Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

12.8 C
Nicosia
Τρίτη 6 Μαΐου 2025 | 5:08

ΚΥΠΡΙΑΚΕΣ ΑΕΡΟΓΡΑΜΜΕΣ ΤΩΡΑ – Ευκαιρία να δημιουργήσουμε ξανά τον Εθνικό μας Αερομεταφορέα

Όταν η Ιταλία προχωρεί στην κρατικοποίηση της ALITALIA, εν μέσω της δραματικότερης  παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, στην ιστορία της ανθρωπότητας, δείχνει ξεκάθαρα την σημασία που προσδίδεται, στις αερομεταφορές και ποιο συγκεκριμένα στους Εθνικούς Αερομεταφορείς.

Έντεκα μέρες μετά το πρώτο Eurogroup το 2013  και πιο συγκεκριμένα στις 27 Μαρτίου 2013 κατέγραψα σε άρθρο που δημοσιεύτηκε στον ημερήσιο τύπο πέντε εισηγήσεις που είχαν άμεση σχέση με τις αρνητικές εξελίξεις που είχαμε στην οικονομία.

Το τρίτο θέμα με ο οποίο καταπιάστηκα με τον  Τουρισμός. Ανέφερα για τις Κυπριακές Αερογραμμές: ‘‘Οι Κυπριακές Αερογραμμές να “παραχωρηθούν” για εξυγίανση και ανάπτυξη σε μια από τις μεγάλες Ευρωπαϊκές αερογραμμές που έδειξαν, στο πρόσφατο παρελθόν, ενδιαφέρον για εξαγορά ή/και συνεργασία. Αυτή η ενέργεια δεν αποτελεί αποξένωση αλλά στρατηγική συνεργασία. Αυτό αποτελεί ίσως οδυνηρή λύση για τους εργαζομένους αλλά είναι η καλύτερη επιλογή από μία ενδεχόμενη πτώχευση.’’

Ενάμιση χρόνο αργότερα, όταν εφαίνετο πλέον ότι οι Κυπριακές Αερογραμμές οδηγούντο προς οριστική πτώχευση κατάγραψε σε άρθρο υπό τον τίτλο “Κυπριακές Αερογραμμές – Αργήσαμε Πολύ’’ και τα ακολουθά: ‘‘ Υπενθυμίζω ότι οι Κυπριακές Αερογραμμές είχαν αναθέσει κατόπιν διαγωνισμού τον Σεπτέμβριο του 2012 στην συνεργασία Air FranceKLM Consulting, την εκπόνηση σχεδίου αναδιάρθρωσης  της εταιρίας με στόχο την βιωσιμότητα της. Το σχέδιο των Air FranceKLM Consulting υιοθέτησαν  το Δ.Σ. της εταιρείας, η Βουλή των Αντιπροσώπων και το Υπουργικό  Συμβούλιο.’’ Δεν υπήρξε συνέχεια, η καλύτερα υπήρξε ολιγωρία μέχρι την πτώχευση!

 Το 2016 η εταιρεία S7 Airlines εξαγόρασε από το κράτος το όνομα και έμβλημα των Κυπριακών Αερογραμμών, που είχε εν τω μεταξύ  πτωχεύσει, και τον Μάρτιο του 2017 εξασφάλισε το αναγκαίο  πιστοποιητικό από το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας για έναρξη εργασιών. Έκτοτε η ιδιωτική εταιρεία Κυπριακές Αερογραμμές, με δύο Αεροσκάφη Airbus A319-100 διενεργεί πτήσεις σε 22 αεροδρόμια σε 10 χώρες. Είναι αξιοσημείωτο ότι το 2019 μετέφερε πέραν από 400,000 επιβάτες.

Τώρα είναι η ευκαιρία! Στα τόσα που  εξετάζει και προγραμματίζει η Κυβέρνηση, την καλώ να μελετήσει σοβαρά το ενδεχόμενο κρατικοποίησης των Κυπριακών Αερογραμμών, με την συνεργασία της εταιρείας S7 Airlines. Η νέα εταιρία, η πλέον ο Εθνικός Μεταφορέας, θα μπορούσε να ενδυναμωθεί  περεταίρω με τοπικά και κεφαλαία από το εξωτερικό.

Η εταιρία, όπως λειτουργεί σήμερα, αποτελεί αερογραμμή χαμηλού κόστους και προσφέρεται, ιδανικά, για προώθηση του εισερχόμενου τουρισμού. Με ανάλογες αναπροσαρμογές στο πτητικό  της πρόγραμμα   και με κατάλληλη προώθηση στοχευμένων συνεργασιών με άλλες αερογραμμές και οργανωτές ταξιδιών, αυτά θα μπορούσαν  να προσδώσουν  νέα δυναμική για τον Τουριστικό τομέα.

Είναι στο χέρι της Κυβέρνησης να πάρει την πρωτοβουλία. Αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει μια θετική εξέλιξη και  να καταγραφή στα θετικά της Κυβέρνησης του Νίκου Αναστασιάδη.

Θεόδωρος Χαραλάμπους

Πρώην Πρόεδρος Διεθνούς Ινστιτούτου Φιλοξενίας/Καθηγητής Πανεπιστήμιου

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!