29.5 C
Nicosia
Κυριακή 23 Ιούνιος 2024 | 21:37

Αποκλειστική συνέντευξη ΠτΔ: Η Κύπρος θα συστήσει Φορέα Ανάπτυξης Επιχειρήσεων για κάλυψη χρηματοδοτικών κενών στην αγορά

Αποκλειστική συνέντευξη στον Επιχειρηματικό Οδηγό B2B Κύπρου-Ελλάδας παραχώρησε ο ΠτΔ.

  •   Στόχος η πρόσβαση ΜΜε σε χρηματοδότηση
  •   Να επικαιροποιηθεί η Συμφωνία Αποφυγής Διπλής Φορολογίας Κύπρου-Ελλάδας
  •   Οι τράπεζες να μειώσουν τα δανειστικά επιτόκια

Σύσταση Φορέα Ανάπτυξης Επιχειρήσεων σχεδιάζει να δημιουργήσει η κυβέρνηση , με στόχο την αντιμετώπιση των χρηματοδοτικών κενών στην αγορά.

Αυτό αποκαλύπτει σε αποκλειστική συνέντευξη του στον Επιχειρηματικό Οδηγό B2B Κύπρου-Ελλάδας, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Νίκος Χριστοδουλίδης, προσθέτοντας ότι τα χρηματοδοτικά κενά θα καλύπτονται μέσω της διευκόλυνσης της πρόσβασης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στη χρηματοδότηση, ιδίως σε τομείς προτεραιότητας, και με την υποστήριξη των συνολικών οικονομικών πολιτικών της κυβέρνησης.

Όπως χαρακτηρίζει ο κ. Χριστοδουλίδης τον φορέα, πρόκειται για ένα εμβληματικό έργο που θα συνεισφέρει σημαντικά στις προσπάθειες μας να βελτιώσουμε σε συνεργασία με τις Εμπορικές Τράπεζές, το επενδυτικό κλίμα και να προσπαθήσουμε την οικονομική ανάπτυξη της χώρας .

Σχετικά με την πορεία της κυπριακής οικονομίας αναφέρει ότι η επιβράδυνση που αναμένεται το 2023 δεν θα είναι τόσο έντονη όσο σε άλλες χώρες της Ε.Ε.

Σε ερώτηση για το καυτό θέμα της μεγάλης αύξησης των επιτοκίων, ο κ. Χριστοδουλίδης τονίζει ότι ο τραπεζικός τομέας πρέπει να αναλάβει πρωτοβουλίες για μείωση των δανειστικών επιτοκίων και χρεώσεων προς τα νοικοκυριά, δεδομένων και των σημαντικών κερδών που αναμένεται να σημειώσει την επόμενη διετία.

Η συνέντευξη του Προέδρου Χριστοδουλίδη είναι η εξής:

Ποιες γενικές πρωτοβουλίες και σε ποιους τομείς θα αναλάβετε για να διατηρηθεί η αναπτυξιακή πορεία της οικονομίας της Κύπρου;

O ρυθμός ανάπτυξης της οικονομίας το πρώτο τρίμηνο του 2023 υπολογίζεται στο 3,4%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2022 και στο 0,8% σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο. Ο ρυθμός αυτός (σε ετήσια βάση) είναι ο δεύτερος υψηλότερος ανάμεσα στα Κράτη Μέλη και είναι υψηλότερος από τον μέσο όρο της Ευρωζώνης και της ΕΕ που υπολογίζεται στο 1,0%, αντίστοιχα.

Τα στοιχεία αυτά επιβεβαιώνουν ότι η κυπριακή οικονομία εισέρχεται σε αυτή την περίοδο αυξημένης αβεβαιότητας, λόγω του συνεχιζόμενου πολέμου στην Ουκρανία, με έναν σχετικά υψηλό ρυθμό ανάπτυξης με τη βασική πρόκληση να παραμένει ο επίμονος, αν και σε πτωτική πορεία, πληθωρισμός. Με έναν υψηλό ρυθμό ανάπτυξης, εν μέσω ενός εξαιρετικά αβέβαιου εξωτερικού οικονομικού περιβάλλοντος, δεικνύει ότι η επιβράδυνση για το 2023 δεν θα είναι τόσο έντονη όσο σε άλλες χώρες στην ΕΕ.

