22.8 C
Nicosia
Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2025 | 13:36

Μητσοτάκης: Δεν θα διαβάσω το βιβλίο του Αλ. Τσίπρα

«Έχω πολλά βιβλία που περιμένουν στο γραφείο μου να τα διαβάσω ή έστω να τα φυλλομετρήσω. Δεν νομίζω ότι το βιβλίο αυτό θα βρει τη θέση του στα προς ανάγνωση βιβλία. Σίγουρα θα πληροφορηθώ το περιεχόμενό του, αλλά δεν νομίζω ότι θα ασχοληθώ πολύ περισσότερο» δήλωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης αναφερόμενος στο βιβλίο του πρώην πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα «Ιθάκη».

«Εξάλλου έχω σκληρή προσωπική άποψη για τα γεγονότα που περιγράφονται στο βιβλίο. Νομίζω ότι θα αφήσω σε άλλους την αποδόμηση αυτού του ενδιαφέροντος μυθιστορήματος» σημείωσε ο πρωθυπουργός κατά τη διάρκεια συζήτησης με τον Γιάννη Μπέζο, στο πλαίσιο του συνεδρίου «Greece Talks 2025 – The Intelligence Age: Travel, Culture & Connection».

«Έχω πάντα μια επιφύλαξη με πολιτικούς που προγραμματίζουν τη διαχείριση της υστεροφημίας τους, ειδικά όταν αρχίζουν να μιλάνε για τον εαυτό τους σε τρίτο πρόσωπο αρχίζω να ανησυχώ πάρα πολύ. Δεν θέλω να είμαι σε αυτή την κατηγορία. Θα ήθελα όταν κάποια στιγμή τελειώσει η ενασχόλησή μου με τα κοινά να μεταφέρω κάποιες από τις εμπειρίες μου, αλλά σε μία τελείως διαφορετική λογική από την ιδέα ότι θα γράψω μία βιογραφία. Έχουμε διαχειριστεί για παράδειγμα πολλές κρίσεις. Το πώς διαχειρίζεσαι μια κρίση εκείνη τη στιγμή, είναι κάποια ενδιαφέροντα βιώματα. Η ζωή μετά την πολιτική μπορεί να έχει πολλά ενδιαφέροντα κεφάλαια, αλλά θεωρώ ότι την ιστορία σου τη γράφεις την ώρα που είσαι στην πολιτική και καλό είναι να σε κρίνουν άλλοι και όχι ο εαυτός σου» επεσήμανε ο πρωθυπουργός και πρόσθεσε: «Αν σε πιάνει ένα φοβερό άγχος να ξαναγράψεις τη δική σου ιστορία, μάλλον κάτι δεν έχεις κάνει κάτι καλά».

Κυβερνητική παρέμβαση για social media και παιδιά

«Υπάρχουν πραγματικά προβλήματα από την κατάχρηση των social media, που άπτονται της ψυχικής υγείας των παιδιών και είναι κάτι, που θα απαιτήσει και κυβερνητική παρέμβαση» δήλωσε ο πρωθυπουργός σε άλλο σημείο της συζήτησης. Ο κ. Μητσοτάκης επεσήμανε ότι η νέα γενιά δεν ενημερώνεται από την τηλεόραση. «Ο τρόπος με τον οποίο είμαστε εξαρτημένοι από το τηλέφωνο μας μάς εμποδίζει να σκεφτούμε να γράψουμε και να διαφωνήσουμε, είναι κάτι που επηρεάζει και τη διδακτική διαδικασία» σημείωσε.

