Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

13.8 C
Nicosia
Σάββατο 5 Απριλίου 2025 | 10:35

Έρευνα: Οι προσεκτικές επιλογές φέρνουν εξοικονόμηση χρήματος

Με προσεκτικές επιλογές υπάρχει περιθώριο εξοικονόμησης σημαντικού ποσού χρημάτων για τα νοικοκυριά από τις αγορές τους, καταδεικνύει έρευνα της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή.

Σύμφωνα με ανακοίνωση ο πληθωρισμός στον τομέα των τροφίμων παρουσιάζει συνεχή αύξηση τα τελευταία χρόνια, με αποτέλεσμα την επιπρόσθετη οικονομική επιβάρυνση των νοικοκυριών. Ακόμα όμως και σε αυτή τη δύσκολη περίοδο, προστίθεται, η αγορά προσφέρει πληθώρα επιλογών, τόσο σε προϊόντα όσο και σε σημεία πώλησης, μεταξύ των οποίων ο καταναλωτής μπορεί να επιλέξει και να κάνει τις πιο συμφέρουσες γι’ αυτόν επιλογές.

Όπως αναφέρεται στο πλαίσιο αυτό, η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή διενήργησε χθες έρευνα κατά την οποία επιθεωρητές της επισκέφθηκαν δύο υπεραγορές και προέβησαν σε εικονική αγορά 44 βασικών καταναλωτικών αγαθών.

Σημειώνεται ότι σε κάθε υπεραγορά δημιουργήθηκαν δύο καλάθια αγορών: στο πρώτο καλάθι τοποθετήθηκαν τα φθηνότερα και στο δεύτερο τα ακριβότερα όμοια προϊόντα από το ίδιο ράφι.

Τα συνοπτικά αποτελέσματα της έρευνας καταγράφουν ότι στην υπεραγορά 1 το κόστος του φθηνού καλαθιού ανήλθε στα 131,27 ευρώ, ενώ το κόστος του ακριβού καλαθιού στα 177,94 ευρώ με τη διαφορά των δύο καλαθιών να είναι στα 46,67 ευρώ και με την ποσοστιαία απόκλιση να ανέρχεται στο 35,55%.

Όσον αφορά την υπεραγορά 2 το κόστος του φθηνού καλαθιού ανήλθε στα 142,52 ευρώ, ενώ το κόστος του ακριβού καλαθιού στα 199,39 ευρώ με τη διαφορά των δύο καλαθιών να είναι στα 56,87 ευρώ και με την ποσοστιαία απόκλιση να ανέρχεται στο 39,90%.

Στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι η εν λόγω έρευνα καταδεικνύει ότι, με προσεκτικές επιλογές, υπάρχει περιθώριο εξοικονόμησης σημαντικού ποσού χρημάτων για τα νοικοκυριά από τις αγορές τους.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, οι ορθολογιστικές καταναλωτικές συνήθειες, που βασίζονται στις πραγματικές ανάγκες και αντανακλούν τις πραγματικές οικονομικές δυνατότητες των καταναλωτών, οδηγούν σε έξυπνες και φθηνότερες αγορές.

Σημειώνεται ότι γι’ αυτό τον λόγο η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή προβαίνει σε παροτρύνσεις προς τους καταναλωτές που στόχο έχουν την εξοικονόμηση χρημάτων κατά την προμήθεια τροφίμων και άλλων ειδών, ανεξάρτητα από τις οικονομικές συνθήκες της αγοράς.

Μεταξύ των συμβουλών που δίνει η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή είναι όπως οι καταναλωτές διενεργούν την απαιτούμενη έρευνα αγοράς για να εντοπίσουν, ανάλογα με τις ανάγκες τους, την πιο συμφέρουσα υπεραγορά και προϊόντα, πριν από την επίσκεψή στην υπεραγορά να ετοιμάζουν κατάλογο αγορών με βάση τις πραγματικές τους ανάγκες, από τον οποίο δεν θα πρέπει να παρεκκλίνουν. Επίσης συμβουλεύει οι καταναλωτές να μην προβαίνουν σε αγορά προϊόντων μόνο και μόνο επειδή είναι σε προσφορά.

Επισημαίνεται ακόμη ότι η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, από την πλευρά της, συνεχίζει τις προσπάθειες για την υιοθέτηση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-kalathi, η οποία θεωρεί ότι θα αποτελέσει σημαντικότατο εργαλείο στη διάθεση των καταναλωτών για διαφάνεια και σύγκριση τιμών και πιο συμφέρουσες επιλογές.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!