8.9 C
Nicosia
Σάββατο 24 Φεβρουάριος 2024 | 4:51

Γιατί ένα αυτοκίνητο παίρνει φωτιά ενώ κινείται

Από το πρωτοφανές συμβάν στην Κατερίνη με την μητέρα τριών παιδιών που βρήκε τραγικό θάνατο όταν το όχημά της τυλίχθηκε στις φλόγες χωρίς η ίδια να προλάβει να εξέλθει, μέχρι τα πύρινα μέτωπα που ξεκίνησαν από οχήματα που άρπαξαν φωτιά εν κινήσει, το τελευταίο διάστημα έχουμε δει αρκετά περιστατικά εκδήλωσης φωτιάς σε αυτοκίνητα που κινούνται.

Ποιοι είναι όμως οι λόγοι που αυξάνουν τις πιθανότητες εκδήλωσης φωτιάς στο αυτοκίνητο εν κινήσει; Το Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων τους συνοψίζει:

Οι υψηλές θερμοκρασίες και η ελλιπής συντήρηση αποτελούν τους βασικότερους λόγους.

  • Τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν μεγάλες ποσότητες πλαστικού, που μπορούν να υπερθερμανθούν, να λιώσουν και τελικά να προκαλέσουν φωτιά.
  • Τα παλιότερα αυτοκίνητα από την άλλη, δεν είναι συνήθως σωστά συντηρημένα. Έτσι, μια μικρή διαρροή λαδιού ή εύφλεκτου υγρού μπορεί να προκαλέσει φωτιά, εάν υπάρξει πολύ μεγάλη θερμοκρασία. Επίσης, η ελαττωματική ηλεκτρική καλωδίωση, μπορεί να δημιουργήσει κάποιο βραχυκύκλωμα ή έναν σπινθήρα προκαλώντας φωτιά.
  • Πολλές φορές ακόμη και η χαμηλή στάθμη λαδιού αποτελεί αιτία υπερθέρμανσης του κινητήρα, καθώς δεν υπάρχει επαρκής λίπανση. Το ίδιο αποτέλεσμα μπορεί να έχει και η μειωμένη ποσότητα ψυκτικών υγρών που ανεβάζουν τη θερμοκρασία του κινητήρα, αυξάνοντας τον κίνδυνο πυρκαγιάς.
  • Όταν τα αυτοκίνητα είναι μποτιλιαρισμένα αναπτύσσουν μεγάλες θερμοκρασίες. Ένας κινητήρας που ζεσταίνεται μπορεί να αναφλέξει εύφλεκτα υγρά (πχ λάδι ή ψυκτικό υγρό) αν υπάρχει διαρροή προς τα καυτά εξαρτήματα του. ‘Αλλωστε, περίπου το 50% της μηχανής αποτελείται από πλαστικά. Δυσλειτουργία στο σύστημα πέδησης (κολλημένο φρένο) προκαλεί υπερβολική τριβή και αρκετή θερμότητα στις δισκόπλακες ή στα ταμπούρα, που μπορεί να αποτελέσει την αφορμή για πυρκαγιά. Τέλος το σύστημα εξάτμισης πρέπει, επίσης, να λειτουργεί κανονικά, βοηθώντας την σωστή λειτουργία του κινητήρα.

Πώς θα περιορίσουμε τον κίνδυνο

  • Για να αποφευχθούν όλα τα παραπάνω είναι ζωτικής σημασίας να τηρούμε τη σωστή συντήρηση του αυτοκινήτου. Ο ετήσιος έλεγχος του αυτοκινήτου είναι αναγκαίος, καθώς ο μηχανικός μπορεί να εντοπίσει την βλάβη και να την διορθώσει στο αρχικό στάδιο. Παράλληλα, θα διακρίνει και τα σημεία του αυτοκινήτου που χρίζουν επισκευής, όπως και τα φθαρμένα ανταλλακτικά ώστε να αντικατασταθούν.
  • Εάν υπάρξει καπνός, μυρωδιά καμένου υλικού ή άλλα ύποπτα σημάδια, πρέπει ο οδηγός να σταματήσει το αυτοκίνητό του σε ασφαλές σημείο και να ελέγξει την πηγή του προβλήματος. Μεγάλη σημασία έχει το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια του σέρβις η χρήση γνήσιων ή πιστοποιημένων ανταλλακτικών μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο εκδήλωσης πυρκαγιάς.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Σε εκδήλωση διαμαρτυρίας κατήλθαν φοιτητές και ακαδημαϊκοί του ΤΕΠΑΚ

Σε συμβολική εκδήλωση διαμαρτυρίας, στο προαύλιο του Κτιρίου της Πρυτανείας, κατήλθαν σήμερα Παρασκευή, φοιτητές του ΤΕΠΑΚ και η Συντεχνία Ακαδημαϊκών (ΣΑΠ-ΤΕΠΑΚ), με αίτημα να...

Πτήση Δένδια πάνω από το Αιγαίο

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας πραγματοποήσε πτήση πάνω από το Αιγαίο, με σχηματισμό F-16 Viper της 340 Μοίρας της 115 ΠΜ.

Στουρνάρας: Τον Ιούνιο η πρώτη μείωση των επιτοκίων από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα

Τον Ιούνιο «βλέπει» την πρώτη μείωση των επιτοκίων από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος (ΤτΕ), Γιάννης Στουρνάρας. Μιλώντας στο Bloomberg,...

Μικρή υποχώρηση στο ΧΑΚ – Στις 141,61 μονάδες ο γενικός δείκτης

Μικρές πιέσεις δέχθηκε την Παρασκευή το Χρηματιστήριο, περιορίζοντας τα εβδομαδιαία κέρδη του στο μόλις 0,25%. Ο Γενικός Δείκτης παρουσίασε στη τελευταία συνεδρία της εβδομάδας πτώση...

Γαλλία: Αγρότες με τρακτέρ καταφθάνουν στο Παρίσι

Στους δρόμους του Παρισιού καταφθάνουν στο πλαίσιο των κινητοποιήσεών τους αγρότες με τρακτέρ, μία ημέρα πριν από την έναρξη της Αγροτικής Έκθεσης (Salon de...

Στο κόκκινο η Bundesbank: Zημιές πολλών δισ. ευρώ για τη γερμανική κεντρική τράπεζα

Για πρώτη φορά στην ιστορία της, που μετράει 57 χρόνια, η κεντρική τράπεζα της Γερμανίας είχε αρνητικό καθαρό αποτέλεσμα, συσσωρεύοντας ζημιές 13,9 δισ. ευρώ. Παρόλα αυτά...

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!