19.9 C
Nicosia
Δευτέρα 18 Νοέμβριος 2024 | 16:28

Αρχιεπισκοπικές Εκλογές: Ένα δημιουργικό σλόγκαν μπορεί να κάνει θαύματα

Μεταξύ σφύρας και άκμονος η διαφοροποίηση των υποψηφίων στην πορεία προς τις Αρχιεπισκοπικές και τις Προεδρικές εκλογές. Απ’ τη μια η πληθώρα αξιόλογων υποψηφίων και στις δύο αυτές κρίσιμες εκλογικές αναμετρήσεις. Απ’ την άλλη τα πολλαπλά κριτήρια των πολιτών. Σε ιστορικό ψηλό και το clutter –συνωστισμός, σύγχυση, θόρυβος– με εκατοντάδες προεκλογικά μηνύματα να βομβαρδίζουν καθημερινά τους ψηφοφόρους. Στο θολό αυτό τοπίο, το κρίσιμο ερώτημα είναι πως μπορούν οι υποψήφιοι να φανούν, να ξεχωρίσουν, να διαφοροποιηθούν και να πείσουν ένα εκλογικό σώμα στο οποίο επικρατεί μια γενικότερη αίσθηση απαξίωσης των θεσμών.

Σε αυτό τον προεκλογικό λαβύρινθο, είναι πρακτικά αδύνατο για τους ψηφοφόρους να προσέξουν, να συγκρατήσουν και να αφομοιώσουν τόσα πολλά και διαφορετικά μηνύματα, πόσο μάλλον εκατοντάδες άξονες / πυλώνες πολιτικής, στόχους και δράσεις. Πέραν του αναλυτικού προγράμματος, η συμπύκνωση των προτάσεων και θέσεων σε ένα κεντρικό μήνυμα, σε μια μικρή φράση, ένα σύνθημα –τόσο στις Αρχιεπισκοπικές όσο και στις Προεδρικές εκλογές– είναι εκ των ων ουκ άνευ. Ένα απλό, μονολιθικό σλόγκαν το οποίο οι πολίτες θα θυμούνται εύκολα. Ένα αυθεντικό, μοναδικό και δυνατό μήνυμα που να διαφοροποιεί, να εμπνέει και πάνω απ’ όλα να πείθει.

Αρχιεπισκοπικές εκλογές: Το Σλόγκαν που μπορεί να κρίνει το αποτέλεσμα  

Παρουσιάζεται πιο κάτω ένα σύνθημα το οποίο: α)Μπορεί να μεγιστοποιήσει τον αντίκτυπο της προεκλογικής και β)αντικατοπτρίζει τον δυναμικό ρόλο που ο κυπριακός λαός θα ήθελε τον νέο Αρχιεπίσκοπο να διαδραματίσει στη σύγχρονη εποχή:

«©Η φωνή της Εκκλησίας στην εποχή των πολλαπλών κρίσεων»

Τα προβλήματα τόσο σε επίπεδο πολλαπλών κρίσεων (οικολογική, εποχή πανδημιών, νέων τεχνολογιών, τεχνητή νοημοσύνη κ.ά.) όσο και μία ενδεχόμενη επισιτιστική κρίση απαιτούν νέες και καινοτόμες δράσεις σε όλα τα επίπεδα. Όχι για να αποδείξουμε τι είμαστε, αλλά να δείξουμε το τι είμαστε και τι μπορούμε να κάνουμε.

Η Εκκλησία της Κύπρου χρειάζεται μια καθαρή και δυνατή φωνή εντός και εκτός συνόρων, η οποία θα ενισχύσει την ανθεκτικότητα της κοινωνίας και θα συμβάλει ουσιαστικά στην αντιμετώπιση των κοινωνικών προβλημάτων της χώρας και σε άλλα σημαντικά θέματα όπως είναι η παιδεία, ο πολιτισμός και το Κυπριακό.

Χρειάζεται μια δημιουργική φωνή η οποία μεταξύ άλλων θα προωθήσει:

  1. Τις μεγάλες μεταρρυθμίσεις σε όλους τους τομείς της διακονίας.
  2. Τον εκσυγχρονισμό της ποιμαντικής της Εκκλησίας ώστε να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τις πολύμορφες προκλήσεις του σήμερα.
  3. Την καινοτομία από τη βάση προς τα πάνω με πυρήνα την Ενορία και βασικούς άξονες τον πολιτισμό, τον αθλητισμό, τις τέχνες, τη μουσική και την επιστήμη. Η Εκκλησία, μέσω της ανάπτυξης δράσεων κοινωνικής καινοτομίας, μπορεί να δημιουργήσει νέες, ποιοτικές θέσεις εργασίας. Σήμερα σε παγκόσμιο και, κυρίως σε ευρωπαϊκό επίπεδο συζητείται όλο και περισσότερο η αναγκαιότητα και ο ρόλος της Εκκλησίας στις τοπικές κοινωνίες.

