Τη μεγάλη επιστροφή στο απόλυτο αυτοκινητιστικό τεστ αντοχής και τεχνολογίας το 2022, κάνει η Peugeot . Το νέο της τεχνολογικό επίτευγμα γύρω από τους υβριδικούς κινητήρες, πληροί τις ιδιαίτερα αυστηρές προδιαγραφές της FIA και είναι έτοιμη να αγωνιστεί στον πιο σκληρό αγώνα. Όπως παρουσίασε μέσα από το φωτογραφικό της υλικό, ένας ηλεκτροκινητήρας 268 ίππων (τροφοδοτείτε από μπαταρία 900V) θα συνδυάζεται με έναν V6 Bi-turbo 2.600 κ.εκ. και απόδοσης 680 ίππων. Επειδή, όμως, οι κανονισμοί επιτρέπουν στα μοντέλα το ανώτατο όριο των 680 ίππων, η συνολική ισχύς του μοντέλου δεν θα την ξεπερνάει, όμως η αναλογία της δύναμης που θα προέρχεται είτε από ρεύμα είτε από βενζίνη μπορεί να αλλάζει ανά πάσα στιγμή και σύμφωνα με τις εκάστοτε ανάγκες. Το σύνολο συνδυάζεται με 7άρι σασμάν, είναι 4κίνητο με τον ηλεκτροκινητήρα να βρίσκεται επάνω στον μπροστινό άξονα, ενώ να προσθέσουμε πως μέχρι τα 120χλμ/ώρα απαγορεύεται η χρήση του ηλεκτροκινητήρα. Ξανά λοιπόν στο 24ωρο Le Man η Peugeot, αυτή τη φορά με εξελιγμένο υβριδικό σύνολο από την Peugeot Sport.
Ειδικότερα, τα κυριότερα χαρακτηριστικά του PEUGEOT HYBRID4 500KW είναι:
-Υβριδική τεχνολογία, κινητήρας στο κέντρο, 2.6-λίτρα, 500kW (680 ίπποι), twin-turbo βενζινοκινητήρας V6 εσωτερικής καύσεως που συνδυάζεται με εμπρός τοποθετημένη μονάδα ηλεκτρικής ενεργείας, ισχύος 200 kW.
-Μεγάλης ισχύος-χωρητικότητας μπαταρία, προϊόν συνεργασίας PEUGEOT Sport και Total.
-Σύστημα μετάδοσης και στους τέσσερεις τροχούς και σειριακό κιβώτιο 7 ταχυτήτων.
-Ευφυές σύστημα ελέγχου ενεργειακής ροής, που αποτελεί θεμελιώδες στοιχείο επίτευξης υψηλών επιδόσεων και έχει εξελιχθεί με την επίβλεψη του François Coudrain, επικεφαλής του προγράμματος κινητήρων της PEUGEOT Sport για το πρωτάθλημα WEC.
Η PEUGEOT Sport χρησιμοποιώντας ως εφαλτήριο την εμπειρία της στους αγώνες αντοχής (V12 και V8 PEUGEOT 908) και την αντίστοιχη της PSA Motorsport στο FIA World Rally Championship (4κύλινδροι), εξέλιξε έναν νέο κινητήρα 2,6λίτρων, twin-turbo, V6 με περιεχόμενη γωνία 90ο. Τοποθετημένη πίσω από τη θέση του οδηγού, η μονάδα των 500kW / 680 ίππων ζυγίζει μόλις 165 κιλά και φροντίζει για την κίνηση των πίσω τροχών.
