Χάος δημιουργήθηκε την Πρωτοχρονιά στις Φιλιππίνες, αφoύ μια σοβαρή διακοπή ρεύματος επηρέασε προσωρινά τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, διακόπτοντας σχεδόν 300 πτήσεις και αφήνοντας δεκάδες χιλιάδες ταξιδιώτες αποκλεισμένους στον κόμβο της Νοτιοανατολικής Ασίας.
Το Διεθνές Αεροδρόμιο Ninoy Aquino (MNL) είναι η κύρια πύλη εισόδου για τους ταξιδιώτες στις Φιλιππίνες, εξυπηρετώντας την πρωτεύουσα Μανίλα και τη γύρω περιοχή.
Τα τεχνικά προβλήματα εντοπίστηκαν για πρώτη φορά το πρωί της Κυριακής, ανέφερε σε ανακοίνωσή της η διαχειρίστρια εταιρεία του αεροδρομίου, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των Φιλιππίνων (CAAP).
Προβλήματα στις πτήσεις για περίπου 56.000 επιβάτες
Συνολικά 282 πτήσεις είτε καθυστέρησαν, είτε ακυρώθηκαν είτε εκτράπηκαν σε άλλα περιφερειακά αεροδρόμια, ενώ περίπου 56.000 επιβάτες επηρεάστηκαν μέχρι τις 4 μ.μ. τοπική ώρα την Πρωτοχρονιά, πρόσθεσε. Δεν ήταν σαφές πόσες πτήσεις επηρεάστηκαν, μετέδωσε το Reuters.
Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε το βράδυ της Κυριακής 1 Ιανουαρίου, ο υπουργός Μεταφορών των Φιλιππίνων Jaime Bautista ζήτησε συγγνώμη για την ταλαιπωρία που προκλήθηκε στους επιβάτες και δήλωσε ότι το κεντρικό σύστημα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας του αεροδρομίου είχε υποστεί σοβαρή διακοπή ρεύματος. Αν και υπήρχε εφεδρική παροχή ρεύματος, δεν είχε καταφέρει να παρέχει αρκετή ισχύ, πρόσθεσε.
«Αυτό ήταν ένα ζήτημα του συστήματος διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας», δήλωσε ο Bautista. «Αν θα συγκρίνετε (το αεροδρόμιό μας) με αυτό της Σιγκαπούρης, για παράδειγμα, υπάρχει μεγάλη διαφορά – είναι τουλάχιστον 10 χρόνια μπροστά από εμάς, είπε.
Ο Bautista πρόσθεσε ότι η υπηρεσία μεταφορών είχε επίσης συντονιστεί με τις πληγείσες αεροπορικές εταιρείες για την παροχή φαγητού, αναψυκτικών, μεταφοράς και διαμονής “δωρεάν σε όλους τους πληγέντες επιβάτες». Περισσότερες ακυρώσεις πτήσεων συνεχίστηκαν και τη Δευτέρα 2 Ιανουαρίου. Απογοητευμένοι και κουρασμένοι επιβάτες θρηνούσαν για την απώλεια του τι να κάνουν, καθώς κατασκήνωναν έξω από τα γραφεία έκδοσης εισιτηρίων των αεροπορικών εταιρειών για να πάρουν διευκρινίσεις και να αναχωρήσουν νωρίτερα οι πτήσεις.