Μια συνετή δημοσιονομική πολιτική και οικονομική διαχείριση της Κυβέρνησης, σε συνδυασμό με την υλοποίηση του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, θα συμβάλουν στην ενίσχυση της ανθεκτικότητας της κυπριακής οικονομίας, ώστε να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις από το εξωτερικό περιβάλλον.

Σήμερα, η βιώσιμη ανάπτυξη όλων των οικονομιών συναρτάται, σε μεγάλο βαθμό, από την επιτυχημένη διπλή μετάβαση στην ψηφιακή και πράσινη εποχή. Η πορεία προς τη διπλή μετάβαση δεν είναι εύκολη καθώς προϋποθέτει την εφαρμογή σειράς μέτρων τα οποία συνεπάγονται, από τη μία κόστος, και από την άλλη αλλαγή νοοτροπίας, μιας και πολλές φορές τα οφέλη αυτής της μετάβασης μπορεί να μην είναι διακριτά παρά μόνο μεσοπρόθεσμα.

Η Κύπρος έχει βρεθεί και στο παρελθόν μπροστά στην ανάγκη απαιτητικών προσαρμογών, αλλά, χάρη στην ωριμότητα και προσαρμοστικότητα των παραγωγικών της δυνάμεων, κατάφερε να δημιουργήσει ευκαιρίες εκεί όπου εκ πρώτης εμφανίζονταν δυσχέρειες. Στο σταυροδρόμι που βρισκόμαστε σήμερα, η επιλογή πολιτικής προς ένα νέο τύπο οικονομίας, βασισμένο στη γνώση και στη διασφάλιση βιώσιμης ανάπτυξης, είναι ξεκάθαρη, όπως ξεκάθαρα είναι σημαντικά οφέλη από την επιτυχημένη της εφαρμογή, αλλά και το σημαντικό κόστος που θα επωμιστούμε σε αντίθετη περίπτωση.

Ο ρόλος του κράτους σε αυτή την προσπάθεια είναι σημαντικός και η κυβέρνησή μας θα εστιάσει στην υλοποίηση δράσεων για τη βελτίωση του ρυθμιστικού περιβάλλοντος, τη στοχευμένη υλοποίηση αναπτυξιακών επενδύσεων, τη χρηματοδοτική υποστήριξη των κυπριακών επιχειρήσεων και την ανάπτυξη τομέων υψηλής προστιθέμενης αξίας, όπως αυτός των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών, ενισχύοντας και διαφοροποιώντας, παράλληλα, παραδοσιακούς τομείς στους οποίους η Κύπρος έχει συγκριτικά πλεονεκτήματα, όπως τον τουρισμό και τη ναυτιλία. Παράλληλα, προτεραιότητα παραμένει η προσέλκυση παραγωγικών ξένων επενδύσεων, για τις οποίες υπάρχει ήδη πλάνο και στρατηγική και η οποία θα ενισχυθεί περαιτέρω από την υλοποίηση των απαραίτητων διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων.

Η ανάπτυξη μιας βιώσιμης οικονομίας δεν αφορά μόνο δράσεις που στοχεύουν στην απευθείας βελτίωση της επιχειρηματικής δραστηριότητας και της παραγωγικότητας, αλλά και δράσεις που αφορούν τη βελτίωση του γενικότερου κοινωνικοοικονομικού περιβάλλοντος. Δράσεις στους άξονες της αποτελεσματικής δημόσιας υπηρεσίας και διακυβέρνησης, της δικαιοσύνης και καταπολέμησης της διαφθοράς, της εκπαίδευσης και του πολιτισμού, της βιωσιμότητας και ευεξίας και της κοινωνικής συνοχής και ισότητας.