Το ρομποτικό σειριακό κιβώτιο των 7 ταχυτήτων (συν όπισθεν) θα δέχεται εντολές μέσω των ‘paddles’ του τιμονιού, και το εξελιγμένο από την PEUGEOT Sport σύστημα πέδησης ‘brake-by-wire’, θα ελέγχεται και αυτό ηλεκτρονικά. Ο οδηγός θα είναι σε θέση να προσαρμόσει το βαθμό της δύναμης πέδησης που παράγεται από τον ηλεκτροκινητήρα κατά την επιβράδυνση, και τη δύναμη που ασκείται από τα τακάκια στους δίσκους, ώστε να επιτευχθεί η βέλτιστη κατανομή ηλεκτρικής/υδραυλικής δύναμης πέδησης. Η βέλτιστη διαχείριση ενέργειας, τόσο κατά την επιτάχυνση όσο και κατά τη διάρκεια της ανάκτησης ενέργειας (που καθορίζεται από τους κανονισμούς στα 200 kW), θα είναι, κατά συνέπεια, καθοριστική για την απόδοση και τις επιδόσεις του αυτοκινήτου.
Το ψυκτικό υγρό καθώς και τα λιπαντικά του κινητήρα/κιβωτίου θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην ανταγωνιστικότητα του υπερ-αυτοκινήτου της PEUGEOT Sport, και για αυτό θα είναι αποκλειστικά εξελιγμένα από την Total, για έντονη χρήση και αντοχή σε ένα ευρύ φάσμα θερμοκρασιών. Η Total έχει επίσης εξελίξει ειδικές βαλβολίνες και λιπαντικά που αποτελούν εξέλιξη μίας ειδικής φόρμουλας προερχόμενης κατευθείαν από τους αγώνες. Οι μηχανικοί της Total θα παρακολουθούν τους αγώνες όντας αναπόσπαστο μέρος της ομάδας, με στόχο να πάρουν και να αναλύσουν δείγματα για τη μελέτη της συμπεριφοράς των κινούμενων μερών του αυτοκινήτου και την αντοχή τους στο χρόνο.
Εμπρός υπάρχει ο ηλεκτροκινητήρας των 200W της PEUGEOT Sport, ο οποίος δίνει κίνηση στους εμπρός τροχούς, και ενσωματώνει όλη την εμπειρία της ομάδας στην ανάπτυξη ηλεκτρικών κινητήρων και συστημάτων διαχείρισης για αυτοκίνητα παραγωγής. Αυτή η τεχνογνωσία προέρχεται από την εμπειρία της PSA Motorsport στο σχεδιασμό και τη λειτουργία των εξηλεκτρισμένων συστημάτων στους αγώνες αυτοκινήτων και το πρόσφατο λανσάρισμα της σειράς PEUGEOT SPORT ENGINEERED, συν την εμπειρία της PEUGEOT και του Ομίλου PSA στο πεδίο των υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης.
Η μεγάλης χωρητικότητας υψηλής ισχύος μπαταρία, εξελίχθηκε από κοινού από την PEUGEOT Sport και τη Saft, μία θυγατρική της Total. Κλειδί για την υψηλή της απόδοση, αποτελεί η ανάγκη να ενσωματωθεί τέλεια και απόλυτα φυσικά μέσα στο αυτοκίνητο και να εναρμονισθεί πλήρως με τη διαδικασία της ενεργειακής διαχείρισης της μονάδας κίνησης. Δουλεύοντας πάνω στις προδιαγραφές που ορίσθηκαν από την PEUGEOT Sport, οι μηχανικοί της Saft επέλεξαν τον καλύτερο τύπο κυψελών για την μπαταρία, που ευνοεί την ισχύ έναντι της ενεργειακής πυκνότητας, σύμφωνα με τις ανάγκες των αγώνων αντοχής.
Η νέα μπαταρία θα τοποθετείται σε ένα περίβλημα από ανθρακονήματα ενσωματωμένο στη δομή του μονοκόκ του αυτοκινήτου, πίσω από τον οδηγό και κάτω από το ρεζερβουάρ καυσίμου. Έχει σχεδιαστεί για να συνδυάζει την ανθεκτικότητα με τη σταθερή απόδοση κατά τη διάρκεια αγώνων διάρκειας έως και 24 ωρών, ακόμη και μεγαλύτερης διάρκειας. Η Total είναι υπεύθυνη για την πιστοποίηση της μπαταρίας η οποία θα συναρμολογείται σε ένα νέο εργαστήριο στις εγκαταστάσεις του Versailles-Satory της PEUGEOT Sport, κοντά στο Παρίσι.