Μπαταρίες που μπορούν να επαναφορτιστούν πλήρως σε 5 λεπτά παρήχθησαν για πρώτη φορά, σε ένα σημαντικό βήμα που μπορεί να δώσει ώθηση στη διάδοση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Οι νέες μπαταρίες ιόντων λιθίου αναπτύχθηκαν από την ισραηλινή εταιρεία StoreDot and και κατασκευάστηκαν από την κινεζική Eve Energy, σε τυπικές γραμμές παραγωγής. Δεν χρειάστηκαν δηλαδή ιδιαίτερη τεχνολογία για την κατασκευή τους.
Η StoreDot έχει παράγει ήδη μπαταρίες εξαιρετικά γρήγορης φόρτισης για κινητά, drones και σκούρερ, όμως οι 1.000 μπαταρίες που παρήγαγε αυτή τη φορά απευθύνονται στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Η Daimler, η BP, η Samsung και η TDK έχουν ήδη επενδύσει στην StoreDot, όπως σημειώνει ο Guardian.
Οι μπαταρίες μπορούν να φορτιστούν πλήρως σε πέντε λεπτά, αλλά αυτό απαιτεί φορτιστές πολύ υψηλότερης ισχύος από αυτούς που χρησιμοποιούνται σήμερα. Με τις διαθέσιμες υποδομές φόρτισης, η StoreDot στοχεύει να προσφέρει 160 χιλιόμετρα εμβέλειας με πέντε λεπτά φόρτισης.
«Το νούμερο ένα εμπόδιο στην υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων δεν είναι πλέον κόστος, είναι το άγχος της αυτονομίας», δήλωσε ο Doron Myersdorf, CEO της StoreDot. «Φοβάστε είτε ότι θα κολλήσετε στον αυτοκινητόδρομο είτε θα πρέπει να καθίσετε σε ένα σταθμό φόρτισης για δύο ώρες. Αλλά αν η εμπειρία του οδηγού μοιάζει ακριβώς με την τροφοδοσία ενός βενζινοκίνητου αυτοκίνητου, όλο αυτό το άγχος εξαφανίζεται.»
Οι υπάρχουσες μπαταρίες ιόντων λιθίου χρησιμοποιούν ηλεκτρόδιο γραφίτη, στο οποίο ωθούνται τα ιόντα λιθίου. Εντούτοις, όταν τα ιόντα αυτά φορτίζονται γρήγορα, συσσωρεύονται και μπορεί να μετατραπούν σε μέταλλο προκαλώντας βραχυκύκλωμα.
Η μπαταρία StoreDot αντικαθιστά τον γραφίτη με νανοσωματίδια στα οποία τα ιόντα μπορούν να περάσουν πιο γρήγορα και εύκολα. Αυτά τα νανοσωματίδια βασίζονται επί του παρόντος στο γερμάνιο, το οποίο είναι υδατοδιαλυτό και ευκολότερο στον χειρισμό.
Η StoreDot στοχεύει να χρησιμοποιήσει πυρίτιο, το οποίο είναι πολύ φθηνότερο και αναμένει αυτά τα πρωτότυπα αργότερα φέτος. Ο Myersdorf είπε ότι το κόστος θα είναι το ίδιο με τις υπάρχουσες μπαταρίες ιόντων λιθίου.
«Το εμπόδιο στην υπερβολικά γρήγορη φόρτιση δεν είναι πλέον η μπαταρία»,
είπε. Τώρα οι σταθμοί φόρτισης και τα δίκτυα που τα τροφοδοτούν πρέπει να αναβαθμιστούν, πρόσθεσε,
Δεκάδες εταιρείες σε όλο τον κόσμο αναπτύσσουν μπαταρίες γρήγορης φόρτισης, μεταξύ των οποίων η Tesla, Enevate και Sila Nanotechnologies δουλεύουν επίσης σε ηλεκτρόδια πυριτίου.