Σε αυτό το πλαίσιο, η εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων και επενδύσεων που περιλαμβάνονται στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης Ανθεκτικότητας και στη Μακροχρόνια Στρατηγική Ανάπτυξης «Όραμα 2035», είναι εκ των ων ουκ άνευ. Είναι σημαντικό να υπογραμμίσω ότι μεταρρυθμίσεις τέτοιας κλίμακας δε δύναται να υλοποιηθούν χωρίς τη συνεισφορά, τη συνεργασία και υποστήριξη της κοινωνίας  και των πολιτικών δυνάμεων του τόπου, και έχω πλήρη συναίσθηση του ρόλου που έχω να διαδραματίσω εγώ και η κυβέρνησή μου στην προσπάθεια άρσης εμποδίων και εξεύρεσης εποικοδομητικών συναινέσεων.

Ποιες νέες σκέψεις έχετε για περαιτέρω συγκράτηση του πληθωρισμού και ενίσχυση του βιοτικού επιπέδου των πολιτών;

Τα τελευταία δύο περίπου χρόνια, τόσο σε διεθνές όσο και σε εγχώριο επίπεδο, οι ρυθμοί πληθωρισμού έχουν αυξηθεί σημαντικά αρχικά, κυρίως λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας του κορωνοϊού στις εφοδιαστικές αλυσίδες και, στη συνέχεια, λόγω των επακόλουθων συνεπειών στις τιμές της ενέργειας, των τροφίμων αλλά και άλλων αγαθών  από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.

Αξίζει να σημειωθεί, ωστόσο, ότι σε σύγκριση με τα υπόλοιπα κράτη μέλη της ΕΕ, ο πληθωρισμός στην Κύπρο συγκρατείται σε χαμηλότερα επίπεδα. Συγκεκριμένα, τον Μάιο του 2023, ο εναρμονισμένος πληθωρισμός στην Κύπρο μειώθηκε στο 3% σε σχέση με 3,7% τον Απρίλιο και 5,8% τον Μάρτιο. Για ολόκληρο το 2022, ο πληθωρισμός στην Κύπρο παρουσίασε αύξηση 8,1% σε σχέση με το 2021, η οποία ήταν χαμηλότερη από την αύξηση στην ΕΕ27 και Ευρωζώνη ύψους 9,2% και 8,4%, αντίστοιχα, ενώ ανάμεσα στα κράτη μέλη της ΕΕ, η Κύπρος είχε την τέταρτη θέση με τον χαμηλότερο πληθωρισμό. Όσον αφορά τις τιμές τροφίμων και ενεργειακών προϊόντων, κατά το 2022 παρουσίασαν ετήσια μεταβολή ύψους 7,7% και 32% και συγκριτικά με τα υπόλοιπα κράτη μέλη της ΕΕ η Κύπρος κατείχε την τέταρτη και δέκατη τρίτη χαμηλότερη θέση, αντίστοιχα.

Η κυβέρνηση έχει εφαρμόσει μέτρα που αποσκοπούν στο να μετριαστεί ο αντίκτυπος της ανόδου των τιμών, χωρίς να διακινδυνεύσει τη δημοσιονομική πειθαρχία. Ειδικότερα, διευρύνθηκε χρονικά το μέτρο που ήταν σε ισχύ από τον Σεπτέμβριο 2022 και αφορά επιδότηση της αύξησης στους λογαριασμούς ρεύματος σε στάδια και ανάλογα με την κατανάλωση ρεύματος, από 50% μέχρι 80% για οικιακούς, εμπορικούς και βιομηχανικούς καταναλωτές, ενώ για τα ευάλωτα νοικοκυριά μέχρι και 100% επιδότηση. Το υπό αναφορά μέτρο, μετά από απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, διευρύνθηκε μέχρι και τον Ιούνιο 2023. Περαιτέρω, το μέτρο μείωσης των ειδικών φόρων κατανάλωσης στα καύσιμα από τον Μάρτιο 2022 διευρύνθηκε μέχρι και τον Ιούνιο 2023, ως σχετική απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου. Περαιτέρω,  σημειώνω την απόφαση η οποία ήδη υλοποιείται και αφορά την επιβολή μηδενικού συντελεστή ΦΠΑ σε μεγάλο αριθμό προϊόντων πρώτης ανάγκης και θα ισχύει μέχρι 31 Οκτωβρίου, 2023, όπως και την πρόσφατη σχετική μείωση του ΦΠΑ σε συγκεκριμένα προϊόντα.

