14.9 C
Nicosia
Παρασκευή 22 Νοέμβριος 2024 | 7:28

Ευρώπη: Να σταματήσουν οι επιδοτήσεις στα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα ζητά η Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος

Τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα εκπέμπουν πολύ περισσότερο CO2 από τις τιμές που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, σύμφωνα με δοκιμές που ανέθεσε η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος και η οποία κάλεσε χθες Δευτέρα τις κυβερνήσεις να τερματίσουν τις επιδοτήσεις και τις φορολογικές ελαφρύνσεις για τα υβριδικά μοντέλα.

Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος, που συνήθως αναφέρεται ως Μεταφορές και Περιβάλλον (T&E ) είναι μια ευρωπαϊκή ομπρέλα για μη κυβερνητικές οργανώσεις που εργάζονται στον τομέα των μεταφορών και του περιβάλλοντος, προωθώντας τις βιώσιμες μεταφορές στην Ευρώπη.

Η αποστολή της Transport & Environment, που δημιουργήθηκε το 1990 είναι να προωθήσει, σε επίπεδο ΕΕ και σε παγκόσμιο επίπεδο, μια πολιτική μεταφορών βασισμένη στις αρχές της αειφόρου ανάπτυξης. Η T&E θεωρεί ότι η πολιτική μεταφορών πρέπει να ελαχιστοποιεί τις επιβλαβείς επιπτώσεις στο περιβάλλον και την υγεία, να μεγιστοποιεί την αποδοτικότητα των πόρων και να εγγυάται την ασφάλεια και την επαρκή πρόσβαση για όλους.

Εκδίδει κάθε χρόνο, μια έκθεση η οποία εξετάζει τη διαφορά μεταξύ των επίσημων αποτελεσμάτων εργαστηριακών δοκιμών και των πραγματικών εκπομπών CO2 και της οικονομίας καυσίμου των αυτοκινήτων Η διαφορά μεταξύ των επίσημων αποτελεσμάτων των εργαστηριακών δοκιμών και της πραγματικής απόδοσης των αυτοκινήτων αυξάνεται από 9% το 2001 σε 28% το 2012 και 42% το 2015. Αναμένεται να φθάσει το 50% πριν από το 2020.

Οι δοκιμές διεξήχθησαν από την Emissions Analytics σε τρία plug-in υβριδικά μοντέλα SUV – τα BMW X5, Volvo XC60 και Mitsubishi Outlander -και διαπίστωσε ότι ακόμη και υπό βέλτιστες συνθήκες εκπέμπουν πολύ περισσότερο CO2 από ό,τι διαφημίστηκε.
Οι πωλήσεις υβριδικών οχημάτων plug-in ανεβαίνουν στα ύψη στην Ευρώπη, αλλά οι δοκιμές στα νεότερα μοντέλα επιβεβαιώνουν ότι μολύνουν το κλίμα πολύ περισσότερο από ό, τι ισχυρίζονται οι κατασκευαστές αυτοκινήτων -ακόμη και όταν ξεκινούν με πλήρη μπαταρία.

Τρία από τα πιο δημοφιλή plug-in το 2020 εκπέμπουν περισσότερο CO2 από ό, τι διαφημίστηκε, όταν δοκιμάστηκαν στον πραγματικό κόσμο, όπως έδειξε η έρευνα για παλαιότερα PHEV.

Η Transport & Environment (T&E), η οποία ανέθεσε τις δοκιμές, δήλωσε ότι οι κυβερνήσεις θα πρέπει να τερματίσουν τις επιδοτήσεις αγοράς και τις γενναιόδωρες φορολογικές ελαφρύνσεις για τα υβρίδια προσθήκης που τροφοδοτούν ένα άλλο σκάνδαλο εκπομπών.

Οι BMW X5, Volvo XC60 και Mitsubishi Outlander εκπέμπουν 28-89% περισσότερο CO2 από ό, τι διαφημίστηκε όταν δοκιμάστηκε από την Emissions Analytics σε μια πλήρως φορτισμένη μπαταρία σε βέλτιστες συνθήκες, αναφέρει η έκθεση της Transport & Environment (T&E).

Με άδεια μπαταρία, εκπέμπουν τρεις έως οκτώ φορές περισσότερες από τις επίσημες τιμές. Όταν οδηγούνται σε λειτουργία φόρτισης μπαταρίας, η οποία θα μπορούσε να γίνει πιο συνηθισμένη καθώς οι αυτοκινητιστές φορτίζουν πριν από τη χρήση ηλεκτρικής λειτουργίας σε ζώνες χαμηλών εκπομπών, τα PHEV εκπέμπουν τρεις έως 12 φορές περισσότερο, αναφέρει η έκθεση της Transport & Environment (T&E).

Μόλις η μπαταρία αδειάσει, τα τρία υβριδικά plug-in μπορούν να οδηγηθούν μόνο 11-23 χλμ. σε λειτουργία κινητήρα προτού υπερβούν τις επίσημες εκπομπές CO2 ανά χλμ., εκτιμά η T&E. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με την παραπλανητική αφήγηση της αυτοκινητοβιομηχανίας ότι τα PHEV που πωλούνται σήμερα είναι κατάλληλα για μεγάλα ταξίδια. Στην πραγματικότητα, πρέπει να φορτίζονται πολύ πιο συχνά από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της μπαταρίας, τα οποία στη πλειοψηφία τους κάνουν περίπου 300 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση.

