Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

15.8 C
Nicosia
Σάββατο 3 Μαΐου 2025 | 21:50

O «Έλληνας θεός» της αυτοκινητοβιομηχανίας

«Η καμήλα δεν είναι παρά ένα άλογο, που “εφηύρε” μία επιτροπή». Είναι μία από τις φράσεις που αποδίδονται στον Αλέξανδρο Ισηγόνη, ο οποίος γεννήθηκε σαν σήμερα, πριν από 115 χρόνια στη Σμύρνη.

Ο Άλεκ Ισιγκόνις ή ο «Έλληνας Θεός» της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως ήταν γνωστός στην Αγγλία, όπου πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του, είναι ο άνθρωπος που σχεδίασε ένα από τα πιο εμβληματικά αυτοκίνητα όλων των εποχών: το Mini.

Αγάπησε από μικρός τον κόσμο της μηχανικής αφού ήταν το επάγγελμα τόσο του πατέρα του, Κωνσταντίνου  όσο και του παππού του. Η οικογένεια του είχε ένα εργοστάσιο παραγωγής λεβητών, αλλά ο μικρός Αλέξανδρος δεν είχε δει αυτοκίνητο μέχρι την ηλικία των 12 ετών.

Το είδε στη Μάλτα, όπου κατέφυγε η οικογένειά του μετά τη μικρασιατική καταστροφή. Όταν ο πατέρας του πέθανε, πήγαν με τη μητέρα του στην Αγγλία. Εκεί κατάφεραν να αγοράσουν και το πρώτο τους αυτοκίνητο, ένα “Singer” με αμάξωμα Weymann.

Ο Άλεκ ακολούθησε τα βήματα του πατέρα του και σπούδασε μηχανολόγος μηχανικός στην Πολυτεχνική σχολή του Μπάτερσι στο Λονδίνο. Ήταν εξαιρετικός στο σχέδιο, όχι όμως και στα Μαθηματικά τα οποία φέρεται να είχε χαρακτηρίσει κάποτε «εχθρό κάθε πραγματικά δημιουργικού ανθρώπου».

Τα πρώτα επαγγελματικά βήματά του έγιναν στην Humber, αλλά πολύ γρήγορα πήρε «μεταγραφή» Morris Motors. Εκεί δημιούργησε ένα ανεξάρτητο εμπρόσθιο σύστημα ανάρτησης για το Morris 10. Ωστόσο ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος δεν επέτρεψε την παραγωγή αυτού του τύπου.

Μετά τον πόλεμο ο Ισιγόνης εντάχθηκε στο δυναμικό της Alvis, όπου ανέλαβε την ανάπτυξη ενός πολυτελούς αυτοκινήτου υψηλών επιδόσεων. Αλλά επειδή αυτό το πρόγραμμα κατασκευής δεν ολοκληρώθηκε για οικονομικούς λόγους, η BMC προσέλαβε εκ νέου τον Ισηγόνη το 1955 ως Αναπληρωτή Τεχνικό Διευθυντή στο Εργοστάσιο της Austin στο Λονγκπριτζ.

Το νέο του project ήταν η δημιουργία τριών νέων μοντέλων, για τη μικρή, μεσαία και πολυτελή/υψηλών επιδόσεων κατηγορία αντίστοιχα, προκειμένου να διασφαλιστεί το μέλλον της μεγαλύτερης, εκείνη την εποχή, ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Για το νέο μικρό αυτοκίνητο, ο βασικός στόχος ήταν να είναι ευρύχωρο, για 4 άτομα και παράλληλα να χρησιμοποιεί έναν από τους ήδη υπάρχοντες κινητήρες. Έτσι γεννήθηκε το Mini Classic που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Αύγουστο του 1959. Το Mini  έγινε το βρετανικό αυτοκίνητο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην ιστορία.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!