Τα αποκαλυπτήρια ενός μπρούτζινου αγάλματος της βασίλισσας Ελισάβετ Β’, του πρίγκιπα Φίλιππου και δύο κόργκι στη Βόρεια Ιρλανδία, που προορίζεται να αποτίσει φόρο τιμής στην εκλιπούσα μονάρχη, έχει λάβει κάπως ανάμεικτες κριτικές από το κοινό. Αυτή είναι η ευγενική περιγραφή, καθώς οι υπόλοιποι το σχολιάζουν ως «άθλιο», «τρομακτικό», «φορτηγατζή» και «κυράτσα». Άλλοι ζητούν να το λιώσουν άμεσα και να δοκιμάσουν με κάτι άλλο.
Ενώ το τοπικό συμβούλιο δήλωσε στο CNN ότι το χάλκινο άγαλμα της βασίλισσας «έτυχε θερμής υποδοχής από τους περισσότερους που το είδαν αυτοπροσώπως», κάποιοι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης το χλεύασαν επειδή δεν της έμοιαζε. Ίσως κάτι παραπάνω από «δεν της έμοιαζε».
«Θα μπορούσε να είναι οποιοσδήποτε», έγραψε ένας σχολιαστής σε μια ανάρτηση του συμβουλίου στο Facebook που ανακοίνωσε τα αποκαλυπτήρια του έργου. Ένας άλλος έγραψε ότι το γλυπτό ήταν «όμορφο», αλλά δεν «έμοιαζε με την εκλιπούσα βασίλισσά μας ούτε αντιπροσώπευε το πώς ντυνόταν πάντα».
Αν και το συμβούλιο περιόρισε τα σχόλια στην αρχική του ανάρτηση, η συζήτηση εξαπλώθηκε στο X, πρώην Twitter, όπου οι εικόνες του γλυπτού συγκέντρωσαν εκατοντάδες χιλιάδες προβολές και αρκετοί χρήστες το συνέκριναν με την περιβόητη προτομή του Κριστιάνο Ρονάλντο. «Ακόμη και το Κόργκι είναι μπερδεμένο», έγραψε ένας άλλος χρήστης. Τα σχόλια στην ανάρτηση της Daily Express είναι απολύτως χαρακτηριστικά.
Το συμβούλιο του Antrim and Newtonabbey Borough δηλώνει ενθουσιασμένο, όλοι οι υπόλοιποι όχι και τόσο
Το γλυπτό, από τα πρώτα έργα προς τιμήν της εκλιπούσας βασίλισσας στο Ηνωμένο Βασίλειο, δημιουργήθηκε από τον καλλιτέχνη Anto Brennan ως παραγγελία του Antrim and Newtonabbey Borough Council. Τοποθετήθηκε στους κήπους του Antrim Castle Gardens, περίπου 30 χιλιόμετρα βόρεια του Μπέλφαστ, και παρουσιάστηκε την Παρασκευή.
Απεικονίζει την Ελισάβετ να κοιτάζει στο βάθος, ντυμένη με φούστα από τουίντ, λαστιχένιες μπότες, καρό γιλέκο και μαντήλι, με μια τσάντα να κρέμεται από το αριστερό της χέρι και δύο από τα διάσημα κόργκι της στα πόδια της. Πίσω της στέκεται ένα ομοίωμα του συζύγου της, Φίλιππου, με τα χέρια του πίσω από την πλάτη.
Το συμβούλιο αναγνώρισε ότι «η τέχνη μπορεί μερικές φορές να προκαλέσει διαφορετικές απόψεις», αλλά δήλωσε ότι «ήταν ιδιαίτερα ικανοποιημένο με τον τρόπο με τον οποίο το γλυπτό (της Ελισάβετ) συμπληρώνει το περιβάλλον του, καθώς στέκεται δίπλα στο άγαλμα του πρίγκιπα Φίλιππου, Δούκα του Εδιμβούργου, και συνοδεύεται από δύο με αγάπη φιλοτεχνημένα κόργκι». Το CNN επικοινώνησε με τον Μπρέναν για σχόλια.
Υπάρχουν και χειρότερα
Η Ελισάβετ, η οποία πέθανε το 2022, ήταν ένας από τους πιο πολυφωτογραφημένους ανθρώπους στον κόσμο και αποτέλεσε αντικείμενο χιλιάδων πινάκων και γλυπτών. Ως εκ τούτου, υπήρξαν αρκετές «αμφιλεγόμενες» απεικονίσεις της ίδιας και άλλων μελών της βρετανικής βασιλικής οικογένειας κατά τη διάρκεια των ετών.
Ένα πορτραίτο της Αικατερίνης, πριγκίπισσας της Ουαλίας, το οποίο εμφανίστηκε στο εξώφυλλο του περιοδικού Tatler νωρίτερα φέτος, δίχασε ομοίως τις απόψεις στα μέσα ενημέρωσης και στο διαδίκτυο, με έναν κριτικό να το χαρακτηρίζει «απαράδεκτα κακό» και άλλους να το χαρακτηρίζουν «όμορφο».
Εν τω μεταξύ, το πρώτο επίσημο πορτραίτο του βασιλιά Καρόλου Γ’ μετά τη στέψη του αποδείχθηκε επίσης διχαστικό, με την απεικόνιση του μονάρχη σε φλογερό κόκκινο φόντο που φαίνεται να τον καταπίνει σχεδόν ολόκληρο.
Και ως γνωστόν, το 2000, ο Λούσιαν Φρόιντ ζωγράφισε ένα πορτρέτο της βασίλισσας που έμοιαζε να είναι το αντίθετο των προηγούμενων, ρομαντικών απεικονίσεών της και δίχασε τόσο τους κριτικούς όσο και το κοινό. Το ρεκόρ της χειρότερης προτομής ή αγάλματος το κατέχει -άθελά του- ο Κριστιάνο Ρονάλντο, με αυτό το έργο τέχνης. Με την σειρά του ο γλύπτης κέρδισε το βραβείο για το σχόλιο της χρονιάς.
Πηγή: In.gr