«Τα plug-in υβρίδια είναι ψεύτικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, κατασκευασμένα για εργαστηριακές δοκιμές και φορολογικές ελαφρύνσεις, όχι πραγματική οδήγηση», ανέφερε σε δήλωσή της η Julia Poliscanova, ανώτερη διευθύντρια της T&E για καθαρά οχήματα. «Οι κυβερνήσεις πρέπει να σταματήσουν να επιδοτούν αυτά τα αυτοκίνητα με δισεκατομμύρια χρήματα των φορολογουμένων».

Σε απάντηση σε αιτήματα για σχολιασμό, ένας εκπρόσωπος της Volvo σε ένα email είπε ότι όλα τα αυτοκίνητα της Volvo είναι πιστοποιημένα και συμμορφώνονται πλήρως με την ισχύουσα νομοθεσία για τις εκπομπές, αναφέρει το Reuters.

Η εκπρόσωπος της Mitsubishi, Amanda Gibson, δήλωσε επίσης μέσω email, ότι οι ανεξάρτητες δοκιμές μπορούν να παράγουν αναξιόπιστα ή μεταβλητά στοιχεία ανάλογα με τις συνθήκες και «φυσικά αμφισβητούμε τυχόν ευρήματα όπου δεν έχουμε επίβλεψη των δοκιμών ή της μεθοδολογίας», αναφέρει το Reuters.

Η BMW δεν απάντησε αμέσως.

Η ανακοίνωση της T&E ήρθε λίγες μόνο ημέρες μετά την κυκλοφορία των προτεινόμενων κανόνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης που ορίζουν αυστηρά όρια εκπομπών για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που θα επιτύχουν για να χαρακτηριστούν οι δραστηριότητές τους ως βιώσιμη επένδυση.

Σύμφωνα με αυτούς τους κανόνες, τα υβριδικά οχήματα θα χάσουν την «πράσινη» ετικέτα τους από το 2026 και μετά.
Τα plug-in υβριδικά συστήματα παραγωγής ενέργειας συνδυάζουν έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης που καταναλώνει βενζίνη είτε ντίζελ με έναν τουλάχιστον ηλεκτρικό κινητήρα και μια μεγάλη μπαταριά. Είναι ένα στάδιο ανάμεσα στα συμβατικά συστήματα παραγωγής ενέργειας που περιλαμβάνουν μόνο έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης που καταναλώνει βενζίνη είτε ντίζελ και τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα τα οποία εξοπλίζονται μόνο με έναν είτε περισσοτέρους ηλεκτρικούς κινητήρες.

Κατά τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2020, οι πωλήσεις υβριδικών plug-in αντιπροσώπευαν σχεδόν το ήμισυ όλων των οικολογικών αυτοκινήτων(ηλεκτρικών ή μερικώς ηλεκτρικών οχημάτων) στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς ένας αυξανόμενος αριθμός καταναλωτών εκμεταλλεύτηκε τις κρατικές επιδοτήσεις ή τις φορολογικές ελαφρύνσεις για να τα αγοράσει.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Βρέθηκε νεκρή η 59χρονη που αναζητείτο από τους συγγενείς της

Σε τραγωδία εξελίχτηκε το θρίλερ της εξαφάνισης της 59χρονης Όλγας Βιτόροβιτς τα ίχνη της οποίας χάθηκαν το βράδυ της Δευτέρας. Η άτυχη γυναίκα  εντοπίστηκε πριν από...

Μπορέλ: Η απόφαση του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου δεν είχε πολιτικά κίνητρα – Πρέπει να εφαρμοστεί

Ο ύπατος αρμοστής για θέματα εξωτερικής πολιτικής της ΕΕ, Ζοζέπ Μπορέλ, δήλωσε ότι η απόφαση του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου δεν ήταν πολιτική. Μάλιστα, σημείωσε ότι μάλλον η...

Ρωσία: Η Βρετανία «πλέον εμπλέκεται άμεσα στον πόλεμο της Ουκρανίας»

Άμεσα εμπλέκεται πλέον η Βρετανία στον πόλεμο στην Ουκρανία, δήλωσε σήμερα ο Ρώσος πρέσβης στο Ηνωμένο Βασίλειο, μετά από αναφορές ότι βρετανικοί πύραυλοι μεγάλου...

Επιμένει στις προκλήσεις ο Φιντάν – Μίλησε για τουρκική μειονότητα – «Η Ελλάδα να απέχει από προκλήσεις»

Eκ νέου θέμα  «τουρκικής μειονότητας» στη Θράκη έθεσε ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών Χακάν Φιντάν , ενώ ζήτησε από την Ελλάδα να απέχει από προκλήσεις. Ο...

Takata: Θετικό το Υπουργείο για θέματα κόστους ακινητοποίησης οχημάτων

Θετικά αντιμετωπίζει το Υπουργείο Μεταφορών τα θέματα του κόστους ακινητοποίησης των οχημάτων με ελαττωματικούς αερόσακους Takata και του κόστους κάλυψης της μεταφοράς των πολιτών...

Τατάρ: Στο τέλος Ιανουαρίου η 5μερής για το κυπριακό – Τι είπε για άνοιγμα οδοφραγμάτων

Στο τέλος Ιανουαρίου προσδιόρισε ο Τουρκοκύπριος ηγέτης Ερσίν Τατάρ την πενταμερή συνάντηση που προέκυψε μετά το άτυπο δείπνο στη Νέα Υόρκη. Ερωτηθείς από δημοσιογράφους στις...

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!