Δραματικές είναι οι εξελίξεις στην Ελλάδα εξαιτίας της πορείας της πανδημίας του κορωνοϊού, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες η τεράστια διασπορά των κρουσμάτων και τα αρνητικά ρεκόρ σε θανάτους και διασωληνωμένους, οδηγούν την κυβέρνηση και τους λοιμωξιολόγους σε αναθεώρησή της αρχικής τους απόφασης για τα δημοτικά σχολεία.
Σύμφωνα με πληροφορίες, μετά τα γυμνάσια και τα λύκεια τα οποία λειτουργούν υπό το καθεστώς της τηλεκπαίδευσης, «λουκέτο» αναμένεται να μπει τις επόμενες ημέρες και στα δημοτικά σχολεία.
Σύμφωνα με πληροφορίες πιθανότατα να υπάρξουν σχετικές ανακοινώσεις ακόμη και εντός της ημέρας καθώς ο ιός φαίνεται πως είναι πλέον ανεξέλεγκτος σε αρκετές περιοχές της χώρας.
Στο πλαίσιο αυτό, οι λοιμωξιολόγοι έχουν προχωρήσει σε εισηγήσεις προς την κυβέρνηση για να μπει «λουκέτο» και στα δημοτικά σχολεία, προκειμένου να περιοριστεί η κινητικότητα του κόσμου. Οι αρχικές εισηγήσεις αφορούσα τη Βόρεια Ελλάδα, αλλά είναι πολύ πιθανό η απόφαση να αφορά τα δημοτικά σχολεία ολόκληρης της χώρας.
Το είχε προαναγγείλει ο Πέτσας
Νωρίτερα, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας μιλώντας στα Παραπολιτικά Fm, είχε αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο να κλείσουν και τα δημοτικά σχολεία προκειμένου να περιοριστεί ακόμα περισσότερο η κινητικότητα και να ανασχεθεί το δεύτερο κύμα της πανδημίας, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας.
Ο κ. Πέτσας ρωτήθηκε για το τι θα γίνει με τα δημοτικά και αν θα κλείσουν απάντησε πως αν χρειαστεί η κυβέρνηση θα το κάνει.
Υπενθυμίζεται ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης χτες ξεκαθάρισε ότι ακόμα και για το άνοιγμα γυμνασίων και λυκείων θα γίνουν στοχευμένα έξυπνα τεστ από τα αποτελέσματα των οποίων θα κριθεί αν τελικά θα ανοίξουν και τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στις 30 Νοεμβρίου.
Τι λέει το υπ. Παιδείας
Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας τις τελευταίες ημέρες έλεγε σε όλους τους τόνους πως είναι πανέτοιμη σε περίπτωση που ζητηθεί από τους ειδικούς και αποφασιστεί από την κυβέρνηση να ενταχθούν και τα δημοτικά σχολεία της χώρας σε καθεστώς τηλεκπαίδευσης.
Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως τόνιζε πως μέχρι χθες, δεν υπήρχε εισήγηση για κλείσιμο δημοτικών σχολείων , τονίζοντας όμως με νόημα ότι επειδή υπάρχει έξαρση της πανδημίας αναμένονται οι εισηγήσεις των ειδικών.
Όπως ανέφερε, μιλώντας στον ΣΚΑΙ, από την αρχή της κρίσης ακούνε τους ειδικούς και οι ειδικοί δεν το έχουν συστήσει αυτό ακόμα ενώ τα στοιχεία δείχνουν ότι δεν υπάρχει τάση διασποράς εντός των σχολείων.
Την ίδια ώρα ανοιχτό είχε αφήσει το ενδεχόμενο ο υπουργός Υγείας Βασίλης Κικίλιας να κλείσουν τα Δημοτικά σχολεία αν τις επόμενες μέρες αν δεν μειωθούν τα κρούσματα .
Πώς θα γίνουν τα μαθήματα
Στην περίπτωση που προχωρήσει η αναστολή λειτουργίας των δημοτικών σχολείων η υπουργός Παιδείας δήλωσε πως θα κινηθούν σε δύο επίπεδα που είναι έτοιμα:
Εκπαιδευτική τηλεόραση: Έχουν βιντεοσκοπηθεί πάνω από 220 μαθήματα που γίνανε εκ του μηδενός, χτίστηκε μια βιβλιοθήκη πάνω στην εθελοντική προσφορά καθηγητών η οποία θα γίνει σε συνεργασία με την ΕΡΤ για την προβολή εκπαιδευτικών επεισοδίων
Τηλεκπαίδευση: Παράλληλα η υπουργός επεσήμανε ότι όλα τα γυμνάσια και τα λύκεια σήμερα είναι στην τηλεκπαίδευση χωρίς προβλήματα ενώ σημείωσε πως «αρρυθμίες θα υπάρχουν και είμαστε εδώ για να τις επιλύουμε, μιλάμε για ένα τεράστιο εγχείρημα με την 2η μέρα τηλεκπαίδευσης να έχουμε συμμετοχή πάνω από 3,2 εκατ. μαθητές συνδεδεμένους και πάνω από 9 εκατ. λεπτά μαθημάτων».
91.613 tablet και laptop στα σχολεία
Εν τω μεταξύ, συνολικά 91.613 tablet και laptop διατίθενται από το υπουργείο Παιδείας για τις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης των μαθητών, προϋπολογισμού άνω των 24 εκατ. ευρώ.
Ειδικότερα, όπως 65.965 φορητές συσκευές αξίας άνω των 20 εκατ. ευρώ μέσω ΕΣΠΑ και 25.648 φορητές συσκευές αξίας άνω των 4 εκατομμυρίων ευρώ μέσω δωρεών έχει εξασφαλίσει το υπουργείο Παιδείας για τις σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όλης της χώρας, ανταποκρινόμενο στις πρωτόγνωρες συνθήκες που προκάλεσε η πανδημία του κοροναϊού, δρομολογώντας τον επιπλέον εξοπλισμό ήδη από την άνοιξη.
Ο εν λόγω εξοπλισμός, που έχει ήδη παραδοθεί ή πρόκειται να παραδοθεί σε σχολικές μονάδες, αποτελεί περιουσία των σχολείων και διατίθεται σε μαθητές ή/και εκπαιδευτικούς για προσωρινή χρήση, προκειμένου να διευκολυνθεί η υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, αλλά και για να συμβάλλει μακροπρόθεσμα στην εμβάθυνση των ψηφιακών δεξιοτήτων. Προτεραιότητα δίνεται στη στήριξη οικογενειών βάσει κοινωνικών και άλλων κριτηρίων, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται ιδίως το χαμηλό εισόδημα, η ανεργία γονέων/κηδεμόνων, η ιδιότητα μέλους μονογονεïκής, πολύτεκνης, τρίτεκνης ή ορφανικής οικογένειας, ή ύπαρξη ειδικών δυσκολιών μάθησης.
Για την κατανομή των συσκευών στις σχολικές μονάδες λαμβάνονται υπόψη κοινωνικά κριτήρια, ξεκινώντας από περιοχές με χαμηλό κατά κεφαλήν ΑΕΠ, δυσπρόσιτες, σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, επαγγελματικής εκπαίδευσης κ.ά., καθώς και η βαθμίδα εκπαίδευσης. Ο ακριβής αριθμός των συσκευών ανά σχολείο καθορίζεται με βάση το μαθητικό δυναμικό και τον υφιστάμενο εξοπλισμό των σχολικών μονάδων.
Το Υπουργείο έχει μεριμνήσει ώστε όλα τα σχολεία της χώρας να λάβουν φορητές συσκευές.
Πηγή: in.gr