18χρόνια από τον θάνατο του Ευάγγελου Φλωράκη και τη μοιραία πρώτη του ελικοπτέρου [ΦΩΤΟΣ]

Ώρα 4 τα ξημερώματα Τετάρτης. Ο αρχηγός της Εθνικής Φρουράς, αντιστράτηγος Ευάγγελος Φλωράκης μαζί με τον υπασπιστή του , υποπλοίαρχο Νικόλας Γεωργίου, τον ταξίαρχο Στέλιο Δεμέναγα επιβιβάζονται στο ελικόπτερο Bell-206. Χειριστές του ελικοπτέρου ο σμηναγός Πάρης Αθανασιάδης και ο υποσμηναγός Μιχάλης Σιακαλλής.

Το ελικόπτερο θα πραγματοποιούσε πτήση από το αεροδρόμιο Λακατάμιας στη Λευκωσία στην αεροπορική βάση Ανδρέα Παπανδρέου στην Πάφο, για τη παρακολούθηση νυκτερινής εκπαιδευτικής δραστηριότητας των επιθετικών ελικοπτέρων Mi-35 τα οποία είχαν παραληφθεί με άκρα μυστικότητα το 2001 και 4:20 τα ξημερώματα.

Εκκωφαντική έκρηξη σηκώνει στο πόδι τα χωριό Κούκλια της Πάφου, ο χρόνος παγώνει. Το ελικόπτερο εκρήγνυται, τυλίγεται στις φλόγες και συντρίβεται. Όπως ανέφερε αυτόπτης μάρτυρας, μερικά δευτερόλεπτα πριν από τη συντριβή είδε φλόγες να βγαίνουν από το ελικόπτερο που κατέβαινε προς το έδαφος. Λίγα λεπτά προηγουμένως οι χειριστές επικοινώνησαν για τελευταία φορά με τον πύργο ελέγχου, δεν ανέφεραν κανένα πρόβλημα.

Το ελικόπτερο απογειώθηκε από το αεροδρόμιο Λακατάμιας στη Λευκωσία με κατεύθυνση την αεροπορική βάση Πάφου για τη παρακολούθηση νυκτερινής εκπαιδευτικής δραστηριότητας.

Το ελικόπτερο, υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες, κατέπεσε γύρω στις 04:20 τα ξημερώματα της 10ης Ιουλίου 2002, περίπου δύο χιλιόμετρα από την αεροπορική βάση Πάφου, κοντά στο χωριό Κούκλια.

Αποτέλεσμα της πτώσης του ελικοπτέρου ήταν ο τραγικός θάνατος του Αντιστράτηγου Ευάγγελου Φλωράκη, του Ταξιάρχου Στυλιανού Δεμέναγα, του Υποπλοιάρχου Νικόλαου Σεργίου, και των μελών του πληρώματος, Σμηναγού Πάρη Αθανασιάδη και Υποσμηναγού Μιχάλη Σιακαλλή.

Η πτώση του ελικοπτέρου συγκλόνισε το Παγκύπριο αλλά και την Ελλάδα.

Το πόρισμα

Σύμφωνα με το πόρισμα των ερευνών πυρκαγιά, η οποία εκδηλώθηκε στην περιοχή της ατράκτου, φαίνεται να είναι η αιτία για την πτώση του μοιραίου ελικοπτέρου της Εθνικής Φρουράς ωστόσο δεν έχει εξακριβωθεί η αιτία που προκάλεσε την πυρκαγιά.

Το πόρισμα, το οποίο αποτελείται από 33 σελίδες, αναφέρει ως πλέον πιθανές αιτίες πρόκλησης της πυρκαγιάς:

– τη διαρροή καυσίμου στο ελικόπτερο, λόγω θραύσης ή αστοχίας υλικού του συστήματος καυσίμου του σκάφους με ταυτόχρονη ύπαρξη πηγής θερμότητας.

– Βραχυκύκλωμα στο ηλεκτρικό σύστημα του καυσίμου, που βρίσκεται εντός των δεξαμενών και η υπερθέρμανση των τριβαίων του συγκροτήματος των ενισχυτικών αντλιών καυσίμου.

Σύμφωνα με το πόρισμα, δεν προέκυψαν στοιχεία ανθρωπίνου σφάλματος ή εξωγενών παραγόντων, όπως δολιοφθορά.

TAGS:
Print Friendly and PDF

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