Για «σφάλμα χάραξης του ρυθμιστή κυκλοφορίας του ΣΚΑ» κάνει λόγο ο ΟΣΕ, για την αμαξοστοιχία 4245, που κατά το δρομολόγιο Κάντζα – Άνω Λιόσια του προαστιακού, κατευθύνθηκε στις 17:44 της Τετάρτης λανθασμένα προς την είσοδο του Μετρό, στη γραμμή 3 της ΣΤΑΣΥ.
Ήδη, αφενός έχει διαταχθεί από τον προϊστάμενο της εισαγγελίας πρωτοδικών της Αθήνας κατεπείγουσα προκαταρκτική έρευνα, αφετέρου ο συγκεκριμένος ρυθμιστής κυκλοφορίας τέθηκε άμεσα σε διαθεσιμότητα και επανεκπαίδευση με το ερώτημα της περαιτέρω απασχόλησής του σε θέση ρυθμιστή κυκλοφορίας.
Σύμφωνα με τον Οργανισμό, και ο μηχανοδηγός παραβίασε δύο φωτοσήματα, οι ενδείξεις των οποίων του έδιναν σαφή προειδοποίηση για πιθανή είσοδο σε μη εξουσιοδοτημένη τροχιά.
Ο ΟΣΕ, πάντως, επισημαίνει πως «σε καμία περίπτωση δεν υπήρξε ο παραμικρός κίνδυνος για τους επιβάτες τόσο του προαστιακού, όσο και για αυτούς του Μετρό. Ο εν λόγω συρμός κινήθηκε σε σηματοτεχνικά χαραγμένη (δηλαδή ασφαλή διαδρομή), που όμως δεν είχε διαπίστευση χρήσης καθόσον αφορά συρμούς του Μετρό.
Η κίνηση τόσο του εν λόγω συρμού, όσο και των υπολοίπων γίνεται με σηματοδότηση – τηλεδιοίκηση, που λειτουργούν κανονικά από το 2004.
Τόσο οι συρμοί του προαστιακού, όσο και αυτοί του μετρό έχουν το ίδιο διαλειτουργικό περιτύπωμα, που συνεπάγεται την απόλυτη συμβατότητα περιτυπωμάτων. Άρα, ακόμη και αν εισερχόταν στην γραμμή του μετρό, δεν θα “σφήνωνε” στη σήραγγα, όπως υπερβολικά αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα.
Ο μηχανοδηγός του προαστιακού, αν και είδε τα 2 φωτοσήματα, των οποίων οι ενδείξεις τον προειδοποιούσαν για την είσοδό του συρμού στις γραμμές του Μετρό, εν τούτοις τα παραβίασε και τα δύο και αφού τα προσπέρασε, σταμάτησε και επικοινώνησε με το Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ).
Εν συνεχεία δόθηκαν οι κατάλληλες οδηγίες παλινδρόμησης και χαράχθηκε εκ νέου η διαδρομή του κανονικού δρομολογίου.
Επιγραμματικά, δεν υπήρξε αντίθετη κίνηση συρμού, αλλά ενδεχόμενη κυκλοφορία μη εξουσιοδοτημένου συρμού σε γραμμή μετρό», αναφέρει ο ΟΣΕ.