Οικοδομώντας ένα καινοτόμο πρότυπο συμπεριληπτικής ανάπτυξης για όλους, οι πρακτικές της Εκκλησίας στον τομέα της φιλανθρωπίας μπορούν να επεκταθούν στις δραστηριότητες της κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας μέσα από το Σχέδιο ‘Δημιουργικές Ενορίες: Τοπικές Καινοτομίες για το Κοινό Καλό’ που έχω ετοιμάσει. Το εν λόγω Πρόγραμμα στοχεύει στην ευρεία επικοινωνία των πρωτοβουλιών της Εκκλησίας, την παροχή κινήτρων και τη μεγαλύτερη δυνατή κινητοποίηση των ενεργών πολιτών, των πνευματικών και των παραγωγικών δυνάμεων για την τοπική πρόοδο και τη βιώσιμη έξοδο από την κρίση μέσα από την ανάπτυξη μαζικών καινοτομιών.

Ο τόπος μας χρειάζεται ένα αρχιερέα που θα δώσει φως και λύσεις στους προβληματισμούς της σύγχρονης κοινωνίας και θα στηρίξει ουσιαστικά τους νέους και τις ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού. Ένα αρχιερέα που μπορεί να διοικεί δίκαια και με προοπτική την Εκκλησία της Κύπρου. Ένα φλογερό πατριώτη και ιερωμένο που θα εμμένει αταλάντευτα στην εξασφάλιση των προϋποθέσεων για επιβίωση του Κυπριακού Ελληνισμού στη γη των πάτερων του.

Το βασικό ερώτημα είναι σε ποιον υποψήφιο για τον Αρχιεπισκοπικό θρόνο ταιριάζει περισσότερο το προτεινόμενο σλόγκαν «©Η φωνή της Εκκλησίας στην εποχή των πολλαπλών κρίσεων». Ένα ερώτημα άμεσα συνδεδεμένο με τη στρατηγική τοποθέτηση, την εικόνα, το branding και τη διαφοροποίηση. Η τελευταία κρίσιμη παράμετρος αφορά στο συγχρονισμό ‘timing’. Δηλαδή το ποιος υποψήφιος θα διεκδικήσει πρώτος τη διακριτή στρατηγική τοποθέτηση που εκφράζει και μεταφέρει το εν λόγω σλόγκαν.

Σημείωση: Το σλόγκαν «©Η φωνή της Εκκλησίας στην εποχή των πολλαπλών κρίσεων» δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί με οποιονδήποτε τρόπο χωρίς την προηγούμενη γραπτή μου έγκριση.  

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Ένα από τα πιο όμορφα χωριά του κόσμου βρίσκεται στην Αγγλία

Ο άγγλος συγγραφέας William Morris το έχει περιγράψει ως το πιο όμορφο χωριό στην Αγγλία, ενώ όσοι το έχουν επισκεφτεί το κατατάσσουν ανάμεσα στα...

Πώς κρίνουν οι Έλληνες την εκλογή Τραμπ

Περίπου 10 ημέρες μετά τις εκλογές στις ΗΠΑ, το ελληνικό κοινό εκφράζει –για δεύτερη μέσα στη χρονιά- τις προτιμήσεις του για τις πρόσφατες αμερικανικές εκλογές,...

Στην Ευρωβουλή με τηλεδιάσκεψη ο Ζελένσκι για τις 1.000 μέρες από Ρωσική εισβολή

Ομιλία μέσω τηλεδιάσκεψης θα απευθύνει σε έκτακτη σύνοδο της Ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου την Τρίτη το πρωί ο Ουκρανός Πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι, με αφορμή...

Ο πρωθυπουργός της Ιαπωνίας κοιμήθηκε στη βουλή ενώ επανεκλεγόταν

Σε μία άβολη στιγμή πιάστηκε ο Ιάπωνας πρωθυπουργός Σιγκέρου Ισίμπα, όσο τον είχε πάρει ο ύπνος πάνω στα έδρανα της Βουλής, την ώρα που...

Εγκεφαλικό στα παιδιά: Τα συμπτώματα και μία σωτήρια επέμβαση

Μία επέμβαση που ονομάζεται θρομβεκτομή μπορεί να προσφέρει  στα παιδιά που παθαίνουν εγκεφαλικό -κάτι που είναι σπάνιο- σημαντικές πιθανότητες ανάρρωσης και βελτίωσης της ποιότητας...

Tik Tok και ΠΟΥ ενώνουν τις δυνάμεις τους για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης για θέματα υγείας στα social media

Η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης TikTok έχει μετατραπεί σε πολιτιστικό φαινόμενο, επηρεάζοντας τη συμπεριφορά και το γούστο των χρηστών της σχεδόν σε κάθε τομέα της ζωής. Από...

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!