9.8 C
Nicosia
Δευτέρα 30 Δεκέμβριος 2024 | 18:15

Χρονιά ορόσημο το 2024 για δύο εργοστάσια της Škoda Auto

Φέτος, η Škoda Auto τιμά δύο σημαντικές επετείους σε δύο από τα πιο σημαντικά εργοστάσιά της, στο Kvasiny και στο Vrchlabí. Η μονάδα παραγωγής στο Kvasiny κατασκευάζει αυτοκίνητα εδώ και 90 χρόνια και ενσωματώθηκε στο δίκτυο παραγωγής της Škoda το 1947. Η ιστορία του εργοστασίου Vrchlabí μετρά 160 χρόνια, ωστόσο τα πρώτα μοντέλα Škoda βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής του μόλις το 1946. Το 1945, και οι δύο εγκαταστάσεις ενσωματώθηκαν ως μέρος της Škoda, τότε γνωστής ως AZNP (Automobilové závody, národní podnik). Τα τελευταία χρόνια, τα εργοστάσια αυτά έχουν υποστεί ριζική μεταμόρφωση, ενσωματώνοντας σε μεγάλο βαθμό σύγχρονες τεχνολογίες. Στο Kvasiny, η Škoda παράγει σήμερα τα μοντέλα Karoq, Kodiaq και Octavia, ενώ το εργοστάσιο Vrchlabí επικεντρώνεται στην κατασκευή αυτόματων κιβωτίων ταχυτήτων. Και τα δύο εργοστάσια διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην προώθηση της στρατηγικής βιωσιμότητας της εταιρείας.

Το εργοστάσιο στο Kvasiny ιδρύθηκε το 1934 και παρήγαγε αμαξώματα για τα μικρά αυτοκίνητα Jawa 700. Το 1945 πέρασε στη Škoda και από εκεί βγήκαν εμβληματικά μοντέλα για τη μάρκα όπως τα: 1101 «Tudor», Felicia Roadster, 110 R Coupé, Garde και Rapid. Στις επόμενες δεκαετίες πέρασαν τις γραμμές παραγωγής και μοντέλα όπως το Superb OHV (1947), Skoda Felicia (1959-1964), Octavia Combi (1961-1971) και Škoda 105/120/130 (1980). Επιπλέον, το εργοστάσιο συνέβαλε καθοριστικά στην κατασκευή αγωνιστικών αυτοκινήτων, όπως το 200 RS και το 130 RS. Το 2002 ξεκίνησε στο Kvasiny η παραγωγή της πρώτης σύγχρονης γενιάς του Superb. Έκτοτε, το εργοστάσιο εξελισσόταν συνεχώς με ορόσημο το 2019 όταν ξεκίνησε την παραγωγή του πρώτου της plug-in υβριδικού μοντέλου, του Superb iV. Η τρέχουσα γκάμα που κατασκευάζεται στο Kvasiny περιλαμβάνει τα SUV Karoq και Kodiaq, καθώς και την Octavia. Μέχρι τον Ιούνιο του 2024, το εργοστάσιο Kvasiny είχε παράγει πάνω από 4.000.000 οχήματα Škoda σε διάφορες σειρές μοντέλων από την ένταξή του στον όμιλο Volkswagen το 1991.

Το εργοστάσιο στο Vrchlabí χρονολογείται από το 1864 όταν ξεκίνησε να κατασκευάζει αμαξώματα για μεταφορικά μέσα της εποχής. Το 1908 παράχθηκε το πρώτο αμάξωμα αυτοκινήτου. Το 1946, το εργοστάσιο Vrchlabí πέρασε στα χέρια της Škoda και εκεί κατασκευάζοντας μοντέλα όπως το Škoda 1203 αλλά και περιορισμένες εκδόσεις των Favorit, Forman και Felicia. Το 2012 το εργοστάσιο εκσυγχρονίστηκε και από τότε, κατασκευάζει κιβώτια ταχυτήτων που τοποθετούνται τόσο σε μοντέλα Škoda όσο και σε άλλα οχήματα του Ομίλου Volkswagen. Το εργοστάσιο λειτουργεί επτά ημέρες την εβδομάδα, με ετήσια παραγωγική ικανότητα 690.000 κιβωτίων ταχυτήτων.

Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι από τα τέλη του 2020, το εργοστάσιο στο Vrchlabí είναι ουδέτερο ως προς τον άνθρακα ενώ το εργοστάσιο στο Kvasiny, επί του παρόντος, έως και το 90% της ηλεκτρικής ενέργειας που χρησιμοποιείται προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Συστάσεις στο κοινό για τους κινδύνους από την κακοκαιρία

Η Δύναμη της Πολιτικής Άμυνας, μετά από σχετική ανακοίνωση του Τμήματος Μετεωρολογίας αναφορικά με μεμονωμένες ισχυρές καταιγίδες και ισχυρούς ανέμους που αναμένεται να επηρεάσουν...

Πρόεδρος του ΓΣΠ ο Θεόδωρος Ιωαννίδης

Πρόεδρος του Γυμναστικού Συλλόγου “Τα Παγκύπρια” (ΓΣΠ) για την επόμενη διετία θα είναι ο Θεόδωρος Ιωαννίδης. Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΓΣΠ, μετά τις εκλογές που...

Συνεχίζονται οι έρευνες για διαλεύκανση των συνθηκών θανάτου 62χρονου στη Λεμεσό

Ιδιαίτερα δύσκολο θεωρείται το έργο των ανακριτών σε σχέση με τη διαλεύκανση των συνθηκών θανάτου του 62χρονου Vitaly Shostak, ο οποίος εντοπίστηκε νεκρός στο διαμέρισμά του στη Λεμεσό...

Ανοικτοί μόνο για οχήματα με αλυσίδες ή 4Χ4 οι δρόμοι που οδηγούν στο Τρόοδος λόγω παγετού

Λόγω χιονόπτωσης και παγετού που έχει σχηματιστεί στο οδόστρωμα, όλοι οι δρόμοι που οδηγούν στο Τρόοδος (Πλατρών – Τροόδους, Καρβουνά – Τροόδους και Προδρόμου...

Κλειστή λωρίδα στον αυτοκινητόδρομο λόγω τροχαίας σύγκρουσης

Λόγω τροχαίας σύγκρουσης στον αυτοκινητόδρομο Λεμεσού–Λευκωσίας, έχει κλείσει η δεξιά λωρίδα του δρόμου στην περιοχή Ζυγίου. Η τροχαία κίνηση προς Λευκωσία διεξάγεται μέσω της αριστερής...

Καθ. Παπαπολυβίου: Η εκλογή Κάρτερ είχε δημιουργήσει την εντύπωση της επιστροφής

Η εκλογή Κάρτερ στην Προεδρία των ΗΠΑ το 1976 είχε δημιουργήσει στους Κύπριους πρόσφυγες την εντύπωση ότι θα έπρεπε να ετοιμάσουν τις βαλίτσες της...

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!