Η κίνηση στους δρόμους στη διαδρομή για τη δουλειά, συμφωνούμε όλοι ότι είναι ο χειρότερος τρόπος να ξεκινήσει–και να συνεχίσει η ημέρα. Περιέργως, μάλιστα, παρά την υιοθέτηση της τηλεργασίας σε πολλές χώρες, το μποτιλιάρισμα δεν έχει μειωθεί τις ώρες αιχμής. Αν μη τι άλλο, η ώρα αιχμής εξελίχθηκε καθώς προχωρήσαμε σε νέα πρότυπα εργασίας, εμπορίου και αναψυχής.
Όσο, όμως, κι αν σας φαίνεται περίεργο, η Αθήνα δεν είναι στις πρώτες θέσεις στην λίστα που συνέταξε η Compare the Market AU, η οποιά αποκάλυψε τις πόλεις όπου οι Ευρωπαίοι παραπονιούνται περισσότερο για το μποτιλιάρισμα στο διαδίκτυο, αναλύοντας δεδομένα του Twitter (X).
Ποιες είναι αυτές, λοιπόν;
Πόλη
Δουβλίνο
Συνολικός αρ. tweets σχετικά με το μποτιλιάρισμα 4243
Ποσοστό αρνητικών tweets (%) 38.20%
Σμύρνη
Συνολικός αρ. tweets σχετικά με το μποτιλιάρισμα 441
Ποσοστό αρνητικών tweets (%) 36.50%
Βαρκελώνη
Συνολικός αρ. tweets σχετικά με το μποτιλιάρισμα 3739
Ποσοστό αρνητικών tweets (%) 34.10%
Πόρτο
Συνολικός αρ. tweets σχετικά με το μποτιλιάρισμα 13
Ποσοστό αρνητικών tweets (%) 33.80%
Κοπεγχάγη
Συνολικός αρ. tweets σχετικά με το μποτιλιάρισμα 90
Ποσοστό αρνητικών tweets (%) 33.30%
Σόφια
Συνολικός αρ. tweets σχετικά με το μποτιλιάρισμα 27
Ποσοστό αρνητικών tweets (%) 33.20%
Αμβέρσα
Συνολικός αρ. tweets σχετικά με το μποτιλιάρισμα 52
Ποσοστό αρνητικών tweets (%) 32.70%
Νάπολη
Συνολικός αρ. tweets σχετικά με το μποτιλιάρισμα 1227
Ποσοστό αρνητικών tweets (%) 32.60%
Μαδρίτη
Συνολικός αρ. tweets σχετικά με το μποτιλιάρισμα 42120
Ποσοστό αρνητικών tweets (%) 31.30%
Φρανκφούρτη
Συνολικός αρ. tweets σχετικά με το μποτιλιάρισμα 177
Ποσοστό αρνητικών tweets (%) 31.10%
Κολωνία
Συνολικός αρ. tweets σχετικά με το μποτιλιάρισμα 61
Ποσοστό αρνητικών tweets (%) 31.10%
Αμβούργο
Συνολικός αρ. tweets σχετικά με το μποτιλιάρισμα 1312
Ποσοστό αρνητικών tweets (%) 30.90%
Παλέρμο
Συνολικός αρ. tweets σχετικά με το μποτιλιάρισμα 866
Ποσοστό αρνητικών tweets (%) 30.80%
Τουλούζη
Συνολικός αρ. tweets σχετικά με το μποτιλιάρισμα 117
Ποσοστό αρνητικών tweets (%) 29.10%
Όσλο
Συνολικός αρ. tweets σχετικά με το μποτιλιάρισμα 111
Ποσοστό αρνητικών tweets (%) 27.90%
Μάντσεστερ
Συνολικός αρ. tweets σχετικά με το μποτιλιάρισμα 4439
Ποσοστό αρνητικών tweets (%) 27.70%
Άγκυρα
Συνολικός αρ. tweets σχετικά με το μποτιλιάρισμα 1073
Ποσοστό αρνητικών tweets (%) 26.40%
Βερολίνο
Συνολικός αρ. tweets σχετικά με το μποτιλιάρισμα 8593
Ποσοστό αρνητικών tweets (%) 25.90%
Στοκχόλμη
Συνολικός αρ. tweets σχετικά με το μποτιλιάρισμα 157
Ποσοστό αρνητικών tweets (%) 25.00%
Νίκαια
Συνολικός αρ. tweets σχετικά με το μποτιλιάρισμα 283
Ποσοστό αρνητικών tweets (%) 24.40%
Λονδίνο
Συνολικός αρ. tweets σχετικά με το μποτιλιάρισμα 12198
Ποσοστό αρνητικών tweets (%) 24.00%
Βελιγράδι
Συνολικός αρ. tweets σχετικά με το μποτιλιάρισμα 42
Ποσοστό αρνητικών tweets (%) 23.80%
Πράγα
Συνολικός αρ. tweets σχετικά με το μποτιλιάρισμα 208
Ποσοστό αρνητικών tweets (%) 23.10%
Λισαβόνα
Συνολικός αρ. tweets σχετικά με το μποτιλιάρισμα 107
Ποσοστό αρνητικών tweets (%) 22.40%
Μόναχο
Συνολικός αρ. tweets σχετικά με το μποτιλιάρισμα 9
Ποσοστό αρνητικών tweets (%) 22.20%
Βρυξέλλες
Συνολικός αρ. tweets σχετικά με το μποτιλιάρισμα 68
Ποσοστό αρνητικών tweets (%) 20.60%
Βαλένθια
Συνολικός αρ. tweets σχετικά με το μποτιλιάρισμα 44
Ποσοστό αρνητικών tweets (%) 20.50%
Ρώμη
Συνολικός αρ. tweets σχετικά με το μποτιλιάρισμα 5100
Ποσοστό αρνητικών tweets (%) 19.00%
Παρίσι
Συνολικός αρ. tweets σχετικά με το μποτιλιάρισμα 39354
Ποσοστό αρνητικών tweets (%) 18.00%
Λυών
Συνολικός αρ. tweets σχετικά με το μποτιλιάρισμα 7742
Ποσοστό αρνητικών tweets (%) 16.80%
Αθήνα
Συνολικός αρ. tweets σχετικά με το μποτιλιάρισμα 329
Ποσοστό αρνητικών tweets (%) 16.70%
Λιλ
Συνολικός αρ. tweets σχετικά με το μποτιλιάρισμα 165
Ποσοστό αρνητικών tweets (%) 16.40%
Θεσσαλονίκη
Συνολικός αρ. tweets σχετικά με το μποτιλιάρισμα 154
Ποσοστό αρνητικών tweets (%) 15.60%
Μπέργκαμο
Συνολικός αρ. tweets σχετικά με το μποτιλιάρισμα 162
Ποσοστό αρνητικών tweets (%) 15.40%
Ελσίνκι
Συνολικός αρ. tweets σχετικά με το μποτιλιάρισμα 116
Ποσοστό αρνητικών tweets (%) 14.70%
Βουδαπέστη
Συνολικός αρ. tweets σχετικά με το μποτιλιάρισμα 110
Ποσοστό αρνητικών tweets (%) 14.50%
Μιλάνο
Συνολικός αρ. tweets σχετικά με το μποτιλιάρισμα 7520
Ποσοστό αρνητικών tweets (%) 13.90%
Ζυρίχη
Συνολικός αρ. tweets σχετικά με το μποτιλιάρισμα 120
Ποσοστό αρνητικών tweets (%) 13.30%
Άμστερνταμ
Συνολικός αρ. tweets σχετικά με το μποτιλιάρισμα 92
Ποσοστό αρνητικών tweets (%) 13.00%
Μασσαλία
Συνολικός αρ. tweets σχετικά με το μποτιλιάρισμα 3950
Ποσοστό αρνητικών tweets (%) 12.70%
Το Δουβλίνο παίρνει την πρωτιά με σχεδόν το 40% των tweets που αναφέρουν τους χρόνους μετακίνησης στην πόλη να είναι αρνητικά, ακολουθούμενο από τη Σμύρνη (36,5%) και τη Βαρκελώνη (34,1%).
Οι γερμανικές πόλεις κυριαρχούν στην πρώτη 10άδα της λίστας με μερικές από τις πιο αγχωτικές μετακινήσεις στην Ευρώπη. Οι ιταλικές και ισπανικές πόλεις κατατάσσονται επίσης ψηλά, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι μετακινήσεις μπορεί να αποτελούν ιδιαίτερα δύσκολο ζήτημα σε αυτές τις χώρες.
Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη στην Ελλάδα κατατάσσονται μεταξύ των πόλεων με πολλά αρνητικά tweets σχετικά με το μποτιλιάρισμα. Η μελέτη ανέλυσε τα πιο αρνητικά tweets για τις μετακινήσεις από όλο τον κόσμο και διαπίστωσε ότι η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη κατέλαβαν την 31η και 33η θέση στην ευρωπαϊκή κατάταξη αντίστοιχα.
Η Compare the Market ανέλυσε πάνω από 100 εκατομμύρια tweets σχετικά με τις μετακινήσεις από περισσότερες από 100 πόλεις σε όλο τον κόσμο. Τα tweets αναλύθηκαν ως προς το αρνητικό συναίσθημα και οι πόλεις με το μεγαλύτερο ποσοστό αρνητικών tweets κατατάχθηκαν στην κορυφή της λίστας.
Τα ευρήματα της μελέτης αποτελούν υπενθύμιση των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι πόλεις σε όλο τον κόσμο για την παροχή μιας θετικής εμπειρίας μετακίνησης για τους κατοίκους τους.
Μεθοδολογία
Καταρτίστηκε ένας κατάλογος παγκόσμιων πόλεων. Στη συνέχεια, χρησιμοποιήθηκε το Linkfluence για να αντληθεί η βαθμολογία αρνητικού συναισθήματος (%) για αναζητήσεις “[ΠΟΛΗ] και μποτιλιάρισμα/μετακίνηση/κυκλοφορία” με βάση τα Tweets των τελευταίων 12 μηνών για να αποκαλυφθεί ποια πόλη υποφέρει περισσότερο από τους χρόνους μετακίνησης και πόσο αρνητικά μιλούν οι άνθρωποι γι’ αυτό στο διαδίκτυο.