9.7 C
Nicosia
Τρίτη 26 Νοέμβριος 2024 | 21:22

Το χρονικό της τραγωδίας στην Πύλο

Λεπτομέρειες για την πορεία του μοιραίου αλιευτικού σκάφους που βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή 47 ν.μ. νοτιοδυτικά της Πύλου, σε διεθνή ύδατα, ενώ μετέφερε εκατοντάδες πρόσφυγες και μετανάστες με κατεύθυνση την Ιταλία, έδωσε το βράδυ της Τετάρτης το Λιμενικό.

Συγκεκριμένα, ενημέρωσε ότι τα γεγονότα που επέφεραν το ναυάγιο με 79 νεκρούς και 104 διασωθέντες ως το βράδυ της Τετάρτης, καταγράφηκαν στο Κέντρο Επιχειρήσεων του υπουργείου Ναυτιλίας ως εξής:

Χθες το πρωί 13/6 γύρω στις 11:00 από το Κέντρο Επιχειρήσεων Ρώμης ενημερώθηκε το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ. ότι υπάρχει ένα αλιευτικό σκάφος με μεγάλο αριθμό μεταναστών (στα διεθνή ύδατα νοτιοδυτικά της Πελοποννήσου) σύμφωνα με πληροφορία που ελήφθη από τις ιταλικές αρχές έπειτα από κλήση ακτιβίστριας ΜΚΟ.

Το Λιμενικό Σώμα προέβη στη διαδικασία επαλήθευσης. Ελικόπτερο του Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ. απογειώθηκε περί τις 13:50 από Μυτιλήνη με προορισμό το αλιευτικό σκάφος.

Στις 15:35 εντοπίστηκε το αλιευτικό σκάφος από το ελικόπτερο του Λιμενικού να πλέει με σταθερή πορεία και ταχύτητα, έχοντας ικανό αριθμό ατόμων στα εξωτερικά καταστρώματα αυτού.

Αμέσως μετά τον εντοπισμό από το ελικόπτερο, ενημερώθηκαν τα παραπλέοντα στην περιοχή πλοία και τους ζητήθηκε να αλλάξουν πορεία και να ενημερώνουν το ΕΚΣΕΔ για τις κινήσεις και την εν γένει κατάσταση του αλιευτικού σκάφους.

Ταυτόχρονα, δόθηκε εντολή σε πλοίο 40 μέτρων του Λιμενικού Σώματος να αποπλεύσει από τα Χανιά Κρήτης προς το Ιόνιο και την περιοχή του αλιευτικού.

Η πρώτη επικοινωνία με το αλιευτικό σκάφος μετά από δυσκολία επετεύχθη περί τις 14:00.

Το αλιευτικό σκάφος δεν ζήτησε καμία συνδρομή από το Λιμενικό Σώμα και την Ελλάδα.

Δεύτερη απογείωση του ελικοπτέρου έγινε περί τις 18:00, όπου πάλι διαπιστώθηκε ότι το σκάφος πλέει με σταθερή πορεία και ταχύτητα.

Επετεύχθη επικοινωνία του ΕΚΣΕΔ με το σκάφος μέσω δορυφορικού τηλεφώνου περί ώρα 18:30. Ο χρήστης του δορυφορικού τηλεφώνου που επέβαινε στο σκάφος, ο οποίος μιλούσε αγγλικά, απάντησε ότι το σκάφος δεν κινδυνεύει, δεν επιθυμούν βοήθεια πλην τροφίμων και νερού και ότι επιθυμούν να συνεχίσουν με προορισμό την Ιταλία.

Το ΕΚΣΕΔ απέστειλε ένα παραπλέον πλοίο, με σημαία Μάλτας, το οποίο προσέγγισε περί τις 18:00 το αλιευτικό, και αφού το αλιευτικό σταμάτησε – όπως του ζητήθηκε από το εμπορικό πλοίο – του προμήθευσε τρόφιμα και νερό.

Επανειλημμένως ρωτήθηκε το αλιευτικό από το εμπορικό πλοίο αν επιθυμεί επιπλέον συνδρομή ή αν κινδυνεύει ή αν θέλει κάτι άλλο από την Ελλάδα. Απάντησαν «δεν θέλουμε τίποτα άλλο από το να συνεχίσουμε για Ιταλία».

Στη συνέχεια βρέθηκε και δεύτερο παραπλέον, ελληνικό αυτή τη φορά πλοίο, που απεστάλη στο αλιευτικό γύρω στις 21:00 προκειμένου να δοθούν επιπλέον τροφοεφόδια και οποιαδήποτε άλλη συνδρομή. Έλαβαν μόνον το νερό, ενώ τα λοιπά εφόδια τα πέταξαν στη θάλασσα.

