Στο στόχαστρο του Ελληνικού Υπουργείου Ανάπτυξης και των φορολογικών αρχών της ΑΑΔΕ έχουν μπει οι influencers, με την Εφορία να «ξεσκονίζει» μία σειρά από πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όπως Facebook, Instagram και TikTok.
Συγκεκριμένα, το υπουργείο Ανάπτυξης ερευνά εάν οι δημιουργοί περιεχομένου τηρούν την καταναλωτική νομοθεσία, ενώ οι φορολογικές αρχές αναζητούν «μαύρες» πωλήσεις, αδήλωτα εισοδήματα και «μαϊμού» επιχειρήσεις.
Ο στόχος των ελέγχων είναι διττός: πρώτον, να εντοπιστούν αναρτήσεις των influencers οι οποίες περιέχουν μαρτυρίες, κριτικές ή καταχωρήσεις που ενδεχομένως να είναι παραπλανητικές για τους καταναλωτές, επηρεάζοντας την αγοραστική τους συμπεριφορά και προκαλώντας οικονομική ζημία, και δεύτερον να επαληθεύσουν εάν οι influencers ενημερώνουν με σαφήνεια τους ακόλουθούς τους σχετικά με την ταυτότητα και τα στοιχεία επικοινωνίας της εταιρείας τους.
«Υπάρχουν πακέτα, ο καθένας τιμολογεί τον εαυτό του»
«Εγώ θεωρούμαι μια διαφημιστική υπηρεσία ή ελεύθερος επαγγελματίας», λέει, μιλώντας στο MEGA, η «FIlio_lou», κατά κόσμον Φιλιώ Τσινόγλου, επαγγελματίας influencer.
«Πριν 7 χρόνια ξεκίνησα τη διαδικασία να ανοίξω όλα αυτά που χρειάζεται για να είσαι νόμιμα και σωστά σε αυτό το κομμάτι».
Η «FIlio_lou», η οποία είναι μητέρα και δημιουργεί περιεχόμενο κυρίως για γονείς, προωθώντας προϊόντα που απευθύνονται τόσο στους ίδιους όσο και στα παιδιά τους, έχει 340k followers και, όπως λέει, η τιμή για κάποια διαφήμιση καθορίζεται από τον κάθε influencer.
«Υπάρχουν πακέτα, ο καθένας τιμολογεί τον εαυτό του όσο πιστεύει αυτός ότι του αναλογεί, με βάση τα νούμερα που κάνει και τα clicks. Τα χρήματα είναι ανάλογα των influencer».
Όσο περισσότερους ακολούθους έχει κάποιος τόσο μπορεί να διαλέγει το περιεχόμενο που θα δημιουργεί, με τις τιμές για ένα post να ξεκινούν «από 100 ευρώ έως και 7.000».
Όσο για το εισόδημα που μπορεί να βγάλει κάποιος τον μήνα;
«Μπορεί να ξεκινήσει από 1.000 έως 20.000 ευρώ τον μήνα».
Σημειώνεται πως στη λίστα περιλαμβάνονται κατά βάση άτομα δημοφιλή στη νεολαία, καλλιτέχνες, παρουσιαστές, μοντέλα, αθλητές, αλλά κυρίως άτομα που προσεγγίζουν τα κοινά τους εξαρχής μέσα από τισ πλατφόρμες (λ.χ. το TikTok) και κατόπιν μέσα από τα παραδοσιακά ΜΜΕ.
Ο… τιμοκατάλογος των influencers
Οπως αποκαλύπτει το Mega, σύμφωνα με τα στοιχεία, οι influencers λαμβάνουν αμοιβές ανάλογα με τους followers τους:
– Followers έως 100.000, 400 ευρώ ανά post,
– Followers από 100.000 – 500.000, 1.000 έως 5.000 ευρώ ανά post,
– Followers από 500.000 – 1.000.000, 5.000 έως 10.000 ανά post,
– Followers πάνω από 1.000.000, 10.000 και πάνω ευρώ ανά post.
Οι Έλληνες με τους περισσοτέρους followers:
– Άκης Πετρετζίκης, 1.800.000 followers,
– Κώστας Τσιμίκας, 1.800.000 followers,
– Ελένη Μενεγάκη, 1.300.000 followers,
– Ελένη Φουρέιρα, 1.300.000 followers,
– Ανδρέας Γεωργίου, 1.200.000 followers,
– Ιωάννα Τούνη, 1.100.000 followers,
– Αλέξανδρος Κοψιάλης,1.100.000 followers,
– Αθηνά Οικονομάκου, 1.000.000 followers,
– Φαίη Σκορδά, 1.000.000 followers,
– Κωνσταντίνος Αργυρός, 997.000 followers,
– Σάκης Τανιμανίδης, 995.000 followers,
– Σάκης Ρουβάς, 939.000 followers.
Οι 10 μεγαλύτεροι celebrities στο Instagram
– Κριστιάνο Ρονάλντο, 591 εκατ. followers. 1.600.000 $/ ανάρτηση,
– Ντουέιν Τζόνσον (The Rock), 385 εκατ. followers. 1.500,.000 $/ ανάρτηση,
– Αριάνα Γκράντε, 375 εκατ. followers. 1,500,000 $/ ανάρτηση,
– Κάιλι Τζένερ, 395 εκατ. followers. 1.490.000 $/ ανάρτηση,
– Σελένα Γκόμεζ, 423 εκατ. followers. 1.450.000 $/ ανάρτηση,
– Κιμ Καρντάσιαν, 360 εκατ. followers. 1,400,000 $/ ανάρτηση,
– Λιονέλ Μέσι, 473 εκατ. followers. 1.170.000 $/ ανάρτηση,
– Μπιγιονσέ, 312 εκατ. followers. 1.150.000 $/ ανάρτηση,
– Τζάστιν Μπίμπερ, 292 εκατ. followers. 1.100.000 $/ ανάρτηση,
– Κένταλ Τζένερ, 291 εκατ. followers. 1.050.000 $/ ανάρτηση.