Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

15.8 C
Nicosia
Σάββατο 3 Μαΐου 2025 | 22:23

«Ξεμένει» από καύσιμα η αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης

Οι δύο μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης παρουσίασαν επιβράδυνση τους πρώτους τρεις μήνες του τρέχοντος έτους, καθώς η χαμηλότερη ζήτηση στην Κίνα και στην εγχώρια τους αγορά έπληξε τη βιομηχανία.

Στη Volkswagen, τα κέρδη του ομίλου το τρίμηνο έως τις 31 Μαρτίου μειώθηκαν κατά ένα πέμπτο σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι σε 4,6 δισ. ευρώ, κυρίως λόγω της πτώσης των τιμών μεταπώλησης και των προβλημάτων εφοδιασμού της Audi, μιας από τις πιο κερδοφόρες μάρκες της.

Το πρόβλημα

Οι χαμηλότερες τιμές μεταπώλησης αποτελούν πρόβλημα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η VW που παρέχουν την μεγαλύτερη χρηματοδότηση στους πελάτες. Εάν τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα πωλούνται σε χαμηλότερη τιμή από την αναμενόμενη, αναγκάζονται να προβούν σε απομείωση αυτών των δανείων.

Η Stellantis, στην οποία ανήκουν η Peugeot και η Jeep, κατέγραψε μεγαλύτερη από την αναμενόμενη πτώση των εσόδων της στα 41,7 δισ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο, λόγω των ασθενέστερων επιδόσεων στις ευρωπαϊκές χώρες.

Η Mercedes-Benz, η οποία επίσης ανακοίνωσε αποτελέσματα την Τρίτη, σημείωσε πτώση σχεδόν 30% στα κέρδη προ φόρων και τόκων, αγγίζοντας τα 3,9 δισ. ευρώ, καθώς μειώθηκαν τόσο ο όγκος πωλήσεων όσο και τα περιθώρια κέρδους.

Η Mercedes-Benz δήλωσε ότι οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 8% σε σχέση με πέρυσι σε 463.000, με επίκεντρο την πτώση στην Ασία. Οι αναλυτές της Citi δήλωσαν ότι «ανησυχούν όλο και περισσότερο…για τις δραστηριότητες της [Mercedes] Cars», επικαλούμενοι την ασθενέστερη ζήτηση για προϊόντα πολυτελείας και από τους Κινέζους καταναλωτές.

Ο αναλυτής της Jefferies, Philippe Houchois, έγραψε ότι ήταν μια «κακή αρχή» του έτους για τη VW.

Τα κέρδη

Μετά από αρκετά χρόνια όπου τα κέρδη ενισχύθηκαν, ο κλάδος αντιμετωπίζει προβλήματα από την κατάρρευση της αξίας μεταπώλησης των ηλεκτρικών οχημάτων – λόγω της ασθενέστερης από την αναμενόμενη ζήτησης, προβλημάτων όπως το ξεπερασμένο λογισμικό και ενός πολέμου τιμών που τροφοδοτείται από την Tesla και την Κίνα – αλλά και των υψηλότερων επιτοκίων που έχουν απομακρύνει τους καταναλωτές.

Η VW και η Mercedes είναι επίσης περισσότερο εκτεθειμένες σε δυσκολίες στη μεγαλύτερη αγορά τους, την Κίνα, όπου η καταναλωτική ζήτηση έχει αποδυναμωθεί και υπάρχει ολοένα και πιο έντονος ανταγωνισμός από τις εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Η VW ανακοίνωσε χαμηλότερο του αναμενόμενου λειτουργικό περιθώριο κέρδους λόγω των εκπτώσεων σε όλα τα μοντέλα της και των εσωτερικών προβλημάτων της αλυσίδας εφοδιασμού που επιβράδυναν την παραγωγή των κινητήρων V6 και V8 της Audi.

Προειδοποίηση

Ο όμιλος είχε προειδοποιήσει για ένα «χαμηλό ξεκίνημα της χρονιάς», δεδομένης της προετοιμασίας για τη μείωση της παραγωγής παλαιότερων μοντέλων και την επικέντρωση σε 30 νέα μοντέλα σε όλες τις μάρκες του, σχεδόν όλα EVs.

Επανέλαβε τις προβλέψεις της για το σύνολο του έτους για «αύξηση έως και 5%» επί των πωλήσεων του 2023 ύψους 322,3 δισ. ευρώ, με τον οικονομικό διευθυντή Arno Antlitz να υπογραμμίζει τα μέτρα εξοικονόμησης κόστους και την ανάπτυξη των νέων μοντέλων.

Η οικονομική διευθύντρια της Stellantis, Natalie Knight, δήλωσε ότι το τρίμηνο ήταν «ακανόνιστο», καθώς προετοιμάζεται για το λανσάρισμα νέων μοντέλων, ιδίως ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αργότερα μέσα στο έτος.

Τα καθαρά έσοδα το τρίμηνο έως τον Μάρτιο ήταν 41,7 δισ. ευρώ, μειωμένα κατά 12% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, αφού εξαντλήθηκαν τα αποθέματα που είχε δημιουργήσει πέρυσι. Αυτό συγκρινόταν με τις μέσες προσδοκίες των αναλυτών για 42,3 δισ. ευρώ, σύμφωνα με δημοσκόπηση της Refinitiv.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!