέχεια έρευνας που περιέλαβε την ανάλυση εσωτερικών εγγράφων της εταιρείας, τη δοκιμή των εργαλείων της TikTok και συνεντεύξεις με εμπειρογνώμονες του τομέα.

Η διαδικασία της Επιτροπής κατά του TikTok ξεκίνησε στις 19 Φεβρουαρίου 2024. Εκτός από τη διαφάνεια στα θέματα διαφημίσεων, η έρευνα αφορά και τις αρνητικές επιπτώσεις από τον σχεδιασμό των αλγοριθμικών συστημάτων και ο κίνδυνος δημιουργίας εθισμού, τα μέτρα για διασφάλιση της ηλικίας των χρηστών, την προστασία της ιδιωτικής ζωής και την προστασία και ασφάλεια των ανηλίκων, καθώς και την πρόσβαση των ερευνητών στα δεδομένα. Η έρευνα σε αυτούς τους τομείς συνεχίζεται.

Η Επιτροπή κίνησε ακόμα διαδικασία κατά της TikTok τον Δεκέμβριο του 2024 σχετικά με τη διαχείριση των κινδύνων που σχετίζονται με τις εκλογές και τον δημόσιο διάλογο, για την οποία η έρευνα συνεχίζεται. Οι έρευνες αυτές συνεχίζονται από την Επιτροπή κατά προτεραιότητα.

Η Επιτροπή έχει επίσης δημιουργήσει ιστοσελίδα ( https://digital-strategy.ec.europa.eu/en/policies/dsa-whistleblower-tool ) όπου υπάλληλοι ή άτομα που γνωρίζουν για παραβιάσεις της DSA μπορούν να καταθέσουν πληροφορίες ανώνυμα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!

ΑρχικήΚΟΣΜΟΣΚομισιόν: Παραβίαση νομοθεσίας ΕΕ για διαφάνεια στη διαφήμιση από TikTok