Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

31.8 C
Nicosia
Σάββατο 10 Μαΐου 2025 | 14:09

Κ. Καραμανλής: Το ΣτΕ θα μας δικαιώσει για τις αρχαιότητες στο Μετρό Θεσσαλονίκης

Την πεποίθηση ότι σύντομα θα εκδοθεί η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για τις αρχαιότητες στο Μετρό Θεσσαλονίκης- η οποία «πιστεύω ακράδαντα πως θα μας δικαιώσει, ώστε το 2023 να παραδώσουμε ολόκληρο το έργο»- εξέφρασε απόψε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, κατά τη διάρκεια ομιλίας του σε διαδικτυακή εκδήλωση για την υποδοχή του νέου έτους στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας/τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας (ΤΕΕ/ΤΚΜ).

«Μετά από 4,5 χρόνια πολιτικών αντιπαραθέσεων, δώσαμε λύση. Επιλέξαμε και Μετρό και αρχαία. Ενώσαμε τις δυνάμεις της πόλης. Σήμερα, για πρώτη φορά κυβέρνηση, Περιφέρεια, Δήμος, παραγωγικοί φορείς, και βέβαια η μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών, είμαστε όλοι μαζί. Το ΚΑΣ (Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο) μας δικαίωσε. Σύντομα θα έχουμε και την απόφαση του ΣτΕ και πιστεύω ακράδαντα ότι θα μας δικαιώσει και αυτό. Για να παραδώσουμε το 2023 ολόκληρο το έργο» είπε χαρακτηριστικά ο κ.Καραμανλής για το Μετρό Θεσσαλονίκης.

Αναφερόμενος στη νέα αναβαθμισμένη περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης, το λεγόμενο «fly over», τη χαρακτήρισε ως το πιο εμβληματικό από τη νέα γενιά έργων, που έχει δρομολογήσει πανελλαδικά η κυβέρνηση. Ο σχεδιασμός για την υλοποίηση του fly over με ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα), πρόσθεσε, «προχωρά σε χρόνο ρεκόρ».

Πλάνο έργων 13 δισ. ευρώ

Ο κ.Καραμανλής υπενθύμισε ότι στο μέτωπο των υποδομών η κυβέρνηση υλοποιεί «πλάνο έργων συνολικού ύψους άνω των 13 δισ. ευρώ, το μεγαλύτερο που έχει δει η χώρα, μετά την εποχή των Ολυμπιακών Αγώνων και την περίοδο 2004-2009 που ξεκίνησαν οι νέοι αυτοκινητόδρομοι». Επανέλαβε την εκτίμηση ότι το 2021 μπορεί να είναι για την Ελλάδα το έτος των υποδομών, καθώς «η δουλειά που έχει γίνει στο χώρο των έργων επί ενάμιση χρόνο, αρχίζει τώρα και αποδίδει καρπούς».

Πρόσθεσε ότι όλα τα έργα που σχεδιάζει και ξεμπλοκάρει το υπουργείο του έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό: διαθέτουν συγκεκριμένο σχέδιο χρηματοδότησης και ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης. «Δεν τάζουμε πράγματα που δεν ξέρουμε αν και πώς μπορούμε να τα υλοποιήσουμε. Και το σχέδιο που έχουμε καταστρώσει, είμαστε βέβαιοι ότι μπορεί να υλοποιηθεί» τόνισε.

Σχετικά με την αναθεώρηση του νέου νόμου για τις δημόσιες συμβάσεις (Ν.4412) εξήγησε ότι οι δύο στόχοι του είναι η απόλυτη διαφάνεια και η υλοποίηση των έργων στην ώρα τους. «Θέλουμε καλύτερα έργα, που να γίνονται στην ώρα τους, με διαφάνεια και απόλυτο σεβασμό στα χρήματα των φορολογούμενων. Κι αυτό θέλω να είναι απολύτως σαφές σε όποιον ενδιαφέρεται να επενδύσει στην Ελλάδα» τόνισε.

Μεταξύ άλλων επισήμανε ότι ο νέος νόμος αναμορφώνει το σύστημα των εγγυήσεων, που παρείχε την δυνατότητα υποβολής εξαιρετικά χαμηλών προσφορών. «Αντιμετωπίζει δραστικά παθογένειες όπως οι ασυνήθιστα χαμηλές προσφορές, η επίβλεψη, οι συμπληρωματικές συμβάσεις, ο δικαστικός έλεγχος» είπε και συμπλήρωσε πως ταυτόχρονα θεσπίζονται νέοι θεσμοί, όπως η ενίσχυση του συστήματος μελέτη- κατασκευή, η εφαρμογή των διατάξεων για τις στρατηγικές επενδύσεις στα μεγάλα έργα, η επιτάχυνση προκήρυξης της ανάθεσης, η ιδιωτική επίβλεψη, το δηλωτικό σύστημα, η διαιτησία. Παράλληλα με τις αλλαγές στον 4412, θεσπίζεται, όπως επισήμανε, και ένα νέο εργαλείο, οι προτάσεις καινοτομίας, με τις οποίες επιδιώκεται η μόχλευση με τον ιδιωτικό τομέα.

Πηγή: ΑΜΠΕ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!