28.8 C
Nicosia
Πέμπτη 2 Μάιος 2024 | 19:42

Maserati Grecale: Νέος άνεμος περιπέτειας

Ο αείμνηστος Sergio Marchionne, είχε εγκρίνει το σχέδιο για το λανσάρισμα του πρώτου SUV της Maserati, Levante, ωστόσο όπως είχε ο ίδιος πει αργότερα, ο τρόπος προώθησής του υπήρξε αναποτελεσματικός με αποτέλεσμα το μοντέλο να μην τύχει της υποδοχής και της αποδοχής που θα του άρμοζε. Επιστροφή στο σήμερα, η Maserati φιλοδοξεί να επανορθώσει το «λάθος» με το νέο μικρότερο SUV της το οποίο υιοθετεί επίσης ονομασία ενός ανέμου όπως είναι ήδη γνωστό. 

Για την ακρίβεια η Maserati φιλοδοξεί με την Grecale να μιμηθεί την επιτυχία μοντέλων όπως η Porsche Macan, εξαργυρώνοντας την δημοτικότητα της κατηγορίας στην οποία «κατεβαίνει» σε πωλήσεις. 

Στο προκείμενο, η νέα Grecale έχει ως αφετηρία μια τροποποιημένη εκδοχή της αρχιτεκτονικής που αποτελεί εφαλτήριο και για την Alfa Romeo Stelvio και η οποία, εκτός από συμβατικούς κινητήρες μπορεί να φιλοξενήσει (και φιλοξενεί) και αμιγώς ηλεκτροκίνητα σύνολα.

Έτσι, η Grecale εκτός από ένα «φιλόδοξο» SUV είναι και το πρώτο το οποίο θα αναλάβει τις συστάσεις για την αμιγή ηλεκτροκίνηση δια χειρός Maserati η οποία συνοδεύεται από τα διακριτικά Folgore και πρόκειται να επεκταθεί σε όλα τα μοντέλα της φίρμας. 

Η διάθεσή του νέου SUV αναμένεται να ξεκινήσει το β΄εξάμηνο του 2022 και όπως μαρτυρά μια πρώτη ματιά στις επιφάνειες του, υιοθετεί την ίδια σχεδιαστική γλώσσα με την MC20 μετουσιώνοντάς την στην φόρμα ενός μεσαίου μεγέθους SUV. Σύμφωνα με τις συστάσεις του υπεύθυνου για τη σχεδίασή του, Klaus Busse «επιλέξαμε μια σχεδιαστική φιλοσοφία που είναι ξεκάθαρη και όχι πομπώδης, που δεν φωνάζει “κοιτάξτε με”. 

Mε μήκος 4,85 μέτρα και πλάτος 1,98 μέτρα, το νέο SUV είναι άμεσα αναγνωρίσιμο χάρη στην εμβληματική γρίλια που δεν έχει αλλάξει σε σχέση με τα συνήθη πρότυπα της Maserati. Αντιθέτως τα φωτιστικά σώματα είναι αρκετά διαφορετικά ακόμα και από το μεγαλύτερο SUV της φίρμας, Levante, προσφέροντας μια διαφορετική εικόνα. Το «παρών» δίνει το χαρακτηριστικό «τρίπτυχο» εισαγωγών αέρα στους μπροστινούς θόλους ενώ στο πίσω τμήμα ξεχωρίζουν τα φωτιστικά σώματα σε μοτίβο boomerang τα οποία είναι εμπνευσμένα από την 3200 GT. 

H Grecale θα είναι διαθέσιμη σε τρία επίπεδα εξοπλισμού με εφαλτήριο την έκδοση GT η οποία δίνει την σκυτάλη στις Modena και Trofeo που υιοθετούν ένα αιχμηρότερο bodykit, πιο σπορ χαρακτηριστικά και μεγαλύτερα μετατρόχια. 

Σχεδιασμένο εξαρχής είναι και το πενταθέσιο εσωτερικό το οποίο εκτός από την πολυτέλεια που περιμένει κανείς από την ιταλική φίρμα, διαθέτει περισσότερη ψηφιακή τεχνολογία σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο μοντέλο παραγωγής της Maserati. Κυρίαρχες είναι δύο οθόνες 12,3 και 8,8 ιντσών που φιλοξενούν τον πίνακα οργάνων και το infotainment αντίστοιχα, με το τελευταίο να βασίζεται στο λογισμικό Android Automotive.

Σε μια απόπειρα σύνδεσης παρελθόντος και μέλλοντος στην κορυφή του ταμπλό τοποθετείται ένα ψηφιακό ρολόι το οποίο επί της ουσίας αποτελεί ψηφιακό βοηθό και μέρος του συστήματος ελέγχου φωνητικών εντολών. 

