Το σχέδιο επανεκκίνησης των εμπορευματικών και επιβατικών τρένων και ενίσχυσης της ασφάλειας του σιδηροδρομικού δικτύου παρουσιάζει σε συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Επικρατείας αρμόδιος και για θέματα Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης.
Στην αρχή της εισήγησής του, ο κ. Γεραπετρίτης εξέφρασε την οδύνη και τον σπαραγμό του για ό,τι συνέβη στα Τέμπη. «Πρόκειται για μία πρωτοφανή εθνική τραγωδία που μας σημάδεψε όλους. Η οδύνη αυτή θα πρέπει να βρει μια κάθαρση» ανέφερε.
«Η ευθύνη που αναλογεί στην κυβέρνηση έχει αναληφθεί»
Υπογράμμισε ακόμη ότι το ζήτημα δεν προσφέρεται για κομματική αντιπαράθεση και πρόσθεσε πως «η ευθύνη που αναλογεί στην κυβέρνηση έχει αναληφθεί».
«Οφείλω και πάλι να ζητήσω συγγνώμη εκ μέρους της κυβέρνησης απέναντι στις οικογένειες των θυμάτων, διότι δεν μπορέσαμε να αποτρέψουμε αυτό το δυστύχημα» είπε, σημειώνοντας πως η συγγνώμη αυτή δεν είναι προσχηματική.
Επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων με τους αναγκαίους όρους ασφαλείας
Ανέφερε ακόμη πως στόχος του αφότου ανέλαβε καθήκοντα είναι «να προχωρήσουν οι έρευνες για την απόλυτη εξιχνίαση αυτού που συνέβη» αλλά και να διαμορφωθεί να πλαίσιο δράσεων ώστε στο συντομότερο δυνατό χρόνο να υπάρξει η επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων με τους αναγκαίους όρους ασφαλείας.
Ξεκαθάρισε στη συνέχεια πως η απόδοση ευθυνών είναι αντικείμενο της ελληνική Δικαιοσύνης και πως ο ίδιος δεν θα εμπλακεί στα ζητήματα που έχουν να κάνουν με τη διοικητική διερεύνηση, κάτι το οποίο έχει αναλάβει να εξετάσει η Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων.
Επεσήμανε παράλληλα πως η δική του θέση «δεν εμποδίζει τον κοινοβουλευτιό έλεγχο» και ότι ο ίδιος είναι στη διάθεση της Βουλής. «Είναι αυτονόητο θα υπάρξει πλήρης διαφάνεια περιλαμβανομένης και της κοινοβουλευτικής διαδικασίας. Ο ίδιος θα προκαλέσω συζήτηση στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής ώστε να συζητήσουμε για τα ζητήμα των παθογενειών στους σιδηροδρόμους και να βρούμε έναν κοινό τόπο που θα αποδίδει ευθύνες και θα αξιολογεί τα ζητήμα ασφάλειας των μεταφορών».
Τις επόμενες μέρες οι νέες διοικήσεις σε ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ
Προανήγγειλε ακόμη πως τις επόμενες ημέρες θα υπάρξει αντικατάσταση της διοίκησης σε ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ και πως με τις νέες διοικήσεις «θα προχωρήσουμε σε ταχεία επανέναρξη των σιδηροδρομικών δρομολογών».
Τα λάθη
Είπε ακόμη ότι οι διαπιστώσεις που έκανε μετά την αυτοψία που πραγματοποίησε ήταν πως το τοπικό κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας λειτουργούσε απόλυτα και αδιαλείπτως. «Άρα το μοιραίο βράδυ ήταν αναγκαίο να έχει υπάρξει η αυτόματη χάραξη πορείας πάνω στον πινακα τηλειδοποοίησης, το οποίο δεν φαίνεται να έχει συντελεστεί. Επιπλέον, συνέχισε, η χειροκίνητη αλλαγή κλειδιού δεν συντελέστηκε με αποτέλεσμα η αμαξοστοιχία 62 να περιέλθε σε λάθος γραμμή και θα έπρεπε να υπάρξει παρακολούθηση πάνω στον ηλεκτρονική πίνακα ελέγχου και για μια απόσταση 5,5 χλμ όταν φαίνεται πάνω στον πίνακα η πορεία του τρένου». Αν είχε υπάρξει η παρακολούθηση στον πίνακα μετά την αναχώρηση της αμαξοστοιχίας θα είχε αποφευχθεί το μοιραίο διότι θα είχε διαπιστωθεί η μετάπτωση της αμαξοστοιχίας στην εσφαλμένη γραμμή, εξήγησε.