Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

21.8 C
Nicosia
Παρασκευή 9 Μαΐου 2025 | 10:55

ΟΛΜΕ: Καταγγελίες για πιέσεις κατάθεσης βαθμολογίας από διευθυντές σχολείων- Εφιστούμε την προσοχή

Στο ζήτημα της αξιολόγησης των μαθητων/τριων, μετά από καταγγελίες συναδέλφων της, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι τους ασκούνται πιέσεις να καταθέσουν βαθμολογία για το Α τετράμηνο από Διευθυντές σχολείων, οι οποίοι ισχυρίζονται ότι κάτι τέτοιο είναι υποχρεωτικό, επανέρχεται το ΔΣ της ΟΛΜΕ και απαιτεί εκτός άλλων να αμβλυνθεί όσο είναι δυνατόν το μορφωτικό κόστος της πανδημίας και να μη οξύνει ακόμα περισσότερο της ήδη υπάρχουσες μορφωτικές/εκπαιδευτικές ανισότητες.

«Τους εφιστούμε την προσοχή», τονίζει η ΟΛΜΕ, καθώς η κείμενη νομοθεσία προβλέπει ξεκάθαρα τη δυνατότητα μη κατάθεσης βαθμολογίας. Συγκεκριμένα:

Για τα ΕΠΑΛ: « Σε περίπτωση που για οποιονδήποτε λόγο δεν κατατεθεί βαθμός ενός μαθήματος σε ένα τετράμηνο, τότε ο βαθμός που λείπει, αναπληρώνεται από τον βαθμό του μαθήματος του άλλου τετραμήνου». (αρθ. 133, παρ.2 4610/19)

Για τα Γυμνάσια: «Αν σε ένα μάθημα για κάποιο λόγο λείπει ο βαθμός του ενός από τα δύο τετράμηνα, ως βαθμός επίδοσης για αυτό το τετράμηνο θεωρείται ο βαθμός του άλλου τετραμήνου». (άρθρο 12 του Π.δ 126).

Για τα ΓΕΛ: “7. Αν από την ονομαστική κατάσταση της προφορικής βαθμολογίας λείπει βαθμός μαθητή, η έλλειψη αυτή πρέπει να αιτιολογείται από τον διδάσκοντα με ενυπόγραφη σημείωσή του πάνω στην κατάσταση βαθμολογίας.” (παρ.7 του αρθ. 103, ν.4610/2019).

«Τονίζουμε δε ότι είναι αδιανόητο να «ακυρώνεται» όλη η παραπάνω νομοθεσία για τη δυνατότητα μη κατάθεσης βαθμολογίας με εγκυκλίους (ως γνωστόν οι εγκύκλιοι δεν κατισχύουν των νόμων και των προεδρικών διαταγμάτων), και δημιουργούν παραπάνω σύγχυση στους συναδέλφους», υπογραμμίζει η ΟΛΜΕ.

«Επιπλέον, υπενθυμίζουμε ότι οι συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία πραγματοποιούνται εντός ωραρίου. Είναι αδιανόητο σε μια περίοδο που οι εκπαιδευτικοί επιβαρύνονται με επιπλέον φόρτο εργασίας και σηκώνουν όλο το βάρος της τηλεκπαίδευσης να υποχρεώνονται σε συνεδριάσεις εκτός ωραρίου», συμπληρώνει.

Η ΟΛΜΕ επισημαίνει ότι το ΥΠΑΙΘ, «συνεχίζοντας το αφήγημα της κανονικότητας, με τις παλινωδίες και την ανεπάρκειά του έχει προκαλέσει μία πρωτοφανή κατάσταση στα σχολεία, με τεράστιες ψυχοπαιδαγωγικές και μορφωτικές συνέπειες στους μαθητές και απαράδεκτες παραβιάσεις των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.

Εμμένει ακόμα και στην καταχώριση των απουσιών όσων μαθητών αδυνατούσαν να συμμετάσχουν στην τηλεκπαίδευση. Καλούμε την πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας να κρατήσει μια υπεύθυνη στάση και να λάβει υπόψη τις δυσχέρειες της λειτουργίας της τηλεκπαίδευσης και την αδυναμία των μαθητών μας να λάβουν μέρος στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση λόγω τεχνικών αλλά και ουσιαστικών προβλημάτων για τα οποία φέρει το ίδιο ευθύνη».

Η ΟΛΜΕ απαιτεί από το ΥΠΑΙΘ

• Μείωση της ύλης για όλες τις τάξεις και επανάληψη της εξ αποστάσεως διδαχθείσας ύλης, με δια ζώσης διδασκαλία μόλις ανοίξουν τα σχολεία

• Απόσυρση των αιφνιδιαστικών αλλαγών στο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ

• Μη προσμέτρηση των απουσιών των μαθητών που αδυνατούσαν να συμμετάσχουν στην τηλεκπαίδευση λόγω έλλειψης υπολογιστή, αδυναμίας σύνδεσης ή άλλων τεχνικών προβλημάτων

• Ιεράρχηση των σκοπών και των στόχων της εκπαιδευτικής διαδικασίας για τη φετινή σχολική χρονιά προκειμένου να αμβλυνθεί όσο είναι δυνατόν το μορφωτικό κόστος της πανδημίας και να μη οξύνει ακόμα περισσότερο της ήδη υπάρχουσες μορφωτικές/εκπαιδευτικές ανισότητες.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!