Αναφέρεται επίσης ότι, μέσω της καταβολής της ΑΤΑ για τους πρώτους 5 μήνες του 2023, στο προσωπικό του δημόσιου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα, καθώς και σε σημαντικό μέρος του ιδιωτικού τομέα, γίνεται αναπλήρωση του 50% της απώλειας της αγοραστικής αξίας του εισοδήματός των μισθωτών αυτών, μέσω αυξημένων απολαβών και κατά 66,7% από 1η Ιουνίου 2023.

Αναφορικά με τις αυξήσεις στις δόσεις δανείων, το κράτος ήδη επιδοτεί επιτόκιο ύψους 1,50% σε πέραν των 6.000 οικιστικών δανείων που δόθηκαν την περίοδο 2020-2021. Να σημειώσω εδώ ότι θα πρέπει και ο τραπεζικός τομέας να αναλάβει πρωτοβουλίες για μείωση δανειστικών επιτοκίων και χρεώσεων προς νοικοκυριά, δεδομένων και των σημαντικών κερδών που αναμένεται να σημειώσουν την επόμενη διετία.

Πόσο σας ανησυχούν οι συνεχείς αυξήσεις επιτοκίων οι οποίες συμπιέζουν τις οικονομικές δραστηριότητες των δανειοληπτών και επηρεάζουν αρνητικά το επενδυτικό κλίμα στην αγορά;

Όπως όλοι γνωρίζετε, τα βασικά επιτόκια έχουν αυξηθεί  σε επίπεδα που δεν υπήρξαν ξανά την τελευταία δεκαετία. Ωστόσο, το κράτος, ως ο μεγαλύτερος συμμετέχοντας σε μία οικονομία, πρέπει να παραμείνει φειδωλό σε αντισταθμιστικά μέτρα, γιατί όσο περισσότερες κινήσεις γίνονται προς αποκατάσταση της αγοραστικής δύναμης τόσο περισσότερο παρατείνεται ο πληθωρισμός και το τελικό αποτέλεσμα είναι οι τιμές να καταλήγουν σε πολύ ψηλότερα επίπεδα από το αρχικό σημείο.

Με ευχαρίστηση βλέπω τα πρώτα σημάδια της θετικής ανταπόκρισης των τραπεζών για την ανακούφιση των νοικοκυριών, απορροφώντας οι ίδιες  μέρος  του αντικτύπου των αυξημένων δανειστικών επιτοκίων. Ταυτόχρονα, θα πρέπει οι τράπεζες να παρακολουθούν στενά την ποιότητα του δανειακού τους χαρτοφυλακίου, ώστε να εντοπίζεται εγκαίρως τυχόν επιδείνωση και να λαμβάνονται άμεσα μέτρα. Υπάρχει μία αμφίδρομη αλληλεπίδραση μεταξύ μίας υγιούς οικονομίας και υγιούς τραπεζικού τομέα και ο χειρισμός των επιπτώσεων του πληθωρισμού χρειάζεται προσοχή και επιμονή μέχρι να διαφανούν ορατά αποτελέσματα.

