Στο φως της δημοσιότητας έχουν έρθει οι διάλογοι πριν από την τραγωδία με τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη. Το MEGA μετέδωσε ηχητικό ντοκουμέντο με τη συνομιλία του σταθμάρχη Λάρισας και του μηχανοδηγού, λίγα λεπτά πριν την φονική σύγκρουση.
Ο σταθμάρχης ακούγεται να δίνει έγκριση στην επιβατική αμαξοστοιχία να μπει στην παρακαμπτήριο και να συνεχίσει το ταξίδι του από τη γραμμή Θεσσαλονίκη – Αθήνα, στην οποία όμως ήδη κινούνταν η εμπορική αμαξοστοιχία.
Μάλιστα, το κόκκινο φωτόσημο που αναφέρεται στη συνομιλία, δεν φαίνεται να ανησυχεί τους συνομιλούντες καθώς το σύστημα φωτοσήμανσης δεν λειτουργούσε.
Ακούστε το ηχητικό ντοκουμέντο
Η συνομιλία μηχανοδηγού – σταθμάρχη
Μηχανοδηγός: Η Λάρισα ακούει;
Σταθμάρχης: Ακούει. Με 47 νούμερο περνάτε κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως φωτόσημο εισόδου νέων Πόρων.
Μηχανοδηγός: Βασίλη φεύγω;
Σταθμάρχης: Φεύγεις, φεύγεις.
Μηχανοδηγός: Έγινε, καλό βράδυ.
Σταθμάρχης: Καλή συνέχεια.
Η δεύτερη συνομιλία
Η δεύτερη συνομιλία που είχε προηγηθεί της πρώτης έγινε μεταξύ σταθμάρχη – κλειδούχου. Σε αυτή ακούγεται ο τελευταίος να ρωτά εάν πρέπει να γυρίσει το κλειδί στην ευθεία, με αποτέλεσμα το επιβατικό τρένο να συνεχίσει στην κανονική γραμμή. Ωστόσο, ο σταθμάρχης ανέφερε πως επρόκειτο να χρησιμοποιήσει τη διαγώνιο ένα τοπικό τρένο όπως και έγινε.
Ωστόσο, ο ίδιος μετά ξέχασε να επαναφέρει το κλειδί με αποτέλεσμα η επιβατική αμαξοστοιχία να συνεχίσει στη λάθος διαδρομή που κατέληξε στη φονική σύγκρουση με το εμπορικό τρένο. Η συνομιλία σταθμάρχη – κλειδούχου:
Υπάλληλος σιδηροδρομικού σταθμού: Βασίλη, να γυρίσω;
Σταθμάρχης: Όχι, όχι άστο όπως είναι γιατί ακολουθεί το 1564.
Υπάλληλος σιδηροδρομικού σταθμού: Έγινε, καλώς, το αφήνω όπως είναι η διαγώνιος.
Στον εισαγγελέα σήμερα ο σταθμάρχης
Στον εισαγγελέα αναμένεται να προσαχθεί σήμερα ο σταθμάρχης της Λάρισας, ο οποίος είναι αντιμέτωπος με βαριές κατηγορίες, για το σιδηροδρομικό δυστύχημα με τους 42 επιβεβαιωμένους νεκρούς μέχρι στιγμής.
Ο σταθμάρχης, που έχει συλληφθεί, φέρεται ότι παραδέχθηκε το μοιραίο λάθος του. Ο ίδιος κατέθετε την Τετάρτη πάνω από τέσσερις ώρες στις αρμόδιες Αρχές, ισχυριζόμενος αρχικώς πως είχε ακολουθήσει όλες τις διαδικασίες (όπως να γυρίσει το κλειδί για αλλαγή της ράγας που κινούνταν τα τρένα), αλλά δεν λειτούργησε το σύστημα.
Στη συνέχεια, όμως, παραδέχθηκε πως είχε κάνει λάθος και έτσι τα τρένα κινούνταν στην ίδια διαδρομή με αποτέλεσμα τη σφοδρή σύγκρουση, η οποία ωστόσο θα μπορούσε να αποφευχθεί αν λειτουργούσαν οι δικλείδες ασφαλείας, όπως καταγγέλλουν οι μηχανοδηγοί:
«Δεν λειτουργεί τίποτα,γίνονται όλα με ανθρώπινο παράγοντα, manual, στο σημείο αυτό, σε όλο το Αθήνα – Θεσσαλονίκη, ούτε οι ενδείξεις λειτουργούν, ούτε ο έλεγχος της κυκλοφορίας λειτουργεί, αν αυτά λειτουργούσαν οι μηχανουργοί θα έβλεπαν την κόκκινη ένδειξη και τα τρένα θα σταμάταγαν σε απόσταση 500 μέτρων», δήλωσε ο Κώστας Γενιδούνιας, πρόεδρος των μηχανοδηγών ΟΣΕ.
Πηγή: In.gr