Η περιφέρεια του Νοτίου Αιγίου στην Ελλάδα ήταν η πρώτη περιφέρεια της ΕΕ σε θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο πληθυσμού το 2018, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Eurostat, η στατιστική υπηρεσία της ΕΕ. Αντίθετα η περιφέρεια Θεσσαλίας κατέγραψε τη γρηγορότερη μείωση θανάτων ανά εκατομμύριο από τροχαία την τελευταία δεκαετία.
Συγκεκριμένα, η Eurostat αναφέρει ότι “οι δρόμοι της ΕΕ είναι από τους ασφαλέστερους στον κόσμο και γενικά έχουν γίνει ασφαλέστεροι με την πάροδο του χρόνου”, όμως, “τούτου λεχθέντος, η οδική ασφάλεια παραμένει ένα σημαντικό κοινωνικό ζήτημα: το 2018, σημειώθηκαν 23 418 θάνατοι στην ΕΕ και 1,23 εκατομμύρια τραυματισμοί”.
Σύμφωνα με τη Eurostat, το 2018, κατεγράφησαν κατά μέσο όρο, 52 θάνατοι κατά εκατομμύριο κατοίκους σε ολόκληρη την ΕΕ. Στην Κύπρο (αποτελεί μια περιφέρεια), το ποσοστό αυτό είναι 57 θάνατοι κατά εκατομμύριο κατοίκους.
Τα υψηλότερα ποσοστά σημειώθηκαν στη περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου στην Ελλάδα (161 θάνατοι κατά εκατομμύριο κατοίκους), το Αλεντέζο στην Πορτογαλία (142), την περιφέρεια Μαζοβιέσκι στην Πολωνία (127) και την περιφέρεια του Λουξεμβούργου στο Βέλγιο (123).
Μεταξύ 2008 και 2018, το ποσοστό των θανάτων από τροχαία ατυχήματα μειώθηκε σε πάνω από το 90% των περιοχών για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα δεδομένα. Οι πιο γρήγορες μειώσεις σημειώθηκαν στη Θεσσαλία στην Ελλάδα (-74%), στην Οβέρνη στη Γαλλία (-68%) και στη Λα Ριόχα στην Ισπανία (-66%).
Αντίθετα, υπήρχαν 12 περιφέρειες της ΕΕ όπου το ποσοστό θανάτων από τροχαία ατυχήματα αυξήθηκε μεταξύ 2008 και 2018. Η αύξηση ήταν ιδιαίτερα έντονη σε περιοχές και στα δύο άκρα της Ιταλίας: στη Λιγουρία στα βόρεια (+ 45%) και στη Βασιλικάτα στο νότο (+ 32%) .