Μεσομακροπρόθεσμα, μία από τις βασικές προτεραιότητες της κυβέρνησης είναι η σύσταση του Φορέα Ανάπτυξης Επιχειρήσεων, με στόχο την αντιμετώπιση των χρηματοδοτικών κενών στην αγορά, μέσω της διευκόλυνσης της πρόσβασης των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων στη χρηματοδότηση, ιδίως σε τομείς προτεραιότητας, και την υποστήριξη των συνολικών οικονομικών πολιτικών της κυβέρνησης. Πρόκειται για ένα εμβληματικό έργο που θα συνεισφέρει σημαντικά στις προσπάθειές μας να βελτιώσουμε, σε συνεργασία με τις εμπορικές τράπεζες, το επενδυτικό κλίμα και να προωθήσουμε την οικονομική ανάπτυξη στη χώρα.

Ποιες συγκεκριμένες πρωτοβουλίες θα αναλάβετε για εκσυγχρονισμό του κράτους και μείωση της διαχρονικής γραφειοκρατίας στον δημόσιο τομέα;

Όσον αφορά το θέμα της μεταρρύθμισης της δημόσιας υπηρεσίας, προωθούνται από τις αρμόδιες υπηρεσίες (Τμήμα Δημόσιας Διοίκησης και Προσωπικού, Επιτροπή Δημόσιας Υπηρεσίας) οι αναγκαίες ενέργειες για εφαρμογή του νέου συστήματος αξιολόγησης των δημόσιων υπαλλήλων, που θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά για την αξιολόγηση του έτους 2023, καθώς και των νέων διαδικασιών πλήρωσης των ανελικτικών θέσεων της δημόσιας υπηρεσίας, που θα τεθούν σε ισχύ για πλήρωση των θέσεων από την 1.1.2024. Οι εν λόγω ενέργειες περιλαμβάνουν εκπαιδευτικά προγράμματα για σωστή εφαρμογή του νέου συστήματος αξιολόγησης, τροποποίηση σχεδίων υπηρεσίας για σημαντικό αριθμό θέσεων, κυρίως των θέσεων που μετατρέπονται από «Προαγωγής» σε “Διατμηματικής Προαγωγής» και λειτουργία εξεταστικών κέντρων για αξιολόγηση των υποψηφίων για πλήρωση των διευθυντικών και μεσο-διευθυντικών θέσεων της δημόσιας υπηρεσίας, ένας νέος θεσμός που εισάγεται στη δημόσια υπηρεσία για αξιολόγηση υποψηφίων με βάση σύγχρονες μεθόδους και εργαλεία. Η φιλοδοξία και η προσπάθεια είναι οι αναγκαίες ενέργειες να γίνουν έγκαιρα, προκειμένου να μην υπάρξει καθυστέρηση στην υλοποίηση, με βάση τα χρονοδιαγράμματα που καθορίζονται στις σχετικές νομοθεσίες.

Πώς θα επιταχυνθεί η εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων στη δημόσια υπηρεσία, τοπική αυτοδιοίκηση και δικαιοσύνη και πως σκέφτεστε να προχωρήσετε με τη φορολογική μεταρρύθμιση;

Η εφαρμογή των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων στις οποίες αναφέρεστε έχει συμπεριληφθεί στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΣΑΑ), το οποίο διέπεται από αυστηρά χρονοδιαγράμματα. Ως εκ τούτου, οι Φορείς Υλοποίησης εργάζονται ήδη εντός στενών χρονικών περιθωρίων, στη βάση λεπτομερών σχεδίων δράσης, για την επίτευξη των συναφών στόχων και οροσήμων που έχουν καθοριστεί.  Δεν πρέπει να χαθεί ούτε ένα ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Κλειδί στην επιτάχυνση της μεταρρύθμισης της δημόσιας υπηρεσίας είναι η παράλληλη και ταχεία επέκταση της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, η οποία έχει τεθεί ως στόχος ύψιστης προτεραιότητας, και η αναβάθμιση των ψηφιακών δεξιοτήτων των δημοσίων υπαλλήλων, και όχι μόνο.

