Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

18.8 C
Nicosia
Πέμπτη 8 Μαΐου 2025 | 0:04

Η Porsche πούλησε περισσότερα αυτοκίνητα από ποτέ

Με καθαρά κέρδη σχεδόν 5 δισ. ευρώ έκλεισε το 2022 η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Porsche , καταγράφοντας αύξηση κατά 22,7% σε σχέση με το 2021 και τα καλύτερα αποτελέσματα στην ιστορία της.

Τα έσοδά της Porsche εκτοξεύτηκαν κατά 13,55%, στα 37,6 δισεκατομμύρια καθώς η γερμανική εταιρεία πούλησε 309.884 οχήματα (2,6% περισσότερα).

Το κλειδί, επισημαίνουν οι αναλυτές, είναι ότι οι πελάτες πολυτελών αυτοκινήτων  κινούνται περισσότερο με βάση το κύρος παρά την τιμή. Σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων Brand Finance, η Porsche είναι η πολυτιμότερη μάρκα πολυτελείας στον κόσμο, πάνω από τη Louis Vuitton και την Gucci.

«Αν ζητήσετε από οποιοδήποτε παιδί στον κόσμο να πει δύο μάρκες αυτοκινήτου, θα πει πρώτα Ferrari και μετά Porsche», λέει ο Όσκαρ Ροντρίγκες , επικεφαλής ανάλυσης ευρωπαϊκών χρηματιστηρίων στην Banco Sabadell.  «Αν είσαι ικανός να προκαλείς αυτό το συναίσθημα ,δεν έχει σημασία τι τιμή βάζεις, αρκεί να υπάρχουν άνθρωποι που έχουν τα χρήματα να το αγοράσουν, κάτι που θα συμβαίνει πάντα, ειδικά στην Ασία», λέει ο Ροντρίγκες.

«Η Porsche μπορεί να αυξάνει τις τιμές της χωρίς αυτό να επηρεάζει τον όγκο των πωλήσεων», λέει ο Χουάν Φελίπε Μουνιόθ ,αναλυτής στην εταιρεία συμβούλων αυτοκινήτων Jato Dynamics. «Το γεγονός ότι στην υψηλότερη κατηγορία, οι τιμές των αυτοκινήτων αυτών ξεπερνούν τα 100.000 ευρώ, δεν τα βλάπτει», προσθέτει.

Σε αυτόν τον συναισθηματικό χώρο προστίθεται μια μοναδική επιχειρηματική θέση. Η Porsche ανταγωνίζεται την Ferrari  και άλλες μάρκες πολυτελείας, αλλά η γκάμα των  μοντέλων της της επιτρέπει να είναι επίσης αντίπαλος με τις κορυφαίες μάρκες όπως η BMW ή η Audi. «Η Porsche είναι πρακτικά μια κατηγορία μόνη της η μόνο του γιατί δεν είναι εντελώς υπερπολυτελές, αλλά δεν είναι ούτε premium», λέει ο Μουνιόθ. «Χωρίς μοντέλα  όμως, όπως το Cayenne, πιθανότατα θα είχε χρεοκοπήσει», εκτιμά ο Ροντρίγκες.

Η πολυτέλεια δεν είναι δημοφιλής μόνο στους καταναλωτές που έχουν την οικονομική δυνατότητα, αλλά και στους επενδυτές. Μόλις μια εβδομάδα μετά την δημόσια εγγραφή της στις 28 Σεπτεμβρίου στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης, η Porsche έγινε ο πολυτιμότερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στην Ευρώπη, με αποτίμηση άνω των 80 δισεκατομμυρίων ευρώ. Εκτοτε, οι μετοχές της εταιρείας έχουν εκτοξευθεί σχεδόν κατά 40%: από τιμή εκκίνησης περίπου 80 ευρώ, η μετοχή διαπραγματεύεται  σήμερα γύρω στα 114 ευρώ και έχει χρηματιστηριακή αξία 105 δισεκατομμύρια .

Εξηλεκτρισμός

Για τα επόμενα χρόνια, η εταιρεία που ίδρυσε ο Ferdinand Porsche θα πρέπει να επικεντρωθεί στην υποχρεωτική πράσινη μετάβαση του κλάδου στην Ευρώπη. Η Porsche έχει γίνει μια από τις κύριες αιχμές του δόρατος της αντίστασης της βιομηχανίας στην απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης, η οποία έχει προγραμματιστεί για το 2035. Η Γερμανία, επηρεασμένη από την Porsche – η οποία είναι πρωτοπόρος στις επενδύσεις στην ανάπτυξη πράσινων καυσίμων – επέβαλε αρχικά βέτο στο μέτρο αυτό, το οποίο τελικά ήρε , καθώς έλαβε εξαίρεση στα λεγόμενα «ηλεκτρικά καύσιμα(συνθετικά καύσιμα ουδέτερου άνθρακα).

Η Porsche είναι μάλιστα η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία  με το υψηλότερο ποσοστό ηλεκτρικών μοντέλων μεταξύ των πωλήσεών της (11%), με 34.801 πωλήσεις της Porsche Taycan. Θα προστεθούν και άλλα μοντέλα τα επόμενα χρόνια, επισημαίνουν από την εταιρεία, η οποία αναμένει ότι το 80% των πωλήσεών της θα είναι ηλεκτρικά μέχρι το 2030. «Η Porsche έδειξε ότι η εικόνα του βενζινοκίνητου supercar , των μεγάλων κινητήρων και του θορύβου δεν είναι αληθινή: μπορείς να είσαι ένα σπορ αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων και ηλεκτρικό», λέει ο Χουάν Φελίπε Μουνιόθ. Ο ιδρυτής της εταιρείας, Φέρντιναντ Πόρσε ,ο οποίος ήταν οραματιστής από πολλές απόψεις, είχε πεί ότι «το τελευταίο αυτοκίνητο που θα κατασκευαστεί θα είναι ένα σπορ αυτοκίνητο». Δεν είπε μια λεπτομέρεια: θα είναι και ηλεκτρικό.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!