Όλες οι εκδόσεις της Grecale επωφελούνται από αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων με paddles στο τιμόνι, τετρακίνηση ενώ η κορυφαία Trofeo διαθέτει επιπλέον ρυθμιζόμενη αερανάρτηση και ένα νέο σύστημα δυναμικού ελέγχου ευστάθειας το οποίο έχει εξελιχθεί ειδικά για τις ανάγκες του ιταλικού SUV και επιγράφεται ως VDCM. Εκτός από τη βασική έκδοση, οι δύο άλλες διαθέτουν επίσης στο βασικό εξοπλισμό της μηχανικό μπλοκέ διαφορικό για τον πίσω άξονα. 

Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες, εφαλτήριο αποτελεί ένας δίλιτρος turbo κινητήρας με ήπια υβριδική τεχνολογία ο οποίος στη βασική GT έκδοση αποδίδει 300 ίππους και 450 Nm ροπής και στην ενδιάμεση Modena 330 ίππους και 450 Nm ροπής. Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις η GT απαιτεί 5,6 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα ενώ η Modena 5,3 δευτερόλεπτα. Οι εκπομπές ρύπων διαμορφώνονται σε 198 και 199 γρ./χλμ. αντίστοιχα. 

Η κορυφαία έκδοση Trofeo επωφελείται από V6 κινητήρα 3,0 λίτρων με τεχνολογία αδρανοποίησης των μισών κυλίνδρων όταν δεν απαιτείται η συνδρομή τους και ο οποίος αποδίδει 530 ίππους και 620 Nm ροπής. Ο χρόνος για το sprint των 0-100 μειώνεται σε 3,8 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα διαμορφώνεται σε 285 χλμ./ώρα. 

Σε ό,τι αφορά την ηλεκτροκίνητη έκδοση, αφετηρία θα αποτελεί μια τροποποιημένη εκδοχή της ίδιας πλατφόρμας και σύμφωνα με τις πρώτες συστάσεις θα επωφεληθεί από μπαταρία 105 KWh. Προς το παρόν η Maserati δεν έχει διευκρινίσει τα μεγέθη αυτονομίας σημειώνοντας ωστόσο ότι θα διαθέτει κύκλωμα που θα επιτρέπει την ταχεία φόρτιση. Αυτό που επίσης έχει επιβεβαιώσει η Maserati είναι η ισχύς η οποία αναμένεται να ανέρχεται σε 540 ίππους.

Περισσότερες λεπτομέρειες για την ηλεκτροκίνητη Maserati Folgore αναμένονται, αργότερα καθώς η διάθεσή της έχει προγραμματιστεί για τις αρχές του 2023.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Προβλήματα στη νότια Αγγλία από καταιγίδα με κεραυνούς

Νύχτα βαριάς και πολύ σφοδρής βροχόπτωσης που συνοδεύτηκε από πολλούς κεραυνούς ήταν η χθεσινή στη νότια Αγγλία, με αποτέλεσμα την πρόκληση μιας σειράς προβλημάτων. Μεταξύ...

Νονός βίαζε το βαφτιστήρι του επί 3 χρόνια στο Ηράκλειο – Σε σοκ οι γονείς του θύματος

Μία πολύ σοβαρή καταγγελία που έχει προκαλέσει σοκ στην τοπική κοινωνία της Κρήτης, βλέπει το φως της δημοσιότητας. Ένας 18χρονος κατήγγειλε τον νονό του ότι τον...

Κυρώσεις της Τεχεράνης σε ΗΠΑ και Βρετανία

Το Ιράν ανακοίνωσε κυρώσεις σε βάρος προσώπων και οντοτήτων σε ΗΠΑ και Βρετανία για την υποστήριξή τους προς το Ισραήλ στον πόλεμο με τη...

Οι δυνατότητες που έχουν τα σκυλιά Κ-9 παρουσιάστηκαν στις Κεντρικές Φυλακές

Με αφορμή την αποφοίτηση των νέων δεσμοφυλάκων-χειριστών ειδικά εκπαιδευμένων σκυλιών (Κ-9), παρουσιάστηκε το προηγούμενο Σάββατο η δράση και οι δυνατότητες που έχουν τα συγκεκριμένα...

Θεσσαλονίκη: Διαπληκτίστηκαν και τον χτύπησε με σιδηρολοστό στο κεφάλι

Άγριος καυγάς μεταξύ δύο ατόμων συνέβη στην περιοχή των Σαράντα Εκκλησιών, στην Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με πληροφορίες του thestival.gr, το περιστατικό συνέβη το απόγευμα της Μεγάλης Τρίτης και συγκεκριμένα...

Ανακοίνωσε πακέτο στήριξης 1 δισ. στον Λίβανο η Πρόεδρος της Κομισιόν

«Ο Λίβανος και ο λαός του μπορούν να υπολογίζουν στη διαρκή στήριξη της ΕΕ. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είμαι στην ευχάριστη...

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!