Σε ό,τι αφορά τη μεταρρύθμιση των δικαστηρίων, η κυβέρνηση έχει υιοθετήσει ένα ολιστικό πρόγραμμα με αριθμό δράσεων, που σκοπούν στην οικοδόμηση ενός σύγχρονου, προσβάσιμου, γρήγορου και αποτελεσματικού συστήματος απονομής δικαιοσύνης. Η επιτυχής εφαρμογή των μέτρων αυτών, θα έχει ως αποτέλεσμα τη βελτίωση της απονομής της δικαιοσύνης στην Κύπρο, και θα συμβάλει στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της χώρας, αλλά και στην προσέλκυση ξένων επενδύσεων.

Είναι δεδομένες οι προθέσεις της παρούσας διακυβέρνησης για διεύρυνση των  εξουσιών στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και για αυτό εστιάζουμε στην ομαλή και ταχεία εφαρμογή της μεταρρύθμισης της τοπικής αυτοδιοίκησης. Προς τούτο, θα υποστηριχθούν στον μέγιστο δυνατό βαθμό, οι εργασίες της Κεντρικής Συμβουλευτικής Επιτροπής και των ομάδων εργασίας που έχουν συσταθεί για τον συντονισμό των θεμάτων που αφορούν τη μεταβατική περίοδο μέχρι την εφαρμογή του νέου πλαισίου με τη διεξαγωγή των επόμενων δημοτικών και κοινοτικών εκλογών.

Επιπλέον, στόχος μας είναι όπως το φορολογικό πλαίσιο της Κύπρου να καταστεί πιο απλοποιημένο, παραμένοντας, ταυτόχρονα, ανταγωνιστικό και ελκυστικό, προτάσσοντας την κοινωνική συνοχή αλλά και την τεχνολογική ανάπτυξη και καινοτομία καθώς και συνεισφέροντας στην πράσινη μετάβαση. Η Πρόταση θα πρέπει να σταθμίζει το σύγχρονο οικονομικό μοντέλο της οικονομίας και τις εξελεγκτικές προοπτικές της, να διασφαλίζει τη δημοσιονομική ασφάλεια και να είναι δημοσιονομικά ουδέτερη. Προς αυτή την κατεύθυνση το Υπουργείο Οικονομικών προβαίνει στις δέουσες ενέργειες, ώστε να ολοκληρωθεί το συντομότερο εμπεριστατωμένη ακαδημαϊκή  μελέτη από το Πανεπιστήμιο Κύπρου, σε συνεργασία με εξειδικευμένους εμπειρογνώμονες που να προσεγγίζει ολιστικά το φορολογικό πλαίσιο της Κύπρου. Στο πλαίσιο αυτό θα διεξαχθεί ευρεία ενημέρωση και εκτεταμένη δημόσια διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

Πέραν όμως από το διοικητικό κομμάτι των εργασιών, ιδιαίτερης σημασίας είναι η πρόθυμη και αγαστή συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων μερών, ώστε να διασφαλιστεί τόσο η έγκαιρη όσο και η αποτελεσματική εφαρμογή των κρίσιμων αυτών μεταρρυθμίσεων. Προς τούτο, η κυβέρνησή μου εστιάζει στη σωστή επικοινωνία και τον ειλικρινή διάλογο, με στόχο να καταστούν όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη – πολίτες, κόμματα, δήμοι, δημόσιες υπηρεσίες και άλλοι θεσμοί –  κοινωνοί μιας συλλογικής προσπάθειας εκσυγχρονισμού του κράτους.

Ποια κίνητρα θα μπορούσαν να δοθούν σε Κυπριακές Επιχειρήσεις για να επεκταθούν στην ελλαδική αγορά;

Στον τομέα της ενίσχυσης της διμερούς συνεργασίας με την Ελλάδα στον οικονομικό και εμπορικό τομέα, θα μπορούσε να διερευνηθεί το ενδεχόμενο έναρξης των διαπραγματεύσεων για συνομολόγηση νέας Συμφωνίας για την Αποφυγή της Διπλής Φορολογίας μεταξύ Κύπρου και Ελλάδας.  Σημειώνεται ότι η υφιστάμενη Συμφωνία έχει υπογραφθεί στις 30/3/1968 και τέθηκε σε ισχύ στις 6/1/1969. Γίνεται αντιληπτό ότι η υπό αναφορά σύμβαση είναι απαρχαιωμένη και δε συνάδει με τα νέα πρότυπα και κατευθυντήριες γραμμές του ΟΟΣΑ. Σημειώνεται ότι στις 5-7/7/2011 είχε πραγματοποιηθεί ο πρώτος γύρος διαπραγματεύσεων για συνομολόγηση νέας συμφωνίας για την Αποφυγή της Διπλής Φορολογίας, χωρίς κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα. Καθότι έχουν παρέλθει σχεδόν 12 χρόνια, ενδεχόμενα να προκρίνεται η ανάγκη για εκ νέου διαπραγμάτευση σε νέα βάση. Θα θέσω το θέμα στη νέα Ελληνική Κυβέρνηση.

Παρόλο που θα ήταν θετική εξέλιξη, αποτελεί γεγονός ότι δεν μπορούν να δοθούν συγκεκριμένα κίνητρα σε κυπριακές επιχειρήσεις να επεκταθούν στην ελλαδική αγορά, ούτε αντίστοιχα σε ελλαδικές επιχειρήσεις να επεκταθούν στην κυπριακή αγορά. Κάτι τέτοιο αποτελεί έμμεση κρατική ενίσχυση.  Αξίζει, ωστόσο, να αναφερθεί ότι στο φορολογικό πλαίσιο της Κύπρου υφίστανται διατάξεις με τις οποίες παρέχονται φορολογικές ελαφρύνσεις οριζόντια που μπορούν να τύχουν αξιοποίησης και από Ελληνικές εταιρείες.

 

 

 

 

 

 

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Ακυρώθηκε πτήση της TUI από Μάντσεστερ προς Πάφο – Αιτία η διακοπή ρεύματος στο αεροδρόμιο

Πτήση της εταιρείας TUI από Μάντσεστερ προς Πάφο ακυρώθηκε λόγω των προβλημάτων που προκάλεσε η διακοπή ηλεκτροδότησης στο αεροδρόμιο της βρετανικής πόλης. Σύμφωνα με ενημέρωση...

Η στροφή προς τη Δύση…

Έπρεπε να περάσουν 64 χρόνια από την ανακήρυξη της Κυπριακής Δημοκρατίας για να δώσουμε ξεκάθαρο σινιάλο στη διεθνή κοινότητα ότι ανήκουμε στη Δύση.  Ακόμα...

Οι απειλές Χεζμπολάχ και η μικρή Κύπρος

Αυτό μας έλειπε τώρα.! Να μας απειλεί η Χεζμπολάχ ότι θα μας κτυπήσει. Δεν ξέρουμε πως προέκυψε αυτή η παράξενη ιστορία, όμως οι παρεμβάσεις της...

Νέα άνοδος της θερμοκρασίας – Πάνω από 38 βαθμούς

Εποχική χαμηλή πίεση αρχίζει να επηρεάζει την περιοχή. Σήμερα ο καιρός θα είναι κυρίως αίθριος, αλλά κατά διαστήματα θα παρατηρούνται τοπικά αυξημένες νεφώσεις, οι οποίες...

Χεζμπολάχ – Νέα επίθεση με drone κατά του ισραηλινού στρατού

Η Χεζμπολάχ ανακοίνωσε σήμερα ότι εξαπέλυσε «drone με εκρηκτικά» κατά στρατιωτικής θέσης στο βόρειο Ισραήλ, σε αντίποινα για τον θάνατο ηγετικού στελέχους λιβανικού ισλαμιστικού...

Αστυνομικός παρασύρθηκε και τραυματίστηκε, καταζητείται 40χρονος

Η Αστυνομία ανακοινωσε ότι διερευνά εναντίον του καταζητούμενου υπόθεση απόπειρας φόνου και πρόκλησης κακόβουλης βλάβης. Σύμφωνα με τα υπό εξέταση στοιχεία, γύρω στις 16:30 το Σάββατο μέλος...

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!