Από την Άνθη Πάσιη*
Είναι σχεδόν αδύνατο να μιλήσουμε για το μέλλον της επικοινωνίας χωρίς να αναφερθούμε στην τεχνολογία της τεχνητής νοημοσύνης. Για να είμαστε ειλικρινείς, είναι σχεδόν αδύνατο να μιλήσουμε για οτιδήποτε χωρίς να αναφερθεί.
Είναι ένα θέμα που συζητείται σχεδόν σε κάθε συνέδριο, κάθε άρθρο, κάθε σχέδιο για το μέλλον, ανεξάρτητα από τον κλάδο, και αυτό είναι μια απόδειξη του πόσο η τεχνολογία και η τεχνητή νοημοσύνη έχουν αρχίσει ήδη να επηρεάζουν την καθημερινότητά μας, στη δουλειά αλλά και στην προσωπική μας ζωή.
Ως επαγγελματίες του μάρκετινγκ και επιχειρηματίες, πρέπει όχι μόνο να παρακολουθούμε αυτές τις εξελίξεις, αλλά να τις μελετούμε, να τις εξερευνούμε και να τις εφαρμόζουμε με τρόπο που θα επιφέρει οφέλη, όσο κι αν αυτό μας φοβίζει.
Ο κλάδος μας είναι ένας κλάδος που πάντα διαταράσσεται από το “επόμενο μεγάλο trend”. Ξεκινώντας από την εποχή που το printing press άρχισε να αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να μοιραζόμαστε πληροφόρηση, μέχρι το διαδίκτυο και την ψηφιακή επικοινωνία, η οποία μας επιτρέπει να δημιουργούμε hyper-personalized επικοινωνία και αποτελεσματικές, μετρήσιμες εκστρατείες.
Τώρα λοιπόν, είμαστε στο κατώφλι της επόμενης μεγάλης αλλαγής. The AI Revolution. Δεν μπορούμε να αμφισβητούμε ότι το AI θα επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες και οι marketers δημιουργούν επιδραστική επικοινωνία. Αυτό είναι πλέον αναμενόμενο και απολύτως λογικό. Αυτό που πρέπει να κάνουμε, αντίθετα, είναι να εξερευνήσουμε όλες τις δυνατότητες που μας προσφέρει αυτή η τεχνολογία και να αρχίσουμε να πειραματιζόμαστε με τα εργαλεία που υπόσχονται να καταστήσουν τη ζωή και τη δουλειά μας πιο εύκολη.
Οι δυνατότητες είναι τεράστιες. Ακόμη μεγαλύτερες και περισσότερες από ό,τι μπορούμε καν να φανταστούμε. Από τον Νοέμβριο του 2022, με το launch του ChatGPT, ο χώρος της τεχνητής νοημοσύνης έχει αναπτυχθεί με ραγδαίους ρυθμούς. Σχεδόν καθημερινά βγαίνει στη δημοσιότητα μια νέα είδηση, ένα νέο λογισμικό, ένα νέο software, μια νέα εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης, και η αλήθεια είναι ότι μπορεί να νιώθουμε overwhelmed.
Αυτό που πρέπει να θυμόμαστε ως ειδικοί στην επικοινωνία είναι ότι με την τεχνητή νοημοσύνη έχουμε την ευκαιρία να απελευθερώσουμε νέα επίπεδα δημιουργικότητας και αποτελεσματικότητας, εάν χρησιμοποιηθεί με σύνεση και ευθύνη. Είναι επίσης σημαντικό να θυμόμαστε ότι η ανθρώπινη παρέμβαση και επίβλεψη είναι πολύ σημαντική, όχι μόνο για να επιτευχθούν τα επιθυμητά αποτελέσματα, αλλά και επειδή ο άνθρωπος είναι που κατέχει τις τοπικές γνώσεις ενός brand, τις λεπτομέρειες και τα insights που αφορούν στον Κύπριο καταναλωτή. Όλες τις καθοριστικές πληροφορίες για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση μιας επιτυχημένης επικοινωνιακής στρατηγικής.
Στην Partners Connected Communications, έχουμε αρχίσει να χρησιμοποιούμε μερικά από τα πιο δημοφιλή εργαλεία με τεχνολογία AI και η εμπειρία μας είναι ιδιαίτερα θετική. Για παράδειγμα, η δημιουργική μας ομάδα δίνει ζωή σε όλες εκείνες τις εικόνες που έχει στο μυαλό της, τις οποίες οι λέξεις δεν μπορούν να περιγράψουν ακριβώς και το stock footage δεν μπορεί να αποτυπώσει πλήρως. Με τη βοήθεια του Midjourney, δημιουργούμε storyboards που αφήνουν πολύ λίγα στη φαντασία, ακριβώς τη στιγμή που η σαφήνεια είναι καθοριστικής σημασίας για τη λήψη δημιουργικών και στρατηγικών αποφάσεων. Έχουμε, επίσης, ενισχύσει τη δημιουργικότητα της εσωτερικής και εταιρικής μας επικοινωνίας με τη χρήση της τεχνολογίας ΑΙ, με πρόσφατο παράδειγμα την απεικόνιση των γυναικών στην ομάδα των Partners, μέσα από τα μάτια του ΑΙ, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας κ.α. Η έμφυτη περιέργεια, το πνεύμα της ανακάλυψης, καθώς και ο ενθουσιασμός για το καινούργιο και το εφικτό, οδηγούν την ομάδα των Partners στο να αξιοποιεί συνεχώς τα εργαλεία ΑΙ σε καινούργιες ιδέες και εφαρμογές. Μέσω τέτοιων εργαλείων, έχουμε παρατηρήσει αυξημένη αποτελεσματικότητα χρόνου, ενισχυμένη δημιουργικότητα, εναλλακτικές απόψεις, επιτρέποντάς μας να επενδύουμε περισσότερο χρόνο, περισσότερους πόρους και περισσότερη ενέργεια για αυτά που μόνο εμείς, ως άνθρωποι, μπορούμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας. Αυτά που θα κάνουν τη διαφορά και θα προσφέρουν game changing communication. Στρατηγική και κριτική σκέψη, κατανόηση της πολιτισμικής συνέχειας και των τρόπων έκφρασής της, καθώς και οικοδόμηση σχέσεων.
Σας προσκαλώ να αντισταθείτε στον εφησυχασμό του γνώριμου και να εξερευνήσετε τις δυνατότητες του ΑΙ με ανοιχτό μυαλό. Το καινούργιο, το διαφορετικό, το ανατρεπτικό, μπορεί να ενδυναμώσει τις δημιουργικές εταιρείες, παρά να τις καταπνίξει, αλλά μόνο εάν είναι έτοιμες να προσαρμοστούν γρήγορα και έξυπνα.
*Business Development Director, Partners Connected Communications