Τρία σοβαρά ερωτήματα προκύπτουν από την απολογία του προφυλακισμένου πλέον σταθμάρχη και από το πλάνο των βαρδιών του σταθμού της Λάρισας, έγγραφο που αποκάλυψε χθες στο βραδινό δελτίο ειδήσεων ο ΣΚΑΪ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τέμπη: Η απολογία του σταθμάρχη για το δυστύχημα – «Δεν διαπίστωσα βλάβη στον πίνακα»
Σύμφωνα με το πλάνο των βαρδιών, από τις 22:00 μέχρι 23:00 θα έπρεπε να βρίσκονται στο σταθμό τρεις σταθμάρχες. Το στοιχείο αυτό είναι σημαντικό, καθώς στις 22:10 πέρασε ο προαστιακός, δηλαδή η στιγμή που το κλειδί άλλαξε.
Τα ερωτήματα που χρειάζονται απαντήσεις:
- Πόσοι σταθμάρχες ήταν παρόντες από 22:00 έως 23:00
- Ποιος σταθμάρχης έκανε την αλλαγή «κλειδιού», όταν πέρασε ο προαστιακός;
- Γιατί κανείς επί 58 λεπτά δεν επανέφερε το κλειδί πριν την αναχώρηση του Intercity;
Μετά την απολογία του 59χρονου σταθμάρχη καλούνται και άλλα εμπλεκόμενα πρόσωπα από το σιδηροδρομικό προσωπικό, με τη δικαιοσύνη να επιταχύνει αλλά και να εμβαθύνει αναζητώντας ευθύνες προς πάσα κατεύθυνση.
Από το συγκεκριμένο έγγραφο προκύπτει ότι οι βάρδιες είναι οι εξής:
- 06.00 – 15.00
- 14.00 – 23.00
- 22.00 – 07.00
Τα ωράρια των βαρδιών «δείχνουν» πως όταν σχολάνε στις 14.00 οι δύο πρωινοί, έρχονται στις 15.00 οι δύο απογευματινοί, οι οποίοι θα έπρεπε να συμπίπτουν κατα μία ώρα με τον έναν βραδινό που ξεκινά τη βάρδιά του στις 22.00. Δηλαδή από 22.00 μέχρι 23.00 το βράδυ θα έπρεπε να βρίσκονται 3 σταθμάρχες στο σημείο.
Το στοιχείο αυτό είναι σημαντικό καθώς στις 22.10 πέρασε ο προαστιακός, δηλαδή την στιγμή που το «κλειδί» άλλαξε για να περάσει (ο προαστιακός).
Τι φέρεται να κατέθεσε ο σταθμάρχης
Στην απολογια του, σύμφωνα με πληροφορίες, ο 59χρονος σταθμάρχης της Λάρισας φέρεται να ισχυρίστηκε πως: «Όπως έχει ήδη αναφέρει ο επιθεωρητής είχε διορίσει για την συγκεκριμένη μέρα δύο σταθμάρχες με βάρδια μέχρι 11 βραδινή. Ο ανακριτής εάν ζητήσει αντίγραφο του φύλλου βάρδιας θα διαπιστώσει τον αριθμό των σταθμαρχών και το ωράριο που υπήρχε, το οποίο ήταν εννιάωρο».
«Οι δύο σταθμάρχες που ήταν στην προηγούμενη βάρδια γύρω στις 22:15 αποχώρησαν. Και έμεινα από τότε μόνος μου μέχρι και τις 11.04 που αναχώρησε το τρένο. «Από τις 11 παρά τέταρτο το δίκτυο φόρτωνε με κίνηση και ήμουν μόνος μου για να ελέγχω ολόκληρο το κεντρικό κομμάτι του σιδηροδρόμου», φέρεται να υποστήριξε ο σταθμάρχης.
Όσον αφορά το κλειδί, το οποίο ξέχασε να γυρίσει, φέρεται να υποστήριξε πως έχει «κενό μνήμης», πως δεν μπορεί να θυμηθεί ακριβώς τι συνέβη.
«Θεωρώ σίγουρο πως γύρισα το κλειδί γιατί είναι μια μηχανική κίνηση που γίνεται αυτόματα. Έχω όμως κενό μνήμης για το κλειδί. Λόγω του φόρτου εργασίας μου, δυστυχώς δεν θυμάμαι να ξανακοίταξα αργότερα το συγκεκριμένο σημείο του πίνακα», φέρεται να ανέφερε χαρακτηριστικά.
Η αναρρωτική του προϊσταμένου
Εν τω μεταξύ, τις επόμενες ώρες αναμένεται να ολοκληρωθεί η κατεπείγουσα έρευνα για την αναρρωτική άδεια που έλαβε ο προϊστάμενος του σταθμάρχη την επομένη του δυστυχήματος. Την έρευνα διέταξε ο υπουργός Υγείας, Θάνος Πλεύρης, όπως τόνισε ο ίδιος μιλώντας χθες στον ΣΚΑΪ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, μάλιστα, ο προϊστάμενος του σταθμάρχη ουδέποτε εξετάστηκε από τον γιατρό, ενώ την άδεια που υποβλήθηκε ηλεκτρονικά στο σύστημα του ΕΦΚΑ υπογράφει γιατρός, υφιστάμενος εκείνου με τον οποίο ήρθε σε επικοινωνία ο υπάλληλος, κατόπιν εντολής που έλαβε από τον διευθυντή του- γιατρό.
«Η έρευνα θα ολοκληρωθεί εντός 24 ωρών. Έχει δοθεί άδεια από δημόσιο νοσοκομείο, από εμάς δηλαδή» τόνισε ο κ. Πλεύρης.