Μεταξύ σφύρας και άκμονος η διαφοροποίηση των υποψηφίων στην πορεία προς τις Αρχιεπισκοπικές και τις Προεδρικές εκλογές. Απ’ τη μια η πληθώρα αξιόλογων υποψηφίων και στις δύο αυτές κρίσιμες εκλογικές αναμετρήσεις. Απ’ την άλλη τα πολλαπλά κριτήρια των πολιτών. Σε ιστορικό ψηλό και το clutter –συνωστισμός, σύγχυση, θόρυβος– με εκατοντάδες προεκλογικά μηνύματα να βομβαρδίζουν καθημερινά τους ψηφοφόρους. Στο θολό αυτό τοπίο, το κρίσιμο ερώτημα είναι πως μπορούν οι υποψήφιοι να φανούν, να ξεχωρίσουν, να διαφοροποιηθούν και να πείσουν ένα εκλογικό σώμα στο οποίο επικρατεί μια γενικότερη αίσθηση απαξίωσης των θεσμών.
Σε αυτό τον προεκλογικό λαβύρινθο, είναι πρακτικά αδύνατο για τους ψηφοφόρους να προσέξουν, να συγκρατήσουν και να αφομοιώσουν τόσα πολλά και διαφορετικά μηνύματα, πόσο μάλλον εκατοντάδες άξονες / πυλώνες πολιτικής, στόχους και δράσεις. Πέραν του αναλυτικού προγράμματος, η συμπύκνωση των προτάσεων και θέσεων σε ένα κεντρικό μήνυμα, σε μια μικρή φράση, ένα σύνθημα –τόσο στις Αρχιεπισκοπικές όσο και στις Προεδρικές εκλογές– είναι εκ των ων ουκ άνευ. Ένα απλό, μονολιθικό σλόγκαν το οποίο οι πολίτες θα θυμούνται εύκολα. Ένα αυθεντικό, μοναδικό και δυνατό μήνυμα που να διαφοροποιεί, να εμπνέει και πάνω απ’ όλα να πείθει.
Αρχιεπισκοπικές εκλογές: Το Σλόγκαν που μπορεί να κρίνει το αποτέλεσμα
Παρουσιάζεται πιο κάτω ένα σύνθημα το οποίο: α)Μπορεί να μεγιστοποιήσει τον αντίκτυπο της προεκλογικής και β)αντικατοπτρίζει τον δυναμικό ρόλο που ο κυπριακός λαός θα ήθελε τον νέο Αρχιεπίσκοπο να διαδραματίσει στη σύγχρονη εποχή:
«©Η φωνή της Εκκλησίας στην εποχή των πολλαπλών κρίσεων»
Τα προβλήματα τόσο σε επίπεδο πολλαπλών κρίσεων (οικολογική, εποχή πανδημιών, νέων τεχνολογιών, τεχνητή νοημοσύνη κ.ά.) όσο και μία ενδεχόμενη επισιτιστική κρίση απαιτούν νέες και καινοτόμες δράσεις σε όλα τα επίπεδα. Όχι για να αποδείξουμε τι είμαστε, αλλά να δείξουμε το τι είμαστε και τι μπορούμε να κάνουμε.
Η Εκκλησία της Κύπρου χρειάζεται μια καθαρή και δυνατή φωνή εντός και εκτός συνόρων, η οποία θα ενισχύσει την ανθεκτικότητα της κοινωνίας και θα συμβάλει ουσιαστικά στην αντιμετώπιση των κοινωνικών προβλημάτων της χώρας και σε άλλα σημαντικά θέματα όπως είναι η παιδεία, ο πολιτισμός και το Κυπριακό.
Χρειάζεται μια δημιουργική φωνή η οποία μεταξύ άλλων θα προωθήσει:
- Τις μεγάλες μεταρρυθμίσεις σε όλους τους τομείς της διακονίας.
- Τον εκσυγχρονισμό της ποιμαντικής της Εκκλησίας ώστε να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τις πολύμορφες προκλήσεις του σήμερα.
- Την καινοτομία από τη βάση προς τα πάνω με πυρήνα την Ενορία και βασικούς άξονες τον πολιτισμό, τον αθλητισμό, τις τέχνες, τη μουσική και την επιστήμη. Η Εκκλησία, μέσω της ανάπτυξης δράσεων κοινωνικής καινοτομίας, μπορεί να δημιουργήσει νέες, ποιοτικές θέσεις εργασίας. Σήμερα σε παγκόσμιο και, κυρίως σε ευρωπαϊκό επίπεδο συζητείται όλο και περισσότερο η αναγκαιότητα και ο ρόλος της Εκκλησίας στις τοπικές κοινωνίες.
Οικοδομώντας ένα καινοτόμο πρότυπο συμπεριληπτικής ανάπτυξης για όλους, οι πρακτικές της Εκκλησίας στον τομέα της φιλανθρωπίας μπορούν να επεκταθούν στις δραστηριότητες της κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας μέσα από το Σχέδιο ‘Δημιουργικές Ενορίες: Τοπικές Καινοτομίες για το Κοινό Καλό’ που έχω ετοιμάσει. Το εν λόγω Πρόγραμμα στοχεύει στην ευρεία επικοινωνία των πρωτοβουλιών της Εκκλησίας, την παροχή κινήτρων και τη μεγαλύτερη δυνατή κινητοποίηση των ενεργών πολιτών, των πνευματικών και των παραγωγικών δυνάμεων για την τοπική πρόοδο και τη βιώσιμη έξοδο από την κρίση μέσα από την ανάπτυξη μαζικών καινοτομιών.
Ο τόπος μας χρειάζεται ένα αρχιερέα που θα δώσει φως και λύσεις στους προβληματισμούς της σύγχρονης κοινωνίας και θα στηρίξει ουσιαστικά τους νέους και τις ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού. Ένα αρχιερέα που μπορεί να διοικεί δίκαια και με προοπτική την Εκκλησία της Κύπρου. Ένα φλογερό πατριώτη και ιερωμένο που θα εμμένει αταλάντευτα στην εξασφάλιση των προϋποθέσεων για επιβίωση του Κυπριακού Ελληνισμού στη γη των πάτερων του.
Το βασικό ερώτημα είναι σε ποιον υποψήφιο για τον Αρχιεπισκοπικό θρόνο ταιριάζει περισσότερο το προτεινόμενο σλόγκαν «©Η φωνή της Εκκλησίας στην εποχή των πολλαπλών κρίσεων». Ένα ερώτημα άμεσα συνδεδεμένο με τη στρατηγική τοποθέτηση, την εικόνα, το branding και τη διαφοροποίηση. Η τελευταία κρίσιμη παράμετρος αφορά στο συγχρονισμό ‘timing’. Δηλαδή το ποιος υποψήφιος θα διεκδικήσει πρώτος τη διακριτή στρατηγική τοποθέτηση που εκφράζει και μεταφέρει το εν λόγω σλόγκαν.
Σημείωση: Το σλόγκαν «©Η φωνή της Εκκλησίας στην εποχή των πολλαπλών κρίσεων» δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί με οποιονδήποτε τρόπο χωρίς την προηγούμενη γραπτή μου έγκριση.