Η Amazon συνεχίζει να καινοτομεί στην παράδοση προϊόντων, χρησιμοποιώντας ρομποτικά ντρόουν για γρήγορη και αυτόματη παράδοση σε πελάτες της στις ΗΠΑ. Το πρόγραμμα Prime Air στοχεύει να παραδίδει περίπου 500 εκατομμύρια πακέτα ετησίως έως το τέλος της δεκαετίας, μειώνοντας σημαντικά τους χρόνους παράδοσης.
Το viral περιστατικό στο Φοίνιξ
Στις 26 Μαΐου, σε ένα σπίτι στο Φοίνιξ της Αριζόνα, μια παραγγελία με ντρόουν δεν πήγε όπως είχε προγραμματιστεί. Το ντρόουν κατά την παράδοση “έφτυσε” το πακέτο προκαλώντας έναν ανεμοστρόβιλο σκόνης που αναστάτωσε τους κατοίκους. Οι παραλήπτες έμειναν άφωνοι, ενώ το βίντεο του περιστατικού έγινε viral στα social media, συγκεντρώνοντας χιλιάδες προβολές και σχόλια.
Προβλήματα και ατυχήματα στο πρόγραμμα Prime Air
Παρά τις εντυπωσιακές τεχνολογικές προόδους, το πρόγραμμα Prime Air αντιμετωπίζει σημαντικές δυσκολίες. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, τον Δεκέμβριο δύο drone μοντέλα MK30 συνετρίβησαν σε μονάδα δοκιμών στο Πέντλετον του Όρεγκον λόγω βροχερού καιρού. Πρόκειται για μια ακόμα οπισθοδρόμηση για την Amazon, η οποία είχε ξεκινήσει το πρόγραμμα πριν από 11 χρόνια με τη φιλοδοξία να παραδίδει προϊόντα μέσα σε λιγότερο από μισή ώρα.
Άλλα περιστατικά και αναστολές παραδόσεων
Τον Σεπτέμβριο, σε μια άλλη δοκιμή, δύο drone συγκρούστηκαν κατά λάθος λόγω ανθρώπινου λάθους, όταν χειριστές εκτόξευσαν δύο πτήσεις ταυτόχρονα. Επίσης, η Amazon αναγκάστηκε να αναστείλει τις παραδόσεις drone σε περιοχές όπως το Τέξας και η Αριζόνα, περιμένοντας ενημερώσεις λογισμικού για τον στόλο της.
Οι κάτοικοι σε περιοχές όπου λειτουργούν τα drone έχουν εκφράσει παράπονα για τον θόρυβο που προκαλούν, ενώ η αποχώρηση βασικών στελεχών από το πρόγραμμα δείχνει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Amazon. Παρόλα αυτά, η εταιρεία συνεχίζει τις δοκιμές, επεκτείνοντας το πρόγραμμα σε χώρες όπως η Ιταλία, και σχεδιάζει μελλοντικές βελτιώσεις για να καταστήσει το drone delivery αξιόπιστο και μαζικά υλοποιήσιμο.
Πηγή: gazzetta.gr