Η εμπορική χρηματοδότηση θεωρείται ως η πιο πρακτική και οικονομικά αποδοτική λύση για να αποτραπεί η χρεοκοπία στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ). Η πανδημία έχει επηρεάσει αρνητικά τις επιχειρήσεις, τις πωλήσεις και την παραγωγή με αποτέλεσμα τις καθυστερήσεις στην είσπραξη εκκρεμών υπολοίπων από πελάτες.
Κατά την περίοδο Μαρτίου-Μαΐου 2020, οι κυβερνήσεις παρείχαν δισεκατομμύρια χρηματοδοτική στήριξη στις ΜΜΕ, ενώ επέτρεπαν στους δανειολήπτες να αναβάλουν την αποπληρωμή κεφαλαίου και τόκων για τραπεζικά δάνεια. Ωστόσο, παρά τα μέτρα στήριξης, οι ταμειακές ροές δεν βελτιώθηκαν στο επιθυμητό επίπεδο. Σύντομα, οι ταμειακές ροές των ΜΜΕ θα επηρεαστούν αρνητικά όταν οι τράπεζες αρχίσουν να κυνηγούν τους δανειολήπτες για την επανέναρξη πληρωμών του κεφαλαίου και τις πληρωμές τόκων για τα δάνεια. Οι αποπληρωμές θα αρχίσουν το αργότερο από τον Ιανουάριο του 2021.
Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα ότι πολλά από τα «παγωποιημένα» δάνεια θα καταστούν μη εξυπηρετούμενα, υποχρεώνοντας τις τράπεζες να σφίξουν τους όρους δανεισμού. Εξέλιξη η οποία πιθανότατα θα πλήξει τις ΜΜΕ, οι οποίες ιστορικά είναι οι πρώτες που απορρίπτονται από τις Τράπεζες λόγω της αδυναμίας εξασφάλισης, της αδύναμης οικονομικής ευρωστίας και της θέσης τους στην αγορά.
Υψηλότερος κίνδυνος, χαμηλότερα περιθώρια
Οι τράπεζες δικαιολογούν αυτή την πολιτική λόγω των αυστηρότερων κεφαλαιακών απαιτήσεων που επιβάλλονται από τις Κεντρικές Τράπεζες. Επιπρόσθετα, το αυξημένο κόστος εισαγωγής πελατών, τα αρνητικά επιτόκια, καθώς και το υψηλότερο κόστος παρακολούθησης συναλλαγών, κάνοντας μικρότερες συναλλαγές, οι οποίες συνήθως διεξάγονται από τις ΜΜΕ, να μην είναι επικερδείς.
Χωρίς πρόσβαση σε νέα χρηματοδότηση, η πλειονότητα των ΜΜΕ αντιμετωπίζουν πτώχευση.
Η λύση της Εμπορικής Χρηματοδότησης
Η πλέον αποτελεσματική λύση χρηματοδότησης για τις ΜΜΕ είναι η προεξόφληση τιμολογίων ή φάκτορινγκ, με τα οποία οι ΜΜΕ προσφέρουν πίστωση στους πελάτες τους, αλλά η ρευστότητά τους δεν επηρεάζεται αρνητικά, καθώς μπορούν να εκχωρήσουν τα πιστωτικά τους τιμολόγια σε εναλλακτικούς παρόχους χρηματοδότησης και να εξασφαλίσουν άμεσα μετρητά.
«Οι ΜΜΕ μπορούν να παρακάμψουν τις άκαμπτες τραπεζικές απαιτήσεις σχετικά με τη δέσμευση εξασφαλίσεων και υποθηκών περιουσιακών στοιχείων μεταβαίνοντας σε fintechs που προσφέρουν εναλλακτικές λύσεις χρηματοδότησης», δήλωσε ο Σιαβάσπ Μποχτζαλιάν, Εκτελεστικός Διευθυντής της Eurivex Trade Finance Limited (http://www.eurivexfinance.com/el/ ) που προσφέρει χρηματοδότηση μέσω προεξόφλησης τιμολογίων τόσο για το εσωτερικό όσο και για το διεθνές εμπόριο, χωρίς να απαιτείται οποιαδήποτε εξασφάλιση.
«Όταν μια ΜΜΕ εκχωρεί τα πιστωτικά της τιμολόγια – δηλαδή πωλάει τα τιμολόγιά της για άμεσα μετρητά, δεν χρειάζεται να δεσμεύσει προσωπικές εγγυήσεις ή ενυπόθηκα περιουσιακά στοιχεία. Το εκδοθέν τιμολόγιο είναι η μόνη απαιτούμενη εγγύηση», δήλωσε ο Άθως Κοιρανίδης, Σύμβουλος της Eurivex Trade Finance Limited, υπεύθυνος για την οργάνωση και διαχείριση των εμπορικών χρηματοδοτήσεων.
Ένα άλλο βασικό πλεονέκτημα της προεξόφλησης τιμολογίων είναι ότι οι νεοσύστατες εταιρείες μπορούν επίσης να υποβάλουν αίτηση, νοουμένου ότι η ποιότητα των χρεωστών τους ή των εμπορικών εισπρακτέων είναι καλή και μπορούν να εξασφαλίσουν άμεση χρηματοδότηση χωρίς να προσφέρουν προσωπικές εγγυήσεις.
Τέτοιο είδος χρηματοδότησης είναι επίσης χρήσιμο για επιχειρήσεις που θέλουν να μειώσουν τον κίνδυνο καθώς η Eurivex Trade Finance συνδυάζει χρηματοδότηση με ασφάλιση πιστώσεων μέσω της συμφωνίας της με την Euler Hermes σύμφωνα με την οποία τα τιμολόγια πίστωσης που εκδίδονται σε αγοραστές είναι ασφαλισμένα έναντι επισφάλειας.
Ένας ιδιοκτήτης επιχείρησης έχει έτσι πολλές ευκαιρίες να απομακρυνθεί από τις τράπεζες και να αρχίσει να χρησιμοποιεί νέες καινοτόμες υπηρεσίες που προσφέρουν οι fintechs. Ήρθε η ώρα να σταματήσετε να παραπονιέστε και να δράσετε άμεσα!