Η ιταλική εποπτική αρχή ανταγωνισμού ανακοίνωσε την Τρίτη ότι επέβαλε πρόστιμο σχεδόν 20 εκατομμύρια ευρώ στην εταιρεία που χειρίζεται εισιτήρια για το Κολοσσαίο της Ρώμης και σε έξι τουριστικούς πράκτορες για αισχροκέρδεια στη διάθεση εισιτηρίων, γεγονός που είχε αναγκάσει τους τουρίστες να πληρώσουν περισσότερα.
Η έρευνα ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2023, όταν οι αρχές ανακάλυψαν ότι η αγορά εισιτηρίων μέσω διαδικτύου για το αρχαίο αμφιθέατρο ήταν «ουσιαστικά αδύνατη».
Το Κολοσσαίο είναι το πιο επισκέψιμο μνημείο της Ιταλίας, προσελκύοντας περισσότερους από 12,3 εκατομμύρια επισκέπτες το 2023, σύμφωνα με το Υπουργείο Πολιτισμού.
Η CoopCulture, η οποία διαχειριζόταν την επίσημη υπηρεσία πώλησης εισιτηρίων για πρόσβαση στο Κολοσσαίο από το 1997 έως το 2024, αναγκάστηκε να πληρώσει πρόστιμο επτά εκατομμυρίων ευρώ (7,65 εκατομμύρια δολάρια) «για τη συνεισφορά, εν γνώσει της, στην ουσιαστική και παρατεταμένη μη διαθεσιμότητα εισιτηρίων βασικής τιμής για είσοδο στο Κολοσσαίο».
Η εταιρεία όχι μόνο “απέτυχε να λάβει τα κατάλληλα μέτρα για να αντιμετωπίσει την αυτοματοποιημένη αποθησαύριση εισιτηρίων”, αλλά “διατήρησε επίσης ένα σημαντικό μερίδιο εισιτηρίων για ομαδικές πωλήσεις συνδεδεμένο με τις δικές της εκπαιδευτικές περιοδείες, οι οποίες απέφεραν σημαντικά κέρδη”, αναφέρει η εποπτική αρχή.
Οι τουρίστες, εξαιτίας της κατάστασης, αναγκάστηκαν να στραφούν σε τουριστικούς πράκτορες και πλατφόρμες που μεταπωλούσαν εισιτήρια μαζί με πρόσθετες υπηρεσίες, όπως ξεναγήσεις, παραλαβή ή πρόσβαση κατά προτεραιότητα, σε πολύ υψηλότερες τιμές.
Επιβλήθηκε επίσης πρόστιμο σε έξι τουριστικούς πράκτορες που χρησιμοποιούσαν αυτοματοποιημένα εργαλεία για να αγοράσουν εισιτήρια από την CoopCulture, με αποτέλεσμα αυτά να εξαντλούνται γρήγορα.
Οι τουριστικοί πράκτορες είναι οι Tiqets International BV, GetYourGuide Deutschland GmbH, Walks LLC, Italy With Family S.r.l., City Wonders Limited και Musement S.p.A.