Από τις 15:30 μέχρι τις 21:00 ο θάλαμος επιχειρήσεων του υπουργείου Ναυτιλίας είχε επανειλημμένως επικοινωνία με το αλιευτικό μέσω δορυφορικού τηλεφώνου. Σε όλες επαναλάμβαναν σταθερά ότι επιθυμούν να πλεύσουν προς Ιταλία και δεν ήθελαν καμία συνδρομή από την Ελλάδα.

Στις 22:40 κατέπλευσε πλησίον του αλιευτικού το σκάφος του Λιμενικού Σώματος από την Κρήτη. Παρέμεινε σε απόσταση και το παρατηρούσε διακριτικά, χωρίς να διαπιστώνει πρόβλημα στην πλεύση του, καθώς είχε σταθερή πορεία και ταχύτητα.

Αυτό συνεχίστηκε μέχρι τη 01:40 πμ της 14ης Ιουνίου. Την ώρα αυτή ο επιβαίνων στο αλιευτικό ενημέρωσε το Κέντρο Επιχειρήσεων του Αρχηγείου ότι παρουσιάστηκε βλάβη στη μηχανή του σκάφους και έπαψε να κινείται.

Το συγκεκριμένο γεγονός επιβεβαιώθηκε και από το παραπλέον πλωτό του Λιμενικού.

Άμεσα το πλωτό του Λ.Σ. προσπάθησε να προσεγγίσει το αλιευτικό για να διαπιστώσει το πρόβλημα.

Στις 02:04 πμ ο κυβερνήτης του παραπλέοντος σκάφους του Λ.Σ. ενημέρωσε το Κέντρο Επιχειρήσεων ότι είδε το αλιευτικό να παίρνει μια δεξιά στη συνέχεια μια απότομη αριστερά κλίση και μετά άλλη μια δεξιά κλίση τόσο μεγάλη, που είχε ως αποτέλεσμα την ανατροπή του αλιευτικού (ναυτική ορολογία «παλάντζο»).

Σε δέκα με δεκαπέντε λεπτά αργότερα το σκάφος βυθίστηκε ολοσχερώς. Πλήθος επιβαινόντων που βρίσκονταν στα εξωτερικά καταστρώματα έπεσαν στη θάλασσα.

Άρχισε τότε η ευρεία επιχείρηση έρευνας – διάσωσης, που συνεχίζεται.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Fitch: Θετικές οι προοπτικές για Κύπρο – Βλέπει προκλήσεις για χώρες Δ. Ευρώπης

Η Κύπρος διατηρεί τη θέση της μεταξύ των χωρών που αξιολογούνται με θετικές προοπτικές από τον οίκο Fitch στο τελευταίο σχόλιο που εξέδωσε τη Δευτέρα 25...

Η Κύπρος δεν μπορεί να γίνει μέλος του ΝΑΤΟ, λέει Τούρκος πρέσβης

Η Κύπρος είναι αδύνατο να γίνει μέλος του ΝΑΤΟ, υποστηρίζει ο Τούρκος πρέσβης επί τιμή Ουλούτς Οζουλκέρ, σχολιάζοντας πληροφορίες της Καθημερινής ότι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Νίκος...

Δήμητρα και Logicom ώθησαν το ΧΑΚ σε πάνω από 210 μονάδες

Νέα σημαντικά κέρδη κατέγραψε κατά την  χρηματιστηριακή συνάντηση της Τετάρτης το ΧΑΚ, με τη θετική ώθηση να δίνουν οι μετοχές της Demetra Holdings και...

“Ναι” ΣΤΕΚ στην ανανέωση της σύμβασης για τα ξενοδοχεία

Τα μέλη του ΣΤΕΚ/ΕΞΕΚ ενέκριναν την ανανέωση της συλλογικής σύμβασης για την Ξενοδοχειακή Βιομηχανία, για την περίοδο 2024-2027, σε Έκτακτη Γενική Συνέλευση. Σε ανακοίνωσή του,...

Για «εξαναγκασμό» τους σε απεργιακά μέτρα από εργοδοτική πλευρά κάνουν λόγο οι γιατροί

ΠΑΣΥΚΙ και ΠΑΣΥΔΥ θα συνεδριάσουν μετά το τέλος της 48ωρης απεργίας των κυβερνητικών γιατρών για αξιολόγηση των αποτελεσμάτων της, και «τα περαιτέρω μέτρα θα...

Εκταμίευση στην Κύπρο €115 εκ. από αίτημα για €152 εκ. μέσω Μηχανισμού Ανάκαμψης

Την εκταμίευση δεύτερης πληρωμής στην Κύπρο στο πλαίσιο του Μηχανισμού Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, ύψους 115 εκατ. ευρώ (χωρίς προχρηματοδότηση) σε επιχορηγήσεις, ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή...

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!