Συμβουλές για την ημέρα του Black Friday, δίνει ο Σύνδεσμος Καταναλωτών.
Ο θεσμός του Black Friday ξεκίνησε τη δεκαετία του ’60 στις ΗΠΑ και αποτελεί ουσιαστικά την έναρξη της εμπορικής περιόδου των Χριστουγέννων. Η Black Friday πραγματοποιείται την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου.
Ο Σύνδεσμος συστήνει στους καταναλωτές να διενεργήσουν έρευνα αγοράς από τώρα.
«Εντοπίστε τα προϊόντα που πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και σημειώστε την τιμή τους, ώστε να μπορείτε πιο εύκολα να έχετε πραγματική εικόνα του ύψους των εκπτώσεων που θα ανακοινωθούν στην Black Friday. Σκοπός είναι να αγοράσετε εκείνα τα προϊόντα που τον υπόλοιπο χρόνο δεν προσφέρονται σε εκπτώσεις. Για τα άλλα προϊόντα θα υπάρξουν και άλλες ευκαιρίες», σημειώνει.
Ο Σύνδεσμος συστήνει επίσης να μην προβαίνουν οι καταναλωτές σε βιαστικές αγορές. «Αγοράστε αυτά που πραγματικά χρειάζεστε. Προϊόντα που πραγματικά δεν χρειάζεστε, μην τα αγοράσετε».
Επίσης, καλεί τους καταναλωτές, να μην αγοράσουν ένα προϊόν, απλά επειδή είναι σε προσφορά. «Μελετήστε τα χαρακτηριστικά του προϊόντος που σας ενδιαφέρει, προκειμένου να βεβαιωθείτε ότι ανταποκρίνεται στις ανάγκες και απαιτήσεις σας. Αναζητήστε κριτικές (reviews) για το προϊόν. Αξιολογήστε την τελική τιμή, όχι την έκπτωση», σημειώνει.
Επιπρόσθετα, καλεί τους καταναλωτές να αξιοποιήσουν το διαδίκτυο.
«Χρησιμοποιήστε το διαδίκτυο, όχι μόνο για πραγματοποίηση αγορών, αλλά και για να εντοπίσετε εναλλακτικά προϊόντα, κριτικές για το προϊόν που σας ενδιαφέρει, καθώς και την τιμή πώλησης του προϊόντος από άλλους προμηθευτές. Προσοχή σε προϊόντα με πολύ μεγάλες εκπτώσεις που δεν έχουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, όπως, ακριβή στοιχεία της διεύθυνσης του πωλητή ή πλήρη περιγραφή των χαρακτηριστικών του προϊόντος».
Σημειώνει ακόμη ότι η τιμή δεν πρέπει να είναι το μόνο κριτήριο. «Ιδιαίτερα αν σκοπεύετε να αγοράσετε κάποιο προϊόν αξίας (πχ. κινητό τηλέφωνο, υπολογιστή), είναι σημαντικό να αξιολογήσετε την αξιοπιστία και την ποιότητα εξυπηρέτησης του συγκεκριμένου πωλητή. Ρωτήστε άλλους καταναλωτές για τις εμπειρίες τους, όπως για παράδειγμα η ανταπόκριση του πωλητή σε θέματα εγγυήσεων και η εξυπηρέτηση μετά την πώληση».
Καλούνται ακόμη οι καταναλωτές να καθορίσουν τον προϋπολογισμό από πριν και να ενημερωθούν για την πολιτική επιστροφών του καταστήματος.