«Για εμένα το Tik tok ήταν μία πολύ ενδιαφέρουσα εμπειρία. Πολλοί μου έλεγαν πως από κοντά είσαι πολύ διαφορετικός, οι νέοι αναζητούν την αυθεντικότητα και αυτό μου το προσέφερε το Tik tok. Μου έδωσε την ευκαιρία να επικοινωνήσω με τη νέα γενιά. Δεν υπάρχει περίπτωση να πάω σε ένα σχολείο και να ρωτήσω ποιο είναι το αγαπημένο μου φαγητό και να μη μου απαντήσουν τα ντολμαδάκια. Ποιος όμως ελέγχει τον αλγόριθμο του Tik tok; Αυτό είναι ένα μεγάλο πρόβλημα για τη Δημοκρατία μας. Ναι δεν μπορούμε να πούμε πως θα επικοινωνήσουμε με τη νέα γενιά, εάν δεν αντιληφθούμε με ποιο τρόπο επικοινωνεί η νέα γενιά. Από την άλλη, υποκατάστατο για την προσωπική επαφή δεν έχω βρει ακόμα. Υπάρχουν πραγματικά προβλήματα από την κατάχρηση των social media, που άπτονται της ψυχικής υγείας των παιδιών και είναι κάτι, που θα απαιτήσει και κυβερνητική παρέμβαση» είπε ο πρωθυπουργός.

«Να έχουμε το θάρρος να συγκρουστούμε και να πούμε αλήθειες»

«Η προσαρμοστικότητα, η διαχείριση του απρόοπτου είναι η σημαντικότερη αρετή του σήμερα. Οι πολιτικοί εκλέγονται από τους πολίτες και αυτοί επιλέγουν ανάμεσα στους διαθέσιμους» τόνισε ο κ. Μητσοτάκης σε άλλο σημείο της συζήτησης και προσέθεσε: «Ως πρωθυπουργός έχω υπογράψει ένα 4ετές συμβόλαιο με τον ελληνικό λαό, αυτός και μόνον αυτός έχει τη δυνατότητα να το ανανεώσει ύστερα από 4 χρόνια». Είπε ακόμα ότι το ζητούμενο είναι πόσο μπορούν να προσαρμοστούν οι πολιτικοί στις νέες συνθήκες, επισημαίνοντας ότι δεν πρέπει να είναι μόνο δέκτες εξωτερικών ερεθισμάτων, αλλά και διαμορφωτές των εξελίξεων.

«Ο ψηφιακός μετασχηματισμός του κράτους μπορεί να μειώσει την πιθανότητα του ρουσφετιού. Το ίδιο συμβαίνει με την περίπτωση του ΟΠΕΚΕΠΕ, αν καταφέρουμε να φτιάξουμε ένα σύστημα που να πληρώνονται όσοι δικαιούνται, αφετέρου θα έχουμε δικαιοσύνη, και θα έχουμε φτιάξει ένα σύστημα που θα στερήσει από κάποιον πολιτικό να χρησιμοποιήσει ένα στρεβλό σύστημα προς όφελός του. Υπάρχει ένα δομικό πρόβλημα που πρέπει να το αναγνωρίσουμε» συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός και επισήμανε ότι «στο σημερινό τοξικό περιβάλλον της δολοφονίας χαρακτήρων από τρολς του διαδικτύου πείτε μου εσείς ποιος νέος άνθρωπος που έχει προοπτικές και επιλογές θα επιλέξει να πάρει λιγότερα χρήματα και να υποστεί τη βάσανο της δημόσιας διαπόμπευσης και να επιλέξει την πολιτική».

«Είναι ψεύτικος ο διαχωρισμός ανάμεσα στον πολιτικό και τον τεχνοκράτη, εγώ πιστεύω πως είμαι και τα δύο», τόνισε ο πρωθυπουργός και σημείωσε ότι «πρέπει να έχουμε το θάρρος να συγκρουστούμε και να πούμε αλήθειες. Είμαι ικανοποιημένος γιατί έφερα στη Νέα Δημοκρατία τεχνοκράτες, που έγιναν κατόπιν πολιτικοί, πάντα θέλω και χρειάζομαι νέους ανθρώπους».

«Ο ελληνισμός και η γλώσσα μας έχει πορεία χιλιάδων ετών»

Ο κ. Μητσοτάκης εξέφρασε τον σεβασμό και την εκτίμησή του για τον Γιάννη Μπέζο, επισημαίνοντας πως είναι ενεργός πολίτης.

«Κάθε λαός είναι προϊόν της ιστορικής του διαδρομής. Έχουμε ξεχωριστή θέση χωρίς αυτό να συνεπάγεται μία αυτάρεσκη ελληνική ιδιαιτερότητα» σημείωσε και τόνισε: «Το ελληνικό έθνος έχει ιστορία 200 ετών, ο ελληνισμός και η γλώσσα μας, όμως, μία πορεία χιλιάδων ετών».

Ο πρωθυπουργός ανέφερε ότι «έχει σημασία η αναγνώριση της ελληνικής γλώσσας. Ύστερα από μεγάλη προσπάθεια αναγνωρίστηκε από την UNESCO η 9η Φεβρουαρίου ως παγκόσμια ημέρα της ελληνικής γλώσσας. Την κρίσιμη στιγμή η Ελλάδα βρέθηκε στη σωστή πλευρά της ιστορίας και αυτό το πιστώθηκε. Δεν πρέπει να παραδοθούμε σε μία αίσθηση απαισιοδοξίας, αντιλαμβάνομαι γιατί τα νέα παιδιά αισθάνονται σήμερα εγκλωβισμένα, είναι ανάγκη η οικοδόμηση ενός νέου κοινωνικού συμβολαίου, που θα δίνει ρεαλιστική ελπίδα και προοπτική στους νέους. Αυτή δεν είναι δουλειά μόνο των πολιτικών, αλλά και όλων όσοι βρίσκονται στη δημόσια σφαίρα».

«Χρειάζεται διάλογος με την κοινωνία για να γίνουν αλλαγές στην παιδεία»

Όταν έχεις ένα εθνικό σύστημα παιδείας έχεις βασικές παραμέτρους και μία υποχρέωση να εκσυγχρονίζεις το περιεχόμενο της παρεχόμενης εκπαίδευσης και να το κάνεις πιο ενδιαφέρον, είπε στη συνέχεια της συζήτησης ο πρωθυπουργός.

Προσέθεσε ότι «έχουμε κάνει αρκετά βήματα ως προς αυτό για παράδειγμα και με τους διαδραστικούς πίνακες. Τι θα πρέπει να κάνει το σχολείο; Να κινητοποιήσει την περιέργεια. Απαγορεύσαμε τα κινητά, είμασταν από τις πρώτες χώρες και όμως το καταφέραμε. Πάνω από όλα το σχολείο πρέπει να προσφέρει εμπειρίες. Η υπουργός Παιδείας θα παρουσιάσει σε δύο εβδομάδες μία σειρά επιλογών για το πώς το Λύκειο δεν θα μετατρέπεται σε ένα εργοστάσιο παραγωγής των πανελλαδικών εξετάσεων. Δεν είμαστε ακόμη έτοιμοι να πούμε τι θα κάνουμε με τις πανελλαδικές εξετάσεις. Είναι σαφές ότι αυτός είναι ένας αδιάβλητος και αξιοκρατικός θεσμός. Μη σπεύσουμε να πετάξουμε στον Καιάδα και να απορρίψουμε τις πανελλαδικές εξετάσεις, χρειάζεται διάλογος με την κοινωνία για να γίνουν αυτές οι αλλαγές».

«Η κοινωνική καταξίωση μπορεί να συνδέεται με προγράμματα σπουδών που δεν θα προσφέρουν επαγγελματική αποκατάσταση. Η τεχνική εκπαίδευση δεν είναι παιδί ενός κατώτερου Θεού, προσφέρει πραγματικές επαγγελματικές ευκαιρίες, ωστόσο, από την ελληνική οικογένεια αντιμετωπίζεται ακόμη ως κάτι υποδεέστερο και αυτό είναι ένα στερεότυπο που πρέπει να αντιμετωπιστεί. Εάν μπορούσαμε να ενθαρρύνουμε τα παιδιά να κάνουν κάτι εκτός σχολείου είναι αθλητισμός, πολιτισμός και ταξίδια. Σε μία εποχή που οι άνθρωποι αναζητούν περισσότερο εμπειρίες παρά αγαθά αυτό μπορεί να βελτιώσει και το τουριστικό μας προϊόν. Πριν από 40 χρόνια έκανα με δύο φίλους μου το γύρο του κόσμου σε 80 ημέρες, θυμάμαι κάθε ημέρα από αυτές», τόνισε ο πρωθυπουργός

Με πληροφορίες και από ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!

ΑρχικήΕΛΛΑΔΑΜητσοτάκης: Δεν θα διαβάσω το βιβλίο του Αλ. Τσίπρα