Τα συγχαρητήριά της στον πρόεδρο του Βρετανικού Μουσείου Τζορτζ Όσμπορν δίνει η εφημερίδα Times σε κύριο άρθρο, λόγω των «ενδείξεων» πως είναι «κοντά στην ανακοίνωση ενός συμβιβασμού με τον οποίο τα Ελγίνεια Μάρμαρα θα αποκατασταθούν στην Αθήνα».
Η εφημερίδα εκτιμά πως οι πληροφορίες που έχουν διαρρεύσει το τελευταίο διήμερο ως προς το περιεχόμενο μιας πιθανής συμφωνίας, σχηματοποιούνται σε ένα «χρονικά ανοιχτό δάνειο με αντάλλαγμα μάλλον συντομότερα δάνεια εκθεμάτων» από το Μουσείο Ακρόπολης.
«Αυτή η πρόταση παρακάμπτει το εμπόδιο που προβάλλει το γεγονός ότι οι επίτροποι του Βρετανικού Μουσείου είναι ιδιοκτήτες των ζωφόρων και απαγορεύεται από τον νόμο να τις εκχωρήσουν», σχολιάζει το άρθρο που έχει τον τίτλο «Συμφωνία για τα Ελγίνεια Μάρμαρα: Κατευθυνόμενα προς το σπίτι».
Οι Times γράφουν πως η συμφωνία φέρεται να έχει ήδη συνταχθεί, μία αναφορά σε σχετικά δημοσιεύματα της Telegraph, η οποία έκανε λόγο για μακροπρόθεσμο δανεισμό ορισμένων εκ των Γλυπτών από το Λονδίνο στην Αθήνα.
Η εφημερίδα Times σημειώνει την αλλαγή της δικής της στάσης επί του θέματος πέρυσι και ανανεώνει τη στήριξη στην επανένωση των Γλυπτών. Σχολιάζει πως οι πρακτικές ενστάσεις κατά της επιστροφής έχουν «διαβρωθεί» και η νομική πτυχή ξεπερνιέται με την ευρηματική χρήση της μεθόδου του μακροπρόθεσμου δανείου.
Το άρθρο καταλήγει αναφέροντας ότι αντίγραφα των Γλυπτών θα πρέπει να εκτίθενται στο Βρετανικό Μουσείο μαζί με άλλα «θαύματα» που θα δανείζει η Ελλάδα, έτσι ώστε και οι δύο πλευρές να αναδειχθούν νικήτριες.
Εν τω μεταξύ η εφημερίδα Guardian δημοσιεύει νέες δηλώσεις υπέρ της επανένωσης των Γλυπτών, του δημοφιλέστατου στη Βρετανία ηθοποιού και συγγραφέα Στίβεν Φράι, ο οποίος συχνά επιχειρηματολογεί δημοσίως για το θέμα και είναι υποστηρικτής της Βρετανικής Επιτροπής για την Επανένωση των Μαρμάρων του Παρθενώνα και της οργάνωσης Parthenon Project.
Ο κ. Φράι κάνει λόγο για αμοιβαία επωφελή λύση στο πλαίσιο μιας «πολιτιστικής συνεργασίας», που θα έφερνε άλλα «απίστευτα ελληνικά τεχνουργήματα» στο Ηνωμένο Βασίλειο για πρώτη φορά.
Παρομοιάζει την αφαίρεση των Γλυπτών από τον Παρθενώνα με την αφαίρεση του Πύργου του Άιφελ από το Παρίσι και σχολιάζει ότι η εύρεση λύσης «δεν θα πρέπει να εμποδίζεται από διαμάχες περί ορισμών αναφορικά